سیاست / شناسه خبر: 62937 / تاریخ انتشار : 1399/10/27 13:11
|

فشارخون نرمال یا طبیعی ما چقدر باید باشد؟

بوشهریها|‌ این سوالات که نیاز به ویزیت دکتر به طور اورژانسی ندارند می توانید در یک سایت معتبر مانند هلیکس سوالات خود را در این زمینه و بقیه زمینه ها به صورت رایگان در قسمت پرسش و پاسخ پزشکی بپرسید

بوشهری ها / قلب شما مانند یک پمپ است.  قلب مانند یک پمپ ابتدا منقبض می شود و سپس استراحت می کند و اینگونه فشارخون سیستولیک( عدد بالایی) و دیاستولی (عدد پایینی) بوجود می آید.

بسیاری از ما در اندازه گیری دقیق فشار خون خود در خانه دچار مشکل می شویم. حتی نمی دانیم که فشارخون طبیعی در سن ما چقدر است؟ زمان مناسب برای گرفتن فشارخون چه موقع است؟ و....

امروز در این مقاله به تمامی سوالات مهم در مورد فشارخون پاسخ خواهیم داد.

فشارخون نرمال

فشار خون سیستولیک زیر ۱۲۰، فشار دیاستولیک زیر ۸۰ میلی متر جیوه ، فشار خون نرمال است بالای این مقدار فرد دچار فشارخون بالا است و باید مراقبت های لازم اعم از تغییر در سبک زندگی تا دارو های فشار خون مناسب تجویز شده توسط پزشک را استفاده کند.

فشارخون در سنین مختلف

عوامل مختلفی می تواند بر فشارخون شما اثر بگذارد اما خود سن یک عاملی است که باعث تغییر کمی در فشارخون می شود برای مثال به طورکلی کودکان فشارخون نرمال کمتری نسبت به افراد مسن دارند. برای دانستن اینکه چه فشارخونی در سن شما نرمال است می توانید به مرجع جامع پزشکی هلیکس مراجعه کنید.

فشارخون نرمال یا طبیعی ما چقدر باید باشد؟

فشارخون در بارداری

زنان به طور کلی در دوران بارداری در معرض فشار خون بالاتری قرار دارند. که می تواند مادر و جنین را در معرض خطر و عوارض ناشی از ان در دوران بارداری قرار دهد. فشار خون بالا همچنین می تواند در حین و پس از زایمان مشکلاتی ایجاد کند. اما خبر خوب این است که فشار خون بالا در بارداری قابل پیشگیری و قابل درمان است. برای  درمان ان کافی است اطلاعاتتون را در این زمینه از سایت های پزشکی معتبری که مطالب توسط پزشک تهیه یا تایید می شوند مانند هلیکس استفاده کنید.

فشارخون در ساعات مختلف روز

فشارخون در طی شبانه روز تغییر می کند و حتی در زمان های مختلف از روز می تواند پایین تر بیاید و یا بالاتر برود. همانگونه که می دانید بیشتر سکته ها در نزدیک صبح اتفاق می افتند. برای دانستن اینکه آیا فشار خون شما طبیعی است یا خیر باید به زمان گرفتن فشارخون خود بسیار دقت کنید و حتما در طی ساعات مختلف آنرا بررسی کنید شاید نیاز باشد تا یک دستگاه فشارسنج خوب در خانه خریداری کنید و فشار خون خود را مرتب بررسی کنید.

نحوه گرفتن فشارخون

 نحوه صحیح گرفتن فشار خون بسیار اهمیت دارد به طوریکه رعایت نکردن برخی نکات  می تواند عددی اشتباه به شما دهد و به عوامل زیادی مانند وضعیت نشستن او، فعالیت ها و حتی نحوه بستن و یا نوع دستگاه فشارخون خانگی شما بستگی دارد. برای اینکه از نحوه صحیح استفاده از دستگاه فشارخون و گرفتن فشارخون خودتان مطمئن شوید بهتر از یک منبع معتبر در مورد آن بخوانید.

پرسش و پاسخ پزشکی در مورد فشارخون
همه ما به سوالاتی در مورد فشارخون بر میخوریم که نمی دانیم از کجا به اطلاعات معتبر و پاسخ سوالات پزشکی خودمان برسیم. برای مثال دستگاه فشار سنج خانگی خوب چه خصوصیاتی دارد؟ یا فشارخون مناسب سن من چقدر است؟ و ...

 این سوالات که نیاز به ویزیت دکتر به طور اورژانسی ندارند می توانید در یک سایت معتبر مانند هلیکس سوالات خود را در این زمینه و بقیه زمینه ها به صورت رایگان در قسمت پرسش و پاسخ پزشکی بپرسید و از نظرات و کامنت های پزشکان، کاربران دیگر و ... به صورت مجانی بهره مند شوید. در این سیستم براساس نظر کاربران به یک پاسخ بهتر امتیاز داده می شود و به تایید پزشکان مربوطه خواهد رسید و شما به پاسخ صحیح در مورد مشکل پزشکی خود خواهید رسید.

ویزیت سریع آنلاین پزشکی

همچنین گاهی نیاز  به ویزیت آنلاین پزشک پیدا می کنید که به سوالات شما در مورد فشارخون تان یا سایر شرایط با پزشک در مورد آن گفتگو و چت کنید بنابراین نیاز به سیستم مشاوره پزشکی آنلاینی دارید که به سرعت شما را به یک پزشک خوب و مطمئن متصل کند بهترین اپلیکیشین در اینگونه موارد اپلیکیشین هلیکس است که شما در آن به بهترین و ارزانترین حالت ممکن به پزشک دسترسی دارید و در انتهای مشاوره نیز می توانید به او امتیاز دهید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه

فشارخون نرمال

نحوه گرفتن فشارخون

اپلیکیشین هلیکس

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی