سیاست / شناسه خبر: 62241 / تاریخ انتشار : 1399/7/7 10:21
|
مدیر عامل سازمان آتش نشانی برازجان در گفتگو با پیام عسلویه؛

اغلب خاطرات یک آتش نشان تلخ است /نیاز وجود دو ایستگاه دیگر در برازجان

بوشهری ها /اسماء بوستانی: نجات جان انسان ها در مخاطرات که مسوولیتی بسیار سنگین و مهم است به عهده سازمان های آتشنشانی است، در تمامی حوادث جان انسان ها برای آتشنشان بیشترین اهمیت را دارد و تمام توان خود

بوشهری ها /اسماء بوستانی: نجات جان انسان ها در مخاطرات که مسوولیتی بسیار سنگین و مهم است به عهده سازمان های آتشنشانی است، در تمامی حوادث جان انسان ها برای آتشنشان بیشترین اهمیت را دارد و تمام توان خود جهت نجات افراد در حادثه را به کار می گیرد. 7 مهرماه روز آتش نشانی نامگذاری شده است به بهانه این روز به ایستگاه آتش نشانی برازجان سر زده و مصاحبه ای با مدیر عامل این سازمان انجام داده ایم که در ادامه می خوانیم.

محمد علی عباسی عطیبه مدیر عامل سازمان آتشنشانی شهر برازجان است، وی از سال 96 به عنوان مدیر عامل این سازمان برگزیده شد. سمت قبلی او رییس سازمان فضای سبز شهرداری برازجان بود و قبل از آن نیز در سازمان آتش نشانی خدمت می کرد. او در گفتگو با پیام عسلویه در خصوص ایستگاه های سطح شهر گفت: در اوایل عرایضم روز آتش نشانی را بر دلاور مردان این عرصه تبریک می گویم. تلاش می کنیم با وجود دو ایستگاه در سطح شهر پاسخگوی نیازهای مردم در این حوزه باشیم اما با توجه به گستردگی شهر به نظر من حداقل نیاز به اضافه کردن دو ایستگاه در سطح شهر است.

عباسی با بیان اینکه فاصله ایستگاه های ما تا برخی از محلات شهر زیاد است اظهار کرد: زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه حدود 3 تا 5 دقیقه است ما نیز تمام تلاش خود را به کار می گیریم که در این مدت زمان به محل حادثه برسیم. بر همین اساس در جهت نیاز وجود ایستگاه های دیگر در سطح شهر در جلسات با شهردار و اعضای شورا این مسئله مهم مطرح شد و قرار بر این شد که بودجه احداث ایستگاه در سال آینده دیده شود و سال آینده یک ایستگاه آتش نشانی به این دو ایستگاه اضاف شود.

وی از رضایت خود نسبت به نیروهای این سازمان  خبر داد و افزود: 60 نیرو در دو ایستگاه ما مشغول به فعالیت هستند که 10 نفر اداری و 50 نفر عملیاتی هستند، این نیروها جوابگوی هر دو ایستگاه هستند اما با احداث ایستگاه جدید قطعا نیاز به نیروهای بیشتری خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی شهر برازجان در خصوص فضای کافی برای ورزش نیروهای خود بیان کرد: در حال حاضر مکان خاصی برای ورزش کردن نیروها نداریم اما ورزش های صبحگاهی خود را در محوطه ایستگاه انجام می دهند، زمین والیبال و ورزش نیز در این محوطه وجود دارد که نیروهای ما از این امکانات استفاده می کنند.

عباسی رضایت خود را از شهروندان در خصوص مزاحمت های تلفنی اعلام کرد: خوشبختانه با توجه به فرهنگ سازی که در بین مردم صورت گرفته مزاحمت های تلفنی بسیار اندک و انگشت شمار شده، اما هنوز هم به صورت اندک وجود دارد.

وی افزود: با توجه به حساسیت این شغل که بستگی به جان افراد دارد شهروندان باید این موضوع مهم را درک کنند و مزاحمت برای این سازمان ایجاد نکنند زیرا ممکن است با تماس مزاحمین خودروهای ما به محل اعزام شوند و حادثه ای نباشد، اما در همان زمان حادثه در محل دیگری رخ داده و ممکن است نیروهای ما به موقع به محل حادثه نرسند و جان افراد به خطر بیفتد.

عباسی در خصوص تجهیزات و امکانات مورد نیاز این سازمان عنوان کرد: نیاز بسیار مهم این سازمان بالابر بود که به لطف حق و با توجه به تدابیر اندیشیده شده این بالابر فراهم شد اما این سازمان نیاز به امکانات دیگر مانند بالا بر مخصوص آتش نشانی، خودرو سبک امداد و نجات برای امداد جاده ای و آمبولانس حمل میت دارد که دو مورد آخر با توجه به قول شهردار برازجان در اعتبارات پیش بینی شده و به ناوگان اضاف خواهد شد.

وی علت عمده آتش سوزی های منازل مسکونی و تجاری سطح شهر و شهرستان را ایسایی برق  اعلام کرد و افزود: به دلیل گرمای بیش از حد هوا در فصل تابستان و بی احتیاطی برخی کشاورزان امسال بسیاری از مزارع و مراتع نیز دچار آتش سوزی شدند.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی شهر برازجان با اشاره به برخی محلات و کوچه های قدیمی سطح شهر که امکان ورود ماشین آتش نشانی در آن ها وجود ندارد بیان کرد: برای حل این مشکل در اینگونه محلات از موتور اطفاء حریق استفاده می کنیم که در حال حاضر دو موتور اطفاء حریق در این سازمان وجود دارد اما در برخی موارد این چنینی حدود 300 متر از محله و کوچه که امکان ورود ماشین آتشنشانی وجود ندارد را با شیلنگ های مخصوص مشکل را برطرف می کنیم.

عباسی از انجام فعالیت های متفرقه در حین آتش سوزی که وظیفه آتش نشانان نیست خبر داد و عنوان کرد: نیروهای ما در هنگام بروز حادثه بسیاری از فعالیت ها از جمله دفع جانوران موزی از منازل، جابجایی وسایل منزل و برخی موارد دیگر که وظیفه یک آتش نشان نیست را نیز نجام می دهند.

وی از تلخی خاطرات خود در دوران خدمتش می گوید: متاسفانه اغلب خاطرات یک آتش نشان تلخ است زیرا کاملا با حادثه درگیر است، زمانی که خودرویی آتش گرفته و آتش نشان باید تمامی افراد جان باخته در این حادثه را از خودرو بیرون بکشد، این صحنه می شود تلخ ترین خاطره زمان خدمتش. اما حادثه ای دیگر مانند آتش سوزی دریکی از بلوک های مجتمع مسکن مهر آبرسانی که چند ماه گذشته شاهد آن بودیم، زمانی که تمام افراد در ساختمان نجات یافتند و هیچ گونه خسارت جانی با وجود آتش سوزی بدی که رخ داد وارد نشد شیرین ترین خاطره یک آتش نشان است و من در این حادثه زمانی که متوجه شدم تمامی افراد در ساختمان نجات یافته اند بسیار خوشحال شدم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

آتش نشانان

روز آتش نشانی

محمدعلی عباسی عطیبه

شهرداری برازجان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی