سیاست / شناسه خبر: 62614 / تاریخ انتشار : 1399/9/6 12:05
|

پرسش های زیست محیطی رییس و اعضای شورا شهر برازجان از معاون اجرایی شهرداری+ پاسخ های معاون اجرایی

بوشهری ها / رییس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه بررسی مسائل حوزه خدمات شهری و اجرایی با معاون اجرایی شهرداری ضمن گرامیداشت هفته بسیج خطاب به اعضاء گفت: وفق قانون اگر عضوی نطقی پیش از دستور دارد بیان

بوشهری ها / رییس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه بررسی مسائل حوزه خدمات شهری و اجرایی با معاون اجرایی شهرداری ضمن گرامیداشت هفته بسیج خطاب به اعضاء گفت: وفق قانون اگر عضوی نطقی پیش از دستور دارد بیان نماید.

عضو شورای اسلامی شهر برازجان در نطق پیش از دستور جلسه  بیان کرد: شرکت سیمان باید به تعهدات اجتماعی اش عمل کند و مانند سایر صنایع در نقاط دیگر کشور که در رفع محرومیت زدایی تلاش می کنند این شرکت هم باید در قبال مردم احساس مسئولیت داشته باشد.

وحید مصدق با بیان اینکه امروز خواسته ی مردم پایان دادن به انتصابات غیر بومی در این شرکت است ادامه داد: شورا با تمام توان پیگیر استیفای حقوق مردم خواهد بود.و از تمام ظرفیت ها استفاده خواهد کرد؛ خصوصا انجمن های محیط زیستی که در این حوزه فعال هستند.
 وی ادامه داد: از مجموعه شهرداری خواستاریم که احدی از نیروهای حقوقی خود را به صورت ویژه مختص پیگیری عوارض آلایندگی کارخانه سیمان قرار دهد و اقدامات انجام شده را ماهیانه به شورای اسلامی شهر گزارش دهد.  
 
وی در ادامه ی نطق خود با تذکر به شهردار در خصوص ساماندهی معظل سگ های بلاصاحب و ایجاد نارضایتی مردم از وجود این سگ ها که در تمام نقاط شهر دیده می شوند ادامه داد: این معظل باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده و شهرداری باید در خصوص رفع این مشکل اقدام نماید.
مصدق با اعلام اینکه ۱۵۰ میلیون تومان در بودجه شهرداری جهت احداث کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب دیده شده است افزود: متاسفانه بعد از گذشت ۸ ماه هنوز هیچ اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.    
تذکر بعدی این عضو شورا به شهردار در خصوص المان های شهیدان سردار سلیمانی و فهمیده بود که در این خصوص عنوان کرد: این المان ها نه در حد شأن و جایگاه این دو شهید است و نه در شان شهر برازجان. چرا شهردار طبق مصوبه ی شورای شهر از ظرفیت نخبگان و اساتید و هنرمندان استفاده ننموده که منجر به این فعالیت های بی کیفیت و ضعیف در سطح شهر شود.

رییس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه بررسی مسائل حوزه خدمات شهری و اجرایی با معاون اجرایی شهرداری گفت: سال ها است که بوی تعفن کانال خیابان امام باعث اعتراض بازاریان شده، در این خصوص پیگیری هایی انجام داده ایم اما معاون اجرایی نتیجه فعالیت های خود  را بیان نماید.

 ساحل تنگساتانی در خصوص کمبود امکانات ورزشی در پارک های سطح شهرخطاب به معاون اجرایی شهردار اظهار کرد: در بسیاری از پارک های سطح شهر امکانات ورزشی بسیار اندک است، اقدامات انجام شده شهرداری در این خصوص چه بوده است.

 
وی افزود: در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب مکاتبات فراوانی با نهادهای مختلف توسط شورا انجام شد اما همچنان شاهد عدم رفع این مشکل در سطح شهر هستیم.
 
تنگستانی از عدم وجود گرمخانه برای مستضعفان و بی پناهان در شهر خبر داد و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر برازجان در جهت حمایت از بی پناهان این شهر مصوبه ای جهت ساخت گرمخانه دارد که تاکنون هیچ فعالیتی در این خصوص از سوی شهرداری صورت نگرفته است.
 
رییس شورای اسلامی شهر برازجان خواستار ساماندهی نخاله های سطح شهر و بازار روز شد و ادامه داد: طی بازدیدی که ساعت 11 شب از بازار روز داشته ام وضعیت بسیار بد و کثیفی در کف بازار را شاهد بوده ام  معاون اجرایی توضیحاتی در این خصوص و تعیین تکلیف تانکرهای حمل فاضلاب ارائه دهد.
وی در خصوص عدم فعالیت سامانه 137 شهرداری برازجان و نحوه فعالیت شهرداری توضیحاتی از معاون اجرایی خواست.
 
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری برازجان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: مجموعه خدمات شهر تمام تلاش و توان خود را برای بهتر ارائه دادن خدمات به مردم با امکانات موجود به کار گرفته اند.
 
محمد جامعی با اعلام اینکه بسیاری از کارگران ما به بیماری کرونا مبتلا شدند بیان کرد: اما با این حال با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتیم و نگذاشتیم ثانیه ای خلل در فعالیت های خدمات شهری ایجاد شود.
 
 جامعی در خصوص  سامانه 137  شهرداری اظهار کرد: این سامانه در بسیاری از شهرداری های کشور با متولی گری روابط عمومی فعال است که سامانه ای گویاست و شهروندان می توانند مسائل و مشکلات خود را با تماس با این سامانه بیان کنند و شهرداری پیگیری کند. اما این سامانه در شهرداری برازجان فعال نیست.
 
وی با بیان اینکه تمام بلوارها، میادین، لچکی ها و دورزن های سطح شهر را گل کاری کرده ایم ادامه داد: بیشتر مشکلات ما قسمت هایی از شهر است که بعد از کاشت درخت یا گل توسط بعضی افراد برده می شود و ما مجبوریم وا کال کنیم. یکی از برنامه های اساسی که مد نظر داریم برای گل کاری مکان های فاقد درخت و گل مانند بوستان الغدیر است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری برازجان در خصوص  انتقال خدمات شهری به بخش خصوصی عنوان کرد: دفترچه پیمانی را در این خصوص تدوین کرده و تحویل شهردار و امور قراردادها داده ایم، که حدود 50 تا 60 برگ شرح پیمان این موضوع بوده است، همت همکاران را می طلبد که عملی شود.در صورت عملیاتی شدن این موضوع ما به جای اینکه به دنبال تعمیر ماشین الات و تایم ورود و خروج کارگران و بقیه مسائل حاشیه ای باشیم به مسائل اساسی رسیدگی خواهیم کرد.
 
وی در خصوص بوی تعفن کانال خیابان امام بیان کرد: هر دوهفته یک بار آن هم در روزهای جمعه  که بازار خلوت بود این کانال را کاملا نظافت و لایروبی می کردیم تا حداقل اندکی از بوی بد آن رفع شود، اما با توجه به حجم آب ورودی کانال تا دو روز بعد از نظاافت ما بوی تعفن کم می شد و مجدد به حالت قبلی بر می گشت.
 
جامعی ادامه داد: برای ما امکان شستشوی این کانال به صورت روزانه به دلیل حجم ترافیک خیابان بازار وجود ندارد. ما کف این کانال را سیمان زدیم اما باز هم فایده نداشت که در خصوص رفع این مشکل بزرگ دو مشکل اساسی وجود دارد، یکی بحث فیبر نوری اداره مخابرات و دیگری وجود لوله  آب اداره آب در عرض این کانال است.
 
وی افزود: فیبر نوری در دومنطقه این کانال به داخل بازار رفته است، ارتفاع فیبر نوری از کف کانال 10 سانت است، که اگر شبانه روز در این کانال آب ریخته شود باز هم مشکل رفع نخواهد شد. اگر شوراییان از طریق اداره آب و فاضلاب و مخابرات جهت رفع این مشکل پیگییری کنند قطعا تا حدودی به نتیجه خواهیم رسید. در حال حاضر نیز به دلیل بارش باران تا اردیبهشت سال آینده  در این خصوص مشکل نخواهیم داشت.
 
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری برازجان در خصوص تعیین تکلیف خودروهای حامل فاضلاب شهری بیان کرد: در گذشته چاله ای در سایت پسماند حفر شده بود که خودروها فاضلاب های خود را در این مکان می ریختند  اما با گذاشتن حراست و ساماندهی سایت پسماند خودروها نتوانستند فاضلاب خود در مکان قبلی تخلیه کنند و این امر باعث شد تا این تانکرها در گوشه و کنار سایت پسماند فاضلاب های خود رارها نمایند.
 
جامعی ادامه داد: تخلیه تانکرها در اطراف سایت پسماند به فضای مجازی کشیده شد و با بررسی فرماندار دستور تخلیه فاضلاب تانکرها به مکانی در عالیشهر داده شد که راننده های تانکر شاکی شدند و رفع این مشکل وظیفه ذاتی اداره آب و فاضلاب است و این اداره باید در خصوص رفع این مشکل اقدام نماید.
 
وی در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب نیز گفت: به دلیل اینکه مدافعان محیط زیست و حیوانات یک طرف ماجرا هستند نمی شود دست به هر کاری زد، در این خصوص تجربه سایر شهرداری ها را پرسیدیم، به راهکارهایی رسیدیم، پیمانی برای واگذاری بحث طرح زنده گیری سگ های ولگرد  تنظیم کردیم که در این پیمان صفر تا صد ماجرا را دیده ایم، برای تمامی آیتم ها برنامه ریزی کردیم و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشوربرنامه ها تدوین شد، شهردار به امور قراردادها تحویل داد. هنوز در امور قراردادها وجود دارد و منتظر شرکتی برای بستن قررارداد هستیم.
 
جامعی ادامه داد: شهرداری برازجان همکاری های لازم برای ساماندهی وضعیت سگ های بلاصاحب را انجام داده است، و در جلسه ای که با حضور تمای شهرداران  دشتستان در فرمانداری برگزار شده بود شرکت کرد و هزینه  که برای احداث کمپ جمعی در سطح شهرستان برای شهرداری برازجان در نظر گرفته شد110 میلیون تومان بود که شهرداری برازجان 150 میلیون تومان را در این خصوص متقبل شد اما متاسفانه اعضای کارگروه همکاری نکردند و این طرح مسکوت ماند و شهرداری از احداث کمپ خود بلاتکلیف شده است.
 
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری برازجان در خصوص نظافت بازار روز بیان کرد: پاکبان ما از ساعت 12 شب، هر شب تا صبح بازار روز را نظافت می کند و  درهفته دو نوبت کف بازار روز  شستشو می شود.
 
   عضو شورای اسلامی شهر برازجان اظهار کرد: شورای شهر در خصوص ساماندهی سگ های بلاصاحب با سمن ها جلسات متعددی گرفت، کارگروه تشکیل دادیم تا همفکری کنیم که به چه شکل سگ های بلاصاحب را ساماندهی کنیم. در این خصوص جلسات متعددی با استاندار و فرماندار دشتستان تشکیل شد که استاندار از فرماندار خواست کارگروهی در این خصوص تشکیل دهد، با پیگیری های شورای اسلامی شهر برازجان کارگروه تشکیل شد و مکانی در روستای خوشاب برای سگ های بلاصاحب تعیین گردید.
 
نوید متین با بیان اینکه شورا جزو این  کارگروه  نیست اما دست از پیگیری های متوالی در خصوص رفع این مشکل برنداشت ادامه داد: در این خصوص حدود 7 تا 8 جلسه با اداره محیط زیست برگزار کردیم، در جلسه کارگروهی که در فرمانداری تشکیل شد برای شهرداری برازجان مبلغ 110 میلیون تومان در نظر گرفته شد که  شهرداری برازجان بنا بر مصوبه شورای شهر هزینه 150 میلیون تومان را متقبل شد اما کارگروه نمی دانم به چه دلیل تعطیل شد.
 
متین با اعلام اینکه مردم در خصوص رفع این مشکل اعضای شورا را مورد هجمه قرار می دهند عنوان کرد: همین مجموعه شورا با پیگیری های خود توانست موفق به تشکیل کارگروه شود و تا مرحله ای کارها انجام شد اما کارگروه تعطیل شد.
 
رییس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر برازجان مهراب بنافی در این جلسه اظهار کرد: هر زملن توانستیم فعالیت های خدمات شهر را به سمت خصوص سازی ببریم قطعا خدمات بهتری ارائه خواهیم داد.
 وی بی اعتنایی به مصوبات شورا توسط شهرداری را بی احترامی به اعضا دانست و افزود: این بی احترامی ها توهین به مردم را در پی خواهد داشت؛ خواهشندم دلیل تاخیر در پاسخ به مصوبات و نامه های شورا توسط شهردار بیان شود.  
 
 
 
 
 
 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

ساحل تنگستانی

رییس شورای اسلامی شهر برازجان

فعالیت های شهرداری برازجان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی