سیاست / شناسه خبر: 118251 / تاریخ انتشار : 1401/5/12 11:09
|

تشکیل ۲۴ اکیپ نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در بوشهر

بوشهریها| رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر گفت: اکیپ‌های نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در استان بوشهر تشکیل شد.

بوشهری ها / محمدرضا عباسی اظهار داشت: دامپزشکی استان با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آمادگی خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های گرامی را دارد.

وی ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی برای حضور در سراسر استان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.

حضور اکیپ‌ها در همه نقاط استان

عباسی تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: این تیم‌ها در قالب ۱۱ اکیپ ثابت، ۲۳ اکیپ سیار، ۱۱ دامپزشک، ۳۱ بازرس نظارت بهداشتی و ۱۰ ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور خواهند داشت.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

لزوم پرهیز از کشتار در معابر

عباسی تأکید کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

۲۴ اکیپ نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در بوشهر تشکیل شد

 

کلیدواژه

تاسوعا و عاشورا

محمدرضا عباسی

توصیه‌های دامپزشکی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی