سیاست / شناسه خبر: 62880 / تاریخ انتشار : 1399/10/7 13:30
|

چند درصد مردم استان بوشهر باسواد هستند؟

بوشهریها| معاون سوادآموزی استان بوشهر گفت: درصد بی‌سوادی در روستاهای استان بوشهر ۵.۷۶ درصد، میزان بی‌سوادی شهری ۳.۸۴ درصد، میزان بی‌سوادی در مردان ۴.۱۲ درصد و زنان ۴.۷۳ درصد است.

بوشهری ها / سید مجتبی هاشمی‌نژاد صبح امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته سوادآموزی اظهار داشت: خوشبختانه استان بوشهر در وضعیت سوادآموزی جایگاه برجسته‌ای در کشور دارد، به‌گونه‌ای که از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۵ در میان استان‌ها حائز رتبه برتر شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تأکید کرد: بوشهر، گناوه و دیلم شهرستان‌های برتر استان بوشهر در سوادآموزی هستند اما عسلویه، تنگستان و جم بالاترین آمار بی‌سوادی را دارند.

این مسئول با اشاره به برخی آمار در این زمینه بیان کرد: میانگین باسوادی در کشور ۹۷ درصد است که خوشبختانه استان بوشهر با ۹۵.۶درصد باسوادی به میانگین کشوری نزدیک است.

چند درصد مردم  استان بوشهر باسواد هستند؟

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از فاکتورهای مهم شوراهای پشتیبانی و همّت همگانی و تلاش نهادهای اجرایی بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به جزئیات طرح سوادآموزی در خانه به‌عنوان یکی از طرح‌های مؤثر در افزایش نرخ سواد گفت: در این طرح اعضای خانه با ارائه و ثبت کد ملی خود در سامانه مربوط به سوادآموزی می‌توانند اقدام به آموزش آنها نمایند.

وی افزود: البته منظور بی‌سوادی مطلق نیست بلکه کم‌سوادی نیز مدنظر است. حق‌الزحمه و تمام امکانات از جمله کتاب و لوازم‌التحریر و ملزومات سوادآموزی نیز در اختیار افرادی که در این طرح شرکت کرده و به باسواد کردن اعضای خانواده خود بپردازند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این فرایند در خانه و با رعایت کامل پروتکل‌های اجتماعی انجام می‌شود، اظهار کرد: هر فردی که علاقه‌مند به حضور در این طرح است می‌تواند با مراجعه به واحد سوادآموزی شهرستان خود ثبت‌نام کرده و پس از راستی‌آزمایی مجوز برای اجرای این طرح را می‌دهند.

سید مجتبی هاشمی‌نژاد با اشاره به آمار ۴.۴ درصدی بی‌سوادی در استان بوشهر اظهار کرد: درصد بی‌سوادی در روستاهای استان بوشهر ۵.۷۶ درصد، میزان بی‌سوادی شهری ۳.۸۴ درصد، میزان بی‌سوادی در مردان ۴.۱۲ درصد و زنان ۴.۷۳ درصد است.

معاون آموزش‌وپرورش بوشهر تأکید کرد: از سال ۱۳۵۵ تاکنون تعداد ۳۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی استان بوشهر شرکت کرده و باسواد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح کنترل مبادی ورودی بی‌سوادی و آمار سرریز آموزش رسمی از دیگر طرح‌های معاونت سوادآموزی است و چالشی که در این زمینه با آن روبرو هستیم تفاوت آمار ارائه شده از سوی سامانه آموزش‌وپرورش و مرکز آمار ایران است.

 

کلیدواژه

سید مجتبی هاشمی‌نژاد

وضعیت سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی