سیاست / شناسه خبر: 62961 / تاریخ انتشار : 1399/10/29 13:14
|
هشدار سطح قرمز؛

خلیج فارس به شدت طوفانی می‌شود

بوشهریها| مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تغییرات شدید آب و هوایی در استان، گفت: طی روزهای آینده شاهد وزش بادهای بسیار شدید و کاهش حدود ۱۰ درجه‌ای دما در استان بوشهر خواهیم بود.

بوشهری ها / فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: با وزش باد شدید تا بسیار شدید شاهد افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس به بیش از سه متر خواهیم بود که هشدار دریایی سطح قرمز صادر شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وزش باد بسیار شدید شمال غربی طی روزهای پنجشنبه و جمعه بر روی خلیج فارس و در سواحل استان، دریا کاملاً مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

خلیج فارس به شدت طوفانی می‌شود/ کاهش شدید دما در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سرعت وزش باد در روزهای پنج شنبه و جمعه بر وی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد شد افزود: ارتفاع موج در شمال خلیج فارس و سواحل شمالی استان دو متر و بیشتر ارتفاع موج در مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل مرکزی و جنوبی استان بیش از سه متر و در فراساحل گاهی تا چهار متر خواهد بود.

شکوهی‌پور تاکید کرد: توصیه می‌شود طی این مدت اکیداً از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری در خلیج فارس اجتناب شود.

کاهش شدید دما

وی در ارتباط با کاهش دما نیز با اعلام هشدار کشاورزی سطح قرمز بیان کرد: با کاهش شدید و محسوس دما، پیش‌بینی می‌شود شاهد سرما زدگی و یخزدگی در مزارع و باغات کشاورزی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اوایل روز پنج شنبه با ورود یک توده هوای سرد به استان و وزش باد شدید و سرد، روند کاهش دما در سطح استان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طی روز پنج شنبه تا روز شنبه، دمای هوا در سطح استان به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد و پس از آن سرمای هوا تا روز یکشنبه ماندگار باشد.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کاهش دما در روز جمعه و در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار باشد و در برخی نقاط از شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی، دیلم و گناوه، دیر و عسلویه دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه سلسیوس برسد

وی با اشاره به اینکه این وضعیت باعث سبب سرمازدگی و یخزدگی در محصولات و مزارع و باغات کشاورزی می‌شود افزود: توصیه می‌شود دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما تنظیم شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: تمهیدات لازم برای محافظت از مزارع و محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی و یخزدگی انجام شود.

 

کلیدواژه

فرج‌الله شکوهی‌پور

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر

کاهش شدید دما

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی