سیاست / شناسه خبر: 63435 / تاریخ انتشار : 1400/3/9 11:54
|

هیچ مورد ابتلا به کرونا آفریقایی در بوشهر شناسایی نشده‌ است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با وجود همسایگی شهرستان‌های جنوبی این استان با پارسیان هرمزگان به دلیل کنترل‌ها و نظارت‌های انجام شده تاکنون هیچ نمونه ابتلا به سوش آفریقای جنوبی کرونا شناسایی نشد

 به گزارش بوشهری ها و به نقل از ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه  افزود: با این وجود کارکنان مجموعه بهداشت و درمان بویژه در مناطق جنوبی استان بوشهر با رصد روزانه و نظارت دقیق بررسی‌های لازم برای شناسایی گونه‌های جدید را انجام می‌دهند و اگر موردی از ابتلای خوشه‌ای و منطقه‌ای که تعداد زیادی از افراد دچار همه گیری شوند، شناسایی شود، نمونه‌ها برای بررسی به آزمایشگاه‌های مخصوص ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مساله‌ای که امروز ذهن مسئولان را مشغول کرده‌است کشتی‌های دارای ملوانان هندی تبار است ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع سوش هندی و آفریقای جنوبی ویروس کرونا، کشتی‌های دارای کارکنان هندی از سوی مجموعه بهداشت و درمان کنترل و قرنطینه می‌شوند.

کشمیری اضافه کرد: تاکنون به غیر از هشت ملوان هندی و پاکستانی مشکوک به ابتلا به ویروس جهش یافته هندی که همگی آنها قرنطینه شدند، مورد ابتلا جدید دیگری در استان بوشهر از این سویه شناسایی نشده‌است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر با تمهیدات انجام شده تلاش می‌شود با گرفتن آزمایش و کنترل و قرنطینه جداگانه ملوانان کشتی‌ها نظارت کاملی بر آنها انجام شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دراستان بوشهر یادآور شد: شمار بستری‌ها در شهرستان‌های قرمز افزایش یافته به همین دلیل انتظار می‌رود مردم با کنترل رفت وآمدها، دورهمی‌ها و حضور جشن و ختم‌ها مانند سایر مناطق این استان روند کاهشی ابتلا و بستری را داشته باشیم.

هیچ مورد ابتلا به سوش آفریقایی کرونا در استان بوشهر شناسایی نشده‌است

کشمیری با بیان اینکه افزایش غیر طبیعی ابتلا در شهر دوراهک از توابع شهرستان دیر از جمله عوامل تشدید بیماری و تغییر رنگ دراین  شهرستان دیر شناخته شده که در زمان حاضر تحت نظارت و کنترل است، افزود: بیشتر جمعیت شهرستان کنگان برخلاف دیر شهری است به همین دلیل تمام شهر نیاز به کنترل و نظارت دارد. 

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: محدودیت‌های رفت و آمد از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه اعلام شده و انتظار می‌رود با توجه به شیوع سوش هندی مردم نسبت به اعمال محدودیت‌ها اقدام کنند چون در تعطیلات عید نوروز شاهد بودیم که با انجام رفت و آمدها سوش انگلیسی براحتی در همه مناطق کشور به گردش درآمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هرچند در زمان حاضر براساس گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های کنگان و دیر قرمز خیلی پرخطر، جم، تنگستان و دیلم زرد با خطر متوسط و دشتی، دشتستان، بوشهر و گناوه نارنجی پرخطر  معرفی شده‌اند اما روند کلی ابتلا و بستری ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر کاهشی است و انتظار می‌رود هر روز شاهد کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر باشیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۲۵۳ نفر می‌رسد که از این شمار ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۱۹ نفر از آنان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۴۲هزار و ۷۱۳ نفر به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۱۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه

کرونا آفریقایی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی