جامعه / شناسه خبر: 62911 / تاریخ انتشار : 1399/10/17 13:56
|
نماینده وزیر بهداشت در سفر به بوشهر:

وضعیت خوبی از نظر بیماری کرونا در استان بوشهر وجود دارد/ سواد سلامت بوشهری ها بالاست

نماینده وزیر بهداشت در سفر به بوشهر گفت: با توجه به طولانی بودن مرز دریایی بوشهر، وضعیت خوبی از نظر بیماری کرونا در این استان وجود دارد.

بوشهری ها دکتر محمد اسماعیل مطلق صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح شهید سردار سلیمانی در بوشهر اظهار داشت: برای ادامه وضعیت موجود در استان بوشهر و بهبود آن لازم است، نقشه راهی تهیه شود.

به گزارش بوشهری ها به نقل از مهر ؛ ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی بیان کرد: در طراحی و اجرای این نقشه راه همکاری نزدیک شبکه بهداشت و درمان، فرمانده بسیج و فرماندار هر شهرستان لازم و ضروری است.

وی اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن مرز دریایی بوشهر و همچنین مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های استان بوشهر و نیز وجود مناطق پر رفت‌وآمدی مانند خارگ و عسلویه انتظار آماری بالای ابتلاء به کرونا در بوشهر وجود داشت که خوشبختانه با تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت خوبی از نظر بیماری در استان بوشهر وجود دارد.

مشاور معاون بهداشت و نماینده وزیر بهداشت در بررسی طرح شهید سردار سلیمانی برای مهار کرونا در استان بوشهر افزود: یکی دیگر از اقدامات مهمی که باید برای کنترل بیماری کرونا انجام شود گرفتن ۱۰ تا ۱۵ تست کرونا به ازای هر فرد مبتلا به کرونا است.

وی با اشاره به کشورهای موفق در کنترل کرونا گفت: می‌بایست در صورت مثبت شدن تست هر شخص حداقل ۱۰ تا ۱۵ تست از اطرافیان فرد و اماکنی که فرد موردنظر به آنجا رفته، گرفته شود که در صورت انجام این کار استان بوشهر می‌تواند به عنوان یک استان نمونه در کشور و حتی در آسیا مطرح شود.

بالا بودن سواد سلامت در استان بوشهر مایه امیدواری است

مطلق در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در بازدیدی که از سطح شهرهای استان بوشهر داشتم آمار کسانی که از ماسک استفاده می‌کردند بسیار قابل‌قبول بوده و این نشان از بالا بودن سواد سلامت در استان بوشهر است.

این مقام مسئول بهداشتی با هشدار نسبت به در پیش بودن عید نوروز و همچنین ایام رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان گفت: احتمال اینکه این مناسبت‌ها باعث افزایش ابتلاء به ویروس بشود، وجود دارد که همه باید با برنامه‌ریزی خود را برای مقابله با این وضعیت آماده کنیم.

وی با اشاره به در پیشرو بودن تزریق واکسن کرونا عنوان کرد: با وجود جهش‌های سریع این ویروس نباید به تأثیر کامل واکسن در ایمنی از بیماری کرونا امیدوار بود و بهترین کار پیشگیری، مراقبت از بیماریابی است.

مطلق گفت: پیش‌بینی می‌شد که ما حتی با تعداد هزار مرگ در روز هم برسیم که خوشبختانه با همکاری‌های همه دستگاه‌ها خصوصاً بسیج و همچنین همراهی امیدوارکننده مردم این پیش‌بینی محقق نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با همتی که در استان بوشهر از ابتدای بیماری و حتی قبل شناسایی بیماری در کشور وجود داشت، با توجه به اینکه استان بوشهر بیشترین مرز آبی کشور را داراست و جمعیت سیال در مناطق صنعتی، استان بوشهر آخرین استانی بود که از وضعیت سفید بیرون آمد.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قبل از شناسایی بیماری کرونا در کشور مراقبت‌های مرزی خود را تشدید کرد اظهار کرد: بعد از ورود بیماری کرونا به بوشهر هم توانستیم بعد از مدتی با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تشخیصی و با تکیه‌بر توان همکاران در بخش‌های بهداشتی و درمانی و همچنین سازمان‌ها، سیر بیماری را در محدوده خوبی کنترل کنیم.

وی بابیان اینکه استان بوشهر در پیک اول بیماری خسارت زیادی رو متحمل نشد و اضافه کرد: متأسفانه در استان بوشهر و در پیک دوم با افزایش ناگهانی آمار ابتلاء به بیماری مواجه شدیم که توانستیم با کمک همه سازمان‌ها مانند فرمانداری، بسیج و هلال‌احمر از این مرحله عبور کنیم که خوشبختانه الآن در مرحله نزولی بیماری هستیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز با تشکر از اقدامات معاونت بهداشتی در مقابله با این بیماری گفت: لازم است آمار نواحی بسیج با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هماهنگ باشد تا بتوان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مهار این بیماری داشته باشیم.

دکتر مراد علی فولادوند افزود: با پیشنهادی که به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شده قرار است شاخصی به عنوان خانواده‌های غربال شده به شاخص‌ها اضافه شود و ضروری است در آمارهای آینده تعداد خانواده‌های غربال شده نیز مشخص شود.

رئیس جامعه پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بسیار لازم است که غربالگری را با افزایش رهگیری‌ها غنی‌تر کنیم چرا که این بیماری آتش زیر خاکستر است و ممکن است ندانیم دقیقاً چه افرادی ناقل هستند اما می‌توانیم با افزایش غربالگری در مهار بیشتر این بیماری موفق‌تر باشیم

کلیدواژه

کرونا

بوشهر

وزارت بهداشت

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی