سیاست / شناسه خبر: 63406 / تاریخ انتشار : 1400/3/2 12:30
|

حفظ سطح اشتغال کارگران با طرح بخشودگی جرائم

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای فرصت مناسبی برای کارفرمایان ایجاد می کند تا به روند تولید و حفظ سطح اشتغال کارگران اقدام نمایند.

 به گزارش بوشهری ها و به نقل از آتیه آنلاین، سید علی‌اصغر محمودی، مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران در خصوص اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان  گفت: این طرح پیش از این در سال های ۹۲، ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در استان اجرایی شده است.

 وی افزود: در سنوات گذشته در اجرای طرح «بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب»، کارگاه‌های مشمول عبارتند بودند از: واحدهای فعال تولیدی، صنعتی و معدنی شامل هر شخص حقیقی یا حقوقی دولتی و غیر دولتی که در امور تولید کالا، تجهیزات و یا محصولاتی اعم از سخت افزار، نرم افزار، فناوری و نشان (برند) فعالیت می‌نمودند.

محمودی ادامه داد: تشخیص شمول فعالیت تولیدی، صنعتی و معدنی بر اساس مجوزهای صادره از سوی مراجع ذیربط و عمده فعالیت عملی واحد به تشخیص و موافقت معاونت فنی و درآمد سازمان بود.

به گفته وی، پذیرش دلایل غیرارادی از سوی کمیته‌های ذیربط سازمان درخصوص حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی موکول به ارائه مدارک از سوی سازمان مدیریت بحران کشور و استانداری‌ها و سایر مراجع قانونی ذیصلاح و تشخیص آثار تحریم‌های اقتصادی واحدهای مشمول این بخشنامه براساس نظر کمیته‌های ذیربط سازمان و ارائه مستندات ارائه شده از سوی بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر مراجع ذیربط بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران در خصوص نحوه اجرا، استقبال کارفرمایان و میزان وصول بدهی ها ناشی از اجرای این طرح در دوره های قبل گفت: در سالهای ۹۵ الی ۹۸ تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۹ درخواست بخشودگی جرائم ثبت گردید که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۳۶ درخواست تائید شده و۳ هزار و ۲۸۳ درخواست تایید نگردیده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در سال جاری گفت: با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه، مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و به‌منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و در اجرای بند (ث) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور؛ کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف اعم از حقیقی و یا حقوقی دولتی و غیردولتی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام نمایند، مشمول بخشودگی جرایم قرار می گیرند.

محمودی افزود: کارفرمایان کارگاه‌های مذکور به ‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌های که تا اسفند ماه ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده است برای برخورداری از تسهیلات مزبور می‌بایست حداکثر تا ۳۱‌/۰۴‌/۱۴۰۰ نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir اقدام نمایند.

به گفته محمودی نحوه احتساب بخشودگی جرایم جهت کارگاه های مشمول وفق قوانین موجود، به شرح ذیل انجام می شود:

پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف ۱۲ ماه از تاریخ توافق با سازمان، مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم

پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف ۱۸ ماه از تاریخ توافق با سازمان، مشمول ۸۵ درصد بخشودگی جرایم

پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف ۲۴ ماه از تاریخ توافق با سازمان، مشمول ۷۵ درصد بخشودگی جرایم

پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف ۳۰ ماه از تاریخ توافق با سازمان، مشمول ۶۰ درصد بخشودگی جرایم

پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف ۳۶ ماه از تاریخ توافق با سازمان، مشمول ۵۰ درصد بخشودگی جرایم

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران اجرای این گونه طرحها را در راستای پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از مسیر آن ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه صاحبان کار در عرصه تولید در بعضی از مواقع به دلایل خاص دچار بحران گردیده و توان پرداخت حق بیمه را در موعد مقرر نداشته اند، اجرای طرح بخشودگی جرائم فرصت مناسبی برای کارفرمایان ایجاد می کند تا به روند تولید و حفظ سطح اشتغال کارگران اقدام نمایند.

کلیدواژه

طرح بخشودگی جرائم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی