سیاست / شناسه خبر: 62159 / تاریخ انتشار : 1399/4/2 17:12
|
در زندان بوشهر؛

نجات از قصاص پس از ۱۱ سال +تصاویر

بوشهری ها | قاتلی که ۱۱ سال پیش در یک درگیری جوانی را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

بوشهری ها قاتلی که ۱۱ سال پیش در یک درگیری جوانی را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

به گزارش بوشهری ها ؛ معاون قضایی دادگستری و سرپرست شورای حل اختلاف استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ جوانی ۱۸ ساله در یک نزاع و درگیری جوانی دیگر را با اسلحه گرم به قتل می‌رساند.

الماس گشتاسبی افزود: به دنبال شکایت و تقاضای قصاص اولیای دم، قاتل از سال ۱۳۸۸ تا کنون به مدت ۱۱ در انتظار صدور و اجرای در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: با صدور حکم قصاص و تایید آن در دیوان عالی کشور قرار بود حکم قطعی ۷ خرداد ماه امسال اجرایی شود.

معاون قضایی دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با گرفتن مهلت یک ماهه تلاش کردیم تا رضایت خانواده مقتول را بگیریم و خوشبختانه اولیاء دم از حق قانونی خود گذشتند و رضایت به آزادی قاتل دادند.

وی خاطرنشان کرد: پارسال فقط در شورای زندان ۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه و آزادی ۸۸ زندانی محکوم مالی شد.

گشتاسبی اضافه کرد: در شورای حل اختلاف نیز پارسال حدود ۴۱ هزار پرونده رسیدگی و معادل ۲۲.۵ درصد از پرونده‌ها با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و کسانی که در جامعه دارای نفوذ و مقبولیت هستند به سازش و مصالحه  منجر شدند.

بخشش ۷ زندانی محکوم به قصاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر کل زندان‌های استان بوشهر نیز گفت: در ۶ ماه گذشته ۷ زندانی محکوم به قصاص با پیگیری و تعامل اعضای شورای حل اختلاف و همکاری اولیاء دم به بخشش و آزادی زندانی ختم شد.

سید قاسم طباطبایی افزود: تلاش ما همیشه این بوده تا برای محکومینی که در زندان هستند با پیگیری مستمر بتوانیم رضایت بگیریم.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز به مقوله نماز و قرآن توجه می‌شود و در حال حاضر محکومینی در زندان حافظ ۷ تا ۳۰ جزء قران هستند.

کلیدواژه

قاتل

اغدام

زندان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی