سیاست / شناسه خبر: 62963 / تاریخ انتشار : 1399/10/29 13:21
|
مدیرکل انتقال خون بوشهر:

ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است

بوشهریها| مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز استان به گروه‌های خونی A و AB- گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان بوشهر مطلوب است.

بوشهری ها / نرگس عبیدی اظهار داشت: با وجود اینکه هم‌اکنون ذخایر خون در استان در شرایط نسبتاً مطلوبی قرار دارد ولی نیازها همچنان وجود دارد و باید برای تأمین نیاز بیماران خون اهدا شود.

ذخایر خونی بوشهر قابل قبول، اما ناپایدار است

وی خواستار اهدای خون توسط دارندگان گروه‌های خونی A و AB- شد و اضافه کرد: با تأمین خون از اهداکنندگان، فرآورده‌های خونی نظیر پلاکت، گلبول‌های قرمز، پلاسما و رسوب سرد (کرایو) تهیه و به نیازمندان تحویل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: مدت زمان نگهداری گلبول‌های پلاسما و رسوب سرد حدود دو سال است و مدت زمان نگهداری گلبول‌های قرمز و پلاکت به ترتیب پنج و ۳۵ روز است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز بیماران به پلاکت و گلبول‌های قرمز است افزود: بیمارانی هستند که اگر در وقت لازم این فرآورده‌ها را دریافت نکنند در اثر خون‌ریزی جان خود را از دست می‌دهند.

فعالیت مراکز جدید خون‌گیری

عبیدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار مرکز ثابت خونگیری در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه فعال هستند ادامه داد: مرکز ثابت خون‌گیری در دیلم، دیر و جزیره خارگ در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تبدیل وضعیت استان بوشهر به نارنجی، زرد و آبی فعالیت مرکز سیار انتقال خون با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکنون در چندین روستا محقق شده و امروز نیز این مرکز در روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان برپا شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: روستاهای برخوردار از بیش از ۸۰ اهدا کننده خون می‌توانند از طریق دهیاران درخواست خود را برای فعالیت مرکز سیار انتقال خون ارائه دهند.

 

کلیدواژه

نرگس عبیدی

دارندگان گروه‌های خونی A و AB-

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی