سیاست / شناسه خبر: 62102 / تاریخ انتشار : 1399/1/18 12:03
|
مازیار هوشمند ، مدیر مسئول روزنامه پیام عسلویه

آقای رئیس جمهور! بوشهر سفید نیستَ!

بوشهری ها |هفدهم فروردین ماه 99 وعده رئیس جمهور برای تصمیم گیری در مورد ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فعالیت بنگاه های اقتصادی، کسب و کارها، ادارات دولتی، مراکز آموزشی و ترددهای درون و برون شه

بوشهری ها / مازیار هوشمند | هفدهم فروردین ماه 99 وعده رئیس جمهور برای تصمیم گیری در مورد ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فعالیت بنگاه های اقتصادی، کسب و کارها، ادارات دولتی، مراکز آموزشی و ترددهای درون و برون شهری بود. وعده ای که فرا رسید و نگاه همگان را به تصمیم رئیس جمهور در اولین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ششم اسفند ماه 98 معطوف ساخت. همان جلسه ای که رئیس جمهور با اطمینان گفت «از روز شنبه شرایط کشور از وضعیت اضطرار خارج شده و به روال عادی بر می گردد». شنبه ای که به دلیل همین سخن ایشان، به شنبه مصیبت ها و گرفتاری های مردم مبدل شد، و قاطبه مردم معتقدند اگر رئیس جمهور محترم آن شنبه را عادی جلوه و وعده نمی دادند، بخشی از مردم نیز بی خیال و بی توجه این ویروس منحوس نمی شدند، و این بیماری اینگونه مردم را درگیر و مبتلا نمی کرد.

روحانی اما در جلسه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در کنار صحبت هایی که برای ادامه فعالیت های اقتصادی و کسب و کارهای کم خطر داشت، موضوع آغاز به کار دانشگاه ها و مراکز آموزشی را نیز به 30 فروردین ماه موکول کرد، اما تأکید کرد که مدارس برخی استان ها که وضعیت سفیدی دارند می توانند کار خود را شروع کنند، و به صراحت از استان بوشهر به عنوان استانی که هیچ مشکلی در زمینه این بیماری شوم ندارد، نام برد. صحبتی که می تواند فاجعه ای اسفناک را برای مردم بوشهری که در بین سایر استان ها تلاش کردند تا تبعیت و توصیه پذیری بهتر و بیشتری از فرامین مسئولین بهداشتی و درمانی کشور داشته باشند، و این استان را از حیث شیوع کرونا به مراتب خوب تر از سایر استان ها مدیریت کنند، به همراه داشته باشد.

اینکه رئیس جمهور محترم درست ساعاتی پیش از گزارش رسمی روزانه سخنگوی محترم وزارت بهداشت و درمان که اعلام کردند «هیچ استان سفیدی در کشور نداریم»، از استان بوشهر به عنوان «استان سفیدی که هیچگونه مشکلی در این زمینه ندارد»، نام می برند، جای بسی تأمل و البته تأسف دارد. اینکه منبع این سخن آقای روحانی چه کسی بوده، و کدام آماری آنچنان غلط در مورد استان بوشهر وی را به اشتباه انداخته، که بلافاصله سخنگوی وزارت بهداشت و درمان را به واکنش، و به نوعی ردّ سخن رئیس جمهور محترم در مورد وضعیت سفیدی استان بوشهر وا می دارد، یک سوی قضیه، و پیامد این توصیه و یا دستور آقای روحانی که می تواند مسئولین استان بوشهر را به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی ترغیب نماید، یک سوی دیگر این مصوبات و یا دستورات خطرساز و غیر قابل جبران است.

آقای رئیس جمهور!

بپذیرید که آن روال عادی شنبه ششم اسفند را خیلی خراب آمدید! بعدها نیز به این اشتباه پی بردید و هر چند دیر، اما به هشدار کارشناسان، پزشکان و مردمی که نگران سلامت شهروندان بودند، تن دادید، و اوضاع تقریباً کنترل و مدیریت شد. این بار نیز جناب روحانی عزیز در مورد سفیدی بوشهر به سیاهی رفته اید. این سخن شما می تواند مسئولین استان را به اقداماتی ترغیب کند که بعداً جبرانی ندارد، و این خیر مردم نیست.  

نه فضای شیوع بیماری کرونا در استان به شکلی است که مردم را به سفیدی و عادی بودن آن وعده دهیم، و نه از امکانات و فضای آموزشی مناسب و کافی برای رعایت آن الزاماتی که مورد تأکید جنابعالی برای فاصله گذاری است، برخورداریم؛ پس دلیلی ندارد که مدارس استان بوشهر در این مقطع زمانی که هنوز نتایج موج دوم بیماری که متأثر از برگشت مسافران و کارکنان غیر بومی مراکز صنعتی است، مشخص نیست، بازگشایی، و نگرانی مردم این شهر را دو چندان نمائید.

آقای روحانی عزیز!

آنچه که عیان است این است که مردم استان بوشهر رضایی به فرستادن فرزندان خود به مدارس تا روشن شدن وضعیت سفیدی پایدار این بیماری ندارند، و از سخنان شما نه تنها استقبالی نشده است، بلکه مردم را به نگرانی و واکنش واداشته است. مهمتر آنکه مسئولین محترم این استان نیز این ریسک را نمی پذیرند، و بعید است که تصمیمی برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی داشته باشند.

جناب آقای رئیس جمهور!

بی شک در جریانید که از مدارس به عنوان یکی از کانون های اصلی انتقال این ویروس یاد می شود. بازگشایی مدارس به دلیل تراکم جمعیتی دانش آموزان در کلاس هایی با فضایی محدود و کوچک، به خصوص در مدارس آپارتمانی، نه تنها در استان بوشهر، بلکه در هر استان دیگری ریسکی بزرگ برای ابتلا و انتقال این بیماری در بین جگرگوشه های مردم است. بازگشایی مدارس را با تأمل بیشتری دنبال و بررسی کنید، و دستور دهید مسئولین محترم آموزشی کشور برای این مهم برنامه های جایگزینی دیگری پیش بینی کنند.

کلیدواژه

کرونا

روحانی

استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی