سیاست / شناسه خبر: 63354 / تاریخ انتشار : 1400/2/24 18:41
|

روز شمار دفاع مقدس استان بوشهر دوشنبه/ 24 اردیبهشت ماه 1363

بوشهری ها / روز شمار دفاع مقدس

دوشنبه/ 24 اردیبهشت ماه 1363

14 مه 1984

 

در ادامه عزیمت جوانان حزب الله و جان بر کف شهرستان دشتستان به جبهه های جنگ حق علیه باطل، گروهی دیگر از دلیرمردان عضو بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برازجان طی مراسمی با حضور گروه کثیری از امت شهید پرور و با شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» عازم جبهه های نور علیه ظلمت شدند. (1)

****

به منظور بازدید از یگان های گارد ساحلی و برسی مشکلات پاسگاههای ژاندارمری، سرهنگ کوچک زاده فرمانده ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران وارد بوشهر شد  و در فرودگاه بوشهر مورد استقبال استاندار بوشهر، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و تنی چند از مسئولین قرار گرفتند وی در گفتگوی ضمن تشریح  اهداف سفر خود به بوشهر با تأکید به این نکته که ما در سال جاری با مسئله قاچاق و ضد انقلاب به طور جدی برخورد خواهیم داشت گفت:«بدین منظور در تهیه وسائل و امکانات و به خصوص جذب نیروی انسانی و راه اندازی ناوچه های گشت دریایی پاسگاه های مرزی و گردان های ساحلی را تا سر حد امکان تقویت خواهیم کرد». وی در ادامه سفر خود به استان بوشهر عصر روز شنبه از قسمت های مختلف رده میانی|، مرکز تعمیرات و گروهان ساحلی بوشهری بازدید کرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی وی از یگان ها و پاسگاه های تابعه ژاندارمری در شهرستان های خورموج و کنگان در جنوب بوشهر دیدن کرد و ضمن گفتگو با فرماندهان و پرسنل نحوه توسعه و تقویت یگان ها و واحدهای تابعه ژاندارمری در این مناطق مرزی و ساحلی را مورد بررسی قرار داد. وی همچنین صبح دیروز به همراه فرمانده ی هنگ ژاندارمری بوشهر و تنی چند از فرماندهان قسمت های مختلف ژاندارمری کشور از پاسگاه های منطقه جم و ریز واقع در 320 کیلومتری جنوب بوشهر بازدید کرد. (2)

****

طی هفته گذشته دولت کویت 42 نفر از ایرانیان مقیم آن کشور را اخراج کرد. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی این افراد از طریق مرزهای آبی خلیج فارس وارد بنادر بوشهر و گناوه شده و پس از به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی این افراد از طریق مرزهای آبی خلیج فارس وارد بنادر بوشهر و گناوه شده و پس از بررسی های لازم در اردوگاه معاودین کویتی اسکان یافتند. در بین افراد اخراجی 12 نفر که دارای جواز اقامت قانونی در کویت و 10 نفر کویتی نژاد می باشند مشاهده می شود این عده به جرم اعتقادات مذهبی و طرفداری از انقلاب اسلامی و نگهداری عکس امام در منزل، پس از اهانت و بدرفتاری همراه با زن و فرزند خردسال و پدران و مادران پیر خود از کویت اخراج شدند. (3)

1)روزنامه جمهوری اسلامی مورخ 25/2/63

2)همان.

3)همان.

کلیدواژه

دفاع مقدس

استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی