سیاست / شناسه خبر: 63039 / تاریخ انتشار : 1399/12/12 14:20
|
ادعایی که جنجالی شد

احمدی‌نژاد به دنبال چیست؟

محمود احمدی نژاد در ادامه اظهارات جنجالی اش این بار از تهدید به ترورش حرف زده است. او در پاسخ به سوالی درباره تهدیدش به ترور گفت:

بوشهری هامحمود احمدی‌ نژاد در روزهای گذشته برنامه‌های متعددی را با رنگ و بوی انتخاباتی دنبال می‌کند. اگرچه وی هنوز صراحتاً اعلام نکرده است که در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد اما کنش‌های سیاسی اخیر او نشان می‌دهد که در حال زین کردن اسب خود برای تاثیر بر انتخابات 1400 است. دور و بری هایش هم این ادعا را تایید می کنند. عبدالرضا داوری مشاور رسانه ای او هم معتقد بود اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا بماند بهترین گزینه در ایران احمدی نژاد خواهد بود.

او در کنشی عجیب دیروز به شهر زلزله زده سی سخت رفته و پای صحبت های مردم نشسته است. البته بدون اینکه مسئولیتی داشته باشد، یا بتواند تاثیری بر کمک رسانی داشته باشد. اما آنچه که فعلا جنجال به پا کرده، ادعایی است که دیروز در یک ویدئو مطرح شد. در این ویدئو یکی از حضار (که قرار است سوالی بپرسد) با مطرح کردن ادعای ترور احمدی نژاد، از او می خواهد در این باره صحبت کند. رئیس جمهور سابق هم که ظاهرا منتظر این سوال بوده، می گوید: «من هم معتقد هستم که بحث ترور جدی است. خودشان می کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا می کنند و بعد دیگران را متهم می کنند!» رئیس جمهور سابق گفت: «البته من یک جان ناقابلی دارم که فدای ملت ایران است. پای ملت ایران ایستاده ام، پای حقوق ملت ایران ایستاده ام، کوچک ملت ایران هستم. جان ما ناقابل است، فدای ملت ایران، فدای عظمت ایران. بروید و ببینید که آن کانال تلگرامی مال چه کسی است که رسما تهدید کرده است که ما می خواهیم ترور کنیم، پیدا می شود. البته من مسائل را گفته و تشریح کرده ام چون اطلاع دارم که کجاها، چه کسانی می نشینند و چه تصمیماتی می گیرند. اینها را گفته ام، ضبط کرده ام و در چندین جای مطمئن قرار داده ام. همان هایی را که نوشته ام دنبال کنید، می توانید متوجه بشوید که وابسته به کجاها هستند.»

کانال تلگرامی که او از آن یاد می کند "خیانت خواص" نام دارد و در مطلبی که شش روز پیش، علیه احمدی نژاد نوشته او را "آشوب زی" دانسته است. در بخشی از این مطلب که مورد استفاده احمدی نژاد و حامیانش آمده نوشته شده است: «احمدی‌نژاد عنصر آشوب‌زیست است که با بهم ریختن شرایط عقلانی، بدلکاری و بازیگری می‌کند و این خصوصیت او یک روز مورد توجه حزب‌الله برای زدودن رفسنجانیسم و خاتمیسم قرار گرفت و ما از احمدی‌نژاد استفاده خود را بردیم اما امر امروز بر او مشتبه شده که خود نیز می‌تواند با حمایت سعودی و انگلیس و اصلاح‌طلبان و اصحاب فتنه، کارگردانی صحنه را بعهده گیرد. ولی اوضاع هیچ‌گاه به مانند ۸۴ و ۸۸ پیش نخواهد رفت و سرنوشت احمدی‌نژاد نه مانند بنی‌صدر، خاتمی و موسوی بلکه مانند بختیار و امثال او خواهد شد.» این اشاره به مشابهت سرنوشت احمدی نژاد و بختیار، عامل این ادعا بوده است. البته اینکه یک کانال تلگرامی ناشناس، ادعایی را مطرح کند و آن ادعا دستمایه دیده شدن آن کانال و ادعاهای عجیب یک رئیس دولت سابق قرار گیرد، تا حد زیادی موجب حیرت است.

فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد در روزهای اخیر و آن ‌هم چهار ماه مانده به انتخابات، هیچ شباهتی به رفتارهای کاندیداهای نرمال در ادوار گذشته ندارد. تجمع‌های خیابانی، مصاحبه‌های با محتوای تعجب‌برانگیز با رسانه‌های خارجی و صحبت‌های رادیکالی و مظلوم‌نمایانه‌ای همچون احتمال بالای ترور او! نشان می‌دهد رفتارهای فعلی وی معمولی نیست و احتمالاً در نظر دارد در صورت عدم احراز صلاحیتش به این اقدامات رنگ و بوی رادیکال‌تری ببخشد و این احتمال که ماجرا را به کف خیابان بکشاند هم منتفی نیست.

خبرگزاری تسنیم (نزدیک به اصولگرایان) در گزارشی تحلیلی، وضعیت احمدی نژاد را چنین شرح داده است: «در حقیقت احتمالاً بتوان این رفتار احمدی‌نژاد را چنین تحلیل کرد که او تلاش می‌کند تا به طرف غربی این پالس را بفرستد که وی را به‌عنوان نماد معترضان داخلی به‌رسمیت بشناسند. ولی این راهی است که به بیراهه ختم می‌شود و طرف مقابل هیچگاه به او ایمان نمی‌آود. اولاً سابقه احمدی‌نژاد در سیاست خارجی و تقابل گذشته او با غرب مانع از این می‌شود تا بر سر او بعنوان یک اپوزیسیون فکر کنند. ثانیاً، با وجود برخی غربگرایان داخلی و رادیکال‌های اصلاح‌طلب، طرف غربی قطعا سرمایه‌گذاریش را اصطلاحاً بر اصل جنس انجام می‌دهد و در این بازار احمدی نژاد در بهترین حالت دستفروش جنس فیک و جعلی است که آن مخاطبی که احیاناً در ذهن اوست، او را آنچنان که خود او دوست دارد، جدی نخواهد گرفت.»

کلیدواژه

احمدی نزاد

اصولگرایان

انتخابات

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی