سیاست / شناسه خبر: 63415 / تاریخ انتشار : 1400/3/4 13:33
|

۷ کاندیدا برای انتخابات سیزدهم احراز صلاحیت شدند/ لاریجانی، احمدی‌نژاد و جهانگیری تائید نشدند

بر اساس آخرین خبر‌هایی که از نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان در خصوص کاندیدا‌های ریاست جمهوری به دست آمده، این شورا ۷ نفر را به عنوان افرادی که صلاحیتشان احراز شده معرفی کرده است.

 به گزارش بوشهری ها و به نقل از تابناک، بر اساس آخرین خبر‌هایی که از نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان در خصوص کاندیدا‌های ریاست جمهوری به دست آمده، این شورا ۷ نفر را به عنوان افرادی که صلاحیتشان احراز شده معرفی کرده که در این بین، نام افرادی نظیر احمدی نژاد، لاریجانی، جهانگیری و چند تن از داوطلبان دیگر به چشم نمی‌خورد.

به گزارش «تابناک»؛ هر چند خبر رسمی تاکنون پیرامون این مساله منتشر نشده و بعضا منابع نزدیک به وزارت کشور و شورای نگهبان، اعلام نظر در این خصوص را زودهنگام توصیف کرده اند، شواهد و خبرهای غیر رسمی نشان می دهد، نتیجه نهایی تفاوتی با گزاره اعلامی ندارد.

عصر دیروز نتیجه بررسی های شورای نگهبان در خصوص صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان، اعلام کرد، فردا (امروز سه شنبه) اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده اعلام می‌شود.

طبق پیگیری‌های خبرنگار «تابناک»، در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده ای که قرار است فردا شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام کند، اسامی پنج چهره ی متعلق به جبهه انقلاب و دو شخصیت اصلاح طلب دیده می شود.

بر اساس این گزارش صلاحیت شخصیت های همچون «علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و محمد شریعتمداری و عزت الله ضرغامی، سعید محمد و محمود احمدی نژاد» از سوی شورای نگهبان تا زمان نگارش این گزارش احراز نشده است.

حسین دهقان، رستم قاسمی، علیرضا افشار، محمد عباسی و مسعود زریبافان از دیگر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که به نفع جبهه انقلاب و سید ابراهیم رئیسی از دور رقابت ها انصراف می‌دهند.

انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و هشتم خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود و کاندیداهای تائید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان می توانند مطابق با قانون از هفتم تا 26 خرداد ماه رسما تبلیغات خود را در سراسر کشور انجام بدهند.

کلیدواژه

انتخابات ۱۴۰۰

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی