سیاست / شناسه خبر: 63434 / تاریخ انتشار : 1400/3/9 11:52
|

خرید اینترنتی در بوشهر ۷۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: سرانه مرسولات پستی در بوشهر در ۲ ماه سال جاری به سه میلیون مرسوله رسیده‌است که نشان دهنده افزایش ۷۰ درصدی خرید و فروش آنلاین در این استان است.

به گزارش بوشهری ها و به نقل از ایرنا، علی سملیان روز یکشنبه در این ارتباط افزود: پیش از این سرانه مرسولات پستی بوشهر یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرسوله بود که امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: اداره کل پست استان بوشهر، زیرساخت‌های خدمات آنلاین مناسبی برای کسب و کارها فراهم و بوشهر در زمان حاضر رتبه چهارم کشوری را در خرید و فروش اینترنتی کسب کرده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشتر صنایع در دوران شیوع کرونا با آسیب اقتصادی مواجه شده‌اند، گفت: پست بوشهر در همکاری با فروشندگان تولیدات بومی بویژه محصولات دریایی و خرما عملکرد فعالی داشته است و هم اکنون در صدد افزایش تعداد شهرهای مقصد این مرسولات است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز برای برگزاری انتخابات پیش‌رو، بیان کرد: در روزهای برگزاری فرآیند انتخابات لازم است ارتباط پایدار و پهنای باند مناسب در اختیار عموم مردم و مراکز برگزار کننده انتخابات قرار گیرد که در این ارتباط هماهنگی‌های لازم بین اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات استان و اداره کل زیرساخت انجام شده‌است.

سملیان با بیان اینکه اکنون بیش از ۹۳ درصد از جاده‌های اصلی بوشهر پوشش ارتباطی دارند، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر یک از اپراتورها موظف شده‌اند درصدی از ایجاد پوشش در جاده‌های اصلی باقی مانده را تحت پوشش قرار دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: یکی از جاده‌های اصلی استان بوشهر مسیر جم به سیراف است که ۲ منطقه صنعتی را به هم متصل می‌کند و اپراتور همراه اول هم اکنون ایجاد سایت تلفن همراه برای تکمیل پوشش این جاده را آغاز کرده‌است.

کلیدواژه

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی در بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی