سیاست / شناسه خبر: 107897 / تاریخ انتشار : 1401/4/23 14:03
|

جهاد دانشگاهی، پژوهش گری و آرمان های انقلابی به قلم جلال الدین حسانی

بوشهری ها /دکتر جلال الدین حسانی: چهل و دومین سال از پدیداری جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی ایران گذشت. آنچه عملکرد این چهار دهه و اندی نهاد انقلابی پیش گفته را به خوبی

بوشهری ها /دکتر جلال الدین حسانی: چهل و دومین سال از پدیداری جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی ایران گذشت. آنچه عملکرد این چهار دهه و اندی نهاد انقلابی پیش گفته را به خوبی بازتاب می دهد، پژوهشگری و دانش_بنیان بودن آن برای پیاده سازی آرمان های بنیادین انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

امروزه جهاد دانشگاهی در سرتاسر میهن با تعریف بسترهای پژوهشی و فناورانه آشکار پذیرای جوانانی است که با آگاهی از اثرگذاری این روند در آینده علمی کشور، استوارانه در راه دستیابی به یافته های علمی برای مبارزه با کاستی های جامعه می کوشند. یکی از نمودهای مهم علمی در جهاد دانشگاهی، برپایی مراکز آموزش عالی علمی_کاربردی در همه استان های کشور است که توانسته مشتاقان دانش را از فرصت های نوین آموزش عالی برخوردار سازد.

در استان بوشهر نیز جهاد دانشگاهی در سال های گذشته با انجام طرح های گوناگون اشتغال زا و کارآفرین در راه پیشبرد اهداف دکترین اقتصاد مقاومتی که از سوی فرماندهی معظم کل قوا؛ حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی تبیین شد، نهادی پیشگام به شمار می آید. افزون بر این مرکز آموزش عالی علمی_کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر نیز با وجود نوپایی خود روندهای پژوهشی مهمی را در چهره های همایش های علمی، رویدادهای شتاب، نشست های مجازی شبانه، نمایشگاه های دستاوردهای شهروندان و نیز رویدادهای ادبی و فرهنگی پیاده کرده است. با پایداری این روندها انتظار می رود جهاد دانشگاهی در پرتو عملکردهای سازنده هر یک از سازه های عملیاتی دانش بنیان و دانشگاهی خود، نقشی اثرگذار را در توسعه پایدار استان بوشهر و ایران ایفا و با دستاوردهای پیدان و نهان، خود را در تاریخ ایران زمین جاودان سازد.

دکتر جلال الدین حسانی؛  دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی، مدیر دفتر کارآفرینی و نوآوری مرکز آموزش عالی علمی_کاربردی جهاد دانشگاهی بوشهر

کلیدواژه

بوشهر

جهاد دانشگاهی

جلال الدین حسانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی