سیاست / شناسه خبر: 62157 / تاریخ انتشار : 1399/3/20 13:13
|
چرا «سامو بندری» از تلویزیون پخش نمی‌شود

زمانی که سریال متوقف شد هم به ما توضیحی ندادند!

بوشهری‌ها | مجموعه «سام‌وبندری» از جمله تولیدات تلویزیون است که چند سالی است پخش آن از تلویزیون به تعویق افتاده و مشخص نیست به چه دلیل مجوز پخش از تلویزیون را دریافت نمی‌کند

بوشهری ها / مجموعه «سام‌وبندری» ازجمله تولیدات تلویزیون است که برای چند سال پخش آن از تلویزیون به تعویق افتاده و مشخص نیست به چه دلیل مجوز پخش از تلویزیون را دریافت نمی‌کند.

«سام‌و‌بندری» به کارگردانی ابراهیم فروزش متعلق به جغرافیای بوشهر بوده و قصه آن با فضای جنوب همخوانی دارد. حسن پورشیرازی، مائده طهماسبی و علی اوسیوند ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه بر آنها تعدادی بازیگر جنوبی نیز در این اثر عهده‌دار نقش‌ها بوده‌اند.

در تازه ترین خبرها از پخش این مجموعه، شبکه دو سیما اعلام کرد که پس از اتمام مجموعه «بچه مهندس3»، «سام‌وبندری» را روی آنتن می‌برد اما به ناگهان تصمیم مدیران شبکه برگشت و شبکه دو به پخش مجدد سریال «رهایی» برای چندمین بار اقدام کرد.

علیرضا سبط احمدی (تهیه‌کننده این مجموعهضمن بیان اینکه مجموعه «سام‌وبندری» یک سال پیش به طور کامل تحویل تلویزیون داده شده و هیچ مشکل خاصی ندارد، درباره دلیل پخش نشدن این مجموعه گفته بود، به ما اینطور اعلام کرده‌اند که در کنداکتور شبکه دو جابه‌جایی داشتند. تصمیم با سیما فیلم و شبکه دو است که چه زمانی این سریال پخش شود.

ابراهیم فروزش (کارگردان سریال سام‌ و ‌بندری) نیز درباره علت عدم پخش این مجموعه از تلویزیون گفت: من هم به همان اندازه‌ای که شما از این موضوع می‌دانید، مطلع هستم. واقعیت این است که حتی نمی‌دانستم زمان پخش سریال کی است و چراکه تاکنون دو سه مرتبه اطلاع دادند که قرار است این مجموعه پخش شود ولی در نهایت جای آن سریال دیگری را پخش کرده‌اند؟

وی افزود: واقعیت این است که باید از خود پخش‌کننده و تلویزیون این موضوع را بپرسید. البته من وقتی از تهیه‌کننده مجموعه هم در این باره پرسیدم، ابراز بی‌اطلاعی کرد. شخصا دنبال کار این سریال برای پخش نبودم ولی تهیه‌کننده بخش خصوصی آن که آقای سبط احمدی است، دنبال کار هست اما درنهایت نمی‌دانم جواب سریال چه زمانی پخش خواهد شد.

عوامل سریال ساموبندری دچار سانحه شدند iFilm - آی فیلم

فروزش همچنین درباره اینکه چطور به عنوان کارگردان در جریان پخش سریال قرار نگرفته است، بیان کرد: ما موظف هستیم کاری را که عهده‌دار آن شدیم، تمام کنیم و تحویل دهیم. حتی می‌توان گفت مسئله پخش به تهیه‌کننده بخش خصوصی هم مرتبط نیست. به نوعی زمان پخش سریال‌های مختلف بر مبنای برنامه‌ها، زمان، شرایط مختلف و عواملی از این دست در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به شرایطی که آن را شرح دادید، تلویزیون در زمان پخش اجازه سانسور اثر را به میزان که بخواهد، دارد، اظهار داشت: واقعیت اینکه من هنوز در عمل انجام شده قرار نگرفتم و نمی‌توانم بگویم که آیا در مورد این فیلم هم این کار را می‌کنند یا خیر. ولی در هنگام ساخت هیچ‌گونه سانسوری متوجه ما نبود. چراکه فیلمنامه مصوب خودشان بود و ما هم تقریبا عین این قضیه را جلوی دوربین بردیم. جدا از این موضوع می‌توانم این اطلاع را به شما بدهم که باتوجه به اینکه «ساموبندری» داستان یک نوجوان است و چیزی ندارد که به هر طریقی جنبه سانسور داشته باشد.

 فروزش درباه چالش‌های تولید این مجموعه نیز توضیح داد: برای این کار دچار چالش چندانی نشدم. اگر بخواهیم به اصل قضیه رجوع کنیم، «سام‌وبندری» سریالی بود که در ۵ بخش که هر بخش شامل ۷ قسمت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه‌ای است برای تولید تدارک دیده شده بود. ما کار را شروع کردیم و یک بخش آن را تمام کردیم، بخش دوم آن نیز خرداد سال ۹۷ تمام شد. اما بعد که به دلیل گرمای شدید آنجا به تهران آمدیم، خواستند که دیگر ادامه ندهیم.

وی در پاسخ به اینکه دلیل صداوسیما برای توقف کار چه بود، گفت: به همین شکلی که الان از پخش سریال مطلع نیستم، برای توقف پروژه نیز هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای من نداشتند.

این کارگردان همچنین درباره اینکه آیا سازمان با موضوع کار مشکل پیدا کرده، بیان کرد: فکر نمی‌کنم. چون شبیه به همین قضیه را بارها نشان داده‌اند. البته این را هم بگویم که همزمان با این کار و ماجرای برگشت به تهران و توقف کار، چند سریال دیگر هم بودند که اجازه ادامه پیدا کردن آنها داده نشد.

 

کلیدواژه

ساموبندری

بوشهر

ابراهیم فروزش

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی