سیاست / شناسه خبر: 63593 / تاریخ انتشار : 1400/4/20 12:13
|

استقلال آسیایی شد، نبرد پرسپولیس و سپاهان ادامه دارد

بوشهریها| صحنه جذاب این بازی اما فریاد علیرضا منصوریان بر سر بازیکن خودی بود. دقیقه 90 وقتی مهاجم آلومینیوم روی کنعانی‌زادگان خطا کرد، منصوریان سر او فریاد زد که برود و عذرخواهی کند. اتفاقی که کمتر در

بوشهری هااحسان محمدی- شنبه‌ای که با پیروزی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور شروع شود یعنی برای بیشتر علاقمندان به فوتبال ایرانی هفته خوبی است.

استقلال در تهران به مصاف سایپا رفت. تیمی که با ذوب‌آهن رقابتی شانه به شانه برای سقوط دارد. مثل دو مبارز که لبه پرتگاه با هم گلاویز شده‌اند و هر یک می‌خواهد دیگری به پایین دره‌ای بیندازد که پیش‌تر ماشین‌سازی تبریز آن‌جا سقوط کرده است. نیمه اول بازی جز چند اعتراض استقلالی‌ها به داور برای اعلام پنالتی روی مهدی قایدی اتفاق قابل ذکری نداشت. نه سایپا گلزن بود و نه حملات استقلال ترسناک.

نیمه‌دوم اما بالاخره یورش‌های مهدی قایدی به درون 18 قدم جواب داد. داور به نقطه پنالتی اشاره کرد و ارسلان مطهری که از دقیقه 73 جانشین آرمان رمضانی شده بود توپ را به تور چسباند. ضربه‌ای که حاشیه‌ساز شد. فراز کمالوند سرمربی سایپا بعد از این مسابقه عملاً دروازه‌بانش را متهم کرد که به فرمانش گوش نداده و به جهت دیگری شیرجه زده است! یعنی مشکوک است و بوهای بدی به مشام می‌رسد و ... 

چند دقیقه بعد باز ارسلان نشان داد که برای شهرآورد جام حذفی حسابی آماده است، یک ضربه مهلک از حوالی خط 18 قدم و گل دوم. این پیروزی یعنی امضای صعود استقلال به لیگ قهرمانان فصل بعد و ادامه پیروزی‌های آبی‌ها با فرهاد مجیدی حتی وسط بحران‌های این باشگاه، از قهر و جدایی هروه میلیچ تا مصدومیت محمد نادری و حاشیه‌های تمام نشدنی مدیریت.

استقلال

در اصفهان شاگردان محرم نویدکیا 4-1 نفت آبادان را در هم کوبیدند. سجاد شهباززاده دبل کرد تا با 19 گل زده بهترین فصل عمرش را جشن بگیرد. دو گل عزت پورقاز و محمد حسینی برای خاموش کردن تک جرقه رضا خالقی‌فر کافی بود. اصفهانی‌ها با این پیروزی نشان دادند که قصد ندارند ذره‌ای پا عقب بگذارند. آن‌ها هفته دیگر باید به مشهد بروند و مقابل شهرخودرو بایستند و در آن سو منتظر باشند تا ماشین‌سازی در تبریز همه را غافلگیر کند، از پرسپولیس امتیاز بگیرد و سپاهان را به سمت خوشبختی هل بدهد.

پرسپولیس در تهران اما مقابل آلومینیوم مسلط و بی‌حرف و حدیث بازی کرد. زوج شهریار مغانلو و مهدی ترابی در همان 35 دقیقه اول پرونده بازی را بستند. دو گل زدند و به هم پاس گل دادند. در این میان بارها قرمزها موقعیت‌سوزی کردند تا کماکان تفاضل گل آن‌ها و سپاهان یک گل بماند.

فشار و پرس پرسپولیس به شکلی بود که بازیکنان اراکی‌ بارها دچار اشتباه شدند. گل دوم پرسپولیس محصول اشتباه مدافع، توپ‌قاپی شهریار، پاس به عقب او و ضربه فنی ترابی بود. مهدی ترابی از زمانی که برگشته یکی از کاملترین بازیکنان لیگ است. گام‌های بلند، ارسال پاس‌های دقیق، توانایی از پیش برداشتن مدافع حریف در نبردهای یک به یک و مهارت در زدن ضربات درون پای راست از او حمله‌وری ساخته است که وقتی توپ را به او می‌رسانند تماشاگر حتی جلوی تلویزیون هم نیم‌خیز می‌شود.

شهریار مغانلو

نیمه دوم اما نیمه مدارای قرمزها بود. به آب و آتش نزدند و انرژی‌شان را برای دیدار حساس جام حذفی مقابل استقلال ذخیره کردند. در این میان حامد لک به تنظیمات قدیمی خود برگشت و علاوه بر تمارض‌های بی‌دلیل در تلاش برای دریبل زدن حامد پاکدل مهاجم آلومینیوم ناکام ماند و بسیار خوش‌شانس بود که مهاجم گلزن اراک دروازه را کج دید وگرنه امشب را کابوس‌وار می‌گذراند. گمان می‌کنید او این عادت‌های خسارت‌بارش را ترک می‌کند؟ شاید دلفین‌ها پرواز کنند ولی لک بعید است از این رفتارها که خودش و تیم را به مخاطره می‌اندازد دست بردارد. او که یک دروازه‌بان تمام‌عیار است چه نیازی به این ماجراجویی‌ها دارد؟

صحنه جذاب این بازی اما فریاد علیرضا منصوریان بر سر بازیکن خودی بود. دقیقه 90 وقتی مهاجم آلومینیوم روی کنعانی‌زادگان خطا کرد، منصوریان سر او فریاد زد که برود و عذرخواهی کند. اتفاقی که کمتر در فوتبال ایران مشابه آن را دیده‌ایم.

در تبریز محمد عباس‌زاده حساس‌ترین گل چهاربازی اول هفته را زد. در حالیکه بازی تراکتور و گل‌گهر می‌رفت که با نتیجه تساوی صفر- صفر خاتمه پیدا کند، داور 7 دقیقه وقت تلف شده گرفت و عباس‌زاده با زیرکی گل زد تا فیروز کریمی را مقابل امیر قلعه‌نویی برنده اعلام کند. گلی که اعتراض سیرجانی‌ها را در پی داشت. آن‌ها معتقد بودند که داور دو دقیقه بیشتر از وقت اضافه اعلامی اجازه بازی داده و ...

حالا پرسپولیس 58 امتیازی با دو امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر است. استقلال با 50 امتیاز در رده سوم ایستاده و تراکتور با 39 امتیاز چهارم است. سه هفته آینده شاید تحت تاثیر دیدار جام حذفی قرار گیرد. جایی که یک شکست می‌تواند زانوان پرسپولیس را متزلزل کند. فرهاد مجیدی مثل نان شب به این پیروزی نیاز دارد تا اختلاف‌ها و دو دستگی‌های باشگاه را خاموش کند، به سمت یک جام یورش ببرد و برای فصل آینده از آغاز سرمربی باشد و تیم را به سلیقه خودش بچیند. یحیی گل‌محمدی این اجازه را به او می‌دهد؟ چند روز صبر کنید.منبع: عصر ایران

کلیدواژه

احسان محمدی

پیروزی استقلال

سپاهان و تراکتور

سایپا

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی