سیاست / شناسه خبر: 62129 / تاریخ انتشار : 1399/2/16 09:27
|

تعیین تکلیف عرضه میوه در سوپرمارکت های دشتستان

بوشهری ها / اسماء بوستانی: اولین جلسه هیئت مدیره اتحادیه صنف لبنیات در سال جدید ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور اعضاء هیئت مدیره اتحادیه ها برگزار شد.

بوشهری ها / اسماء بوستانی: اولین جلسه هیئت مدیره اتحادیه صنف لبنیات در سال جدید ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور اعضاء هیئت مدیره اتحادیه ها برگزار شد.

 
به گزارش بوشهری ها از پیام عسلویه، رییس اتحادیه صنف لبنیات دشتستان ضمن خیر مقدم به مهمانان با اشاره به صدور اخطاریه پلمب اتحادیه صنف میوه و تره بار به اعضای تحت پوشش مبنی بر عرضه میوه و تره بار اظهار کرد: فروش میوه از قدیم تا کنون در سوپر مارکت‌ها رایج بوده، به صورتی که این فعالیت یک عادت در بین آنها مرسوم شده است و سوپر مارکت ها به خاطر آسایش و رفاه مشتریان اقدام به فروش تره بار می کنند.
 
غلامرضا دست یافته با ابراز تاسف از جولان ماشین های دوره‌گردر خصوص فروش میوه و تره بار در سطح شهرستان افزود: یکی از دلایل ضعیف شدن  اتحادیه صنف میوه و تره بار این وجود ماشین های دوره گردی است که از استان‌های همجوار میوه را خریداری و درب منزل تحویل مشتریان می دهند ؛ همین امر باعث باعث متضرر شدن این صنف مهم است. 
 
 
دست یافته تعداد واحدهای صنفی اتحادیه صنف لبنیات که  بازار هدف حجره داران اتحادیه صنف میوه و تره بار بوده  را ۴۰۰ واحد اعلام کرد و ادامه داد: حجره دار ثبت سفارش و خرید روزانه خود  جهت فروش به خرده فروش‌ها اعضای ما انجام می دهند که اعضای تحت پوشش میوه را به صورت نقدی از واحدهای عمده میوه خرید می کنند و به صورت نسیه به مشتریان ارائه می دهند؛ بعضاً هیچ سودی برای آنان نخواهند داشت و سرمایه خود را بین مشتریان پخش نموده اند.
 
وی با بیان اینکه اعضای تحت پوشش ما بازار هدف اتحادیه صنف میوه و تره بار است عنوان کرد: اجرای قانون در این خصوص نیاز به استقبال عمومی دارد.
 
رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار (صفدری) ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در خصوص تداخل صنفی بیان کرد: ارائه میوه فله در سوپرمارکت ها مغایر با قانون نظام صنفی است که می بایست تصمیم‌گیری و راه‌حل قانونی در این خصوص انجام گیرد.
 
بر اساس این گزارش، در این جلسه مصوب گردید گشت مشترک اتحادیه صنف میوه و تره بار و لبنیات با حضور بازرسان اتاق اصناف به تمامی اعضای تحت پوشش که مبادرت به عرضه میوه و تره بار می نمایند انجام شود و پس از بررسی، میزان درصد تداخل صنفی در صورتی که اثبات گردد بالای ۵۰ درصد باشد، مراتب جهت دریافت پروانه کسب به اتحادیه صنف میوه و تره بار معرفی گردید.

کلیدواژه

برازجان

صنف لبنیات

میوه و تره بار

دشتستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی