سیاست / شناسه خبر: 118258 / تاریخ انتشار : 1401/5/12 12:31
|
امام جمعه بوشهر:

زیرساخت‌های درمانی و تجهیزاتی استان توسعه یابد

بوشهریها| امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات درمانی در استان خواستار توسعه زیرساخت‌های درمانی و تشخیصی در نقاط مختلف استان بوشهر شد.

بوشهری ها / آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با مسئولان تأمین اجتماعی استان بوشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام با اشاره به مهم بودن بیمه و درمان در جامعه و تعداد بیمه‌شدگان استان و حجم درمان، شغل کارکنان این سازمان را سخت، دشوار و مهم دانست و از همدلی و کوشش آنان قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به مشکلات افراد بی‌بضاعت در تأمین و واریز حق بیمه درمانی به تأمین اجتماعی خواستار توجه ویژه به این گروه از افراد به ویژه زنان سرپرست خانواده شد.

امام جمعه بوشهر افزود: کمیسیون‌های پزشکی نسبت به افراد از کارافتاده با رعایت قانون و مقررات، ولی به سهولت و آسانی عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر افرادی برای ثبت‌نام یا آغاز پرداخت حق بیمه ، توانایی واریز ندارند، به دفتر امام جمعه معرفی شوند تا در پرداخت حق بیمه به آنان کمک و همیاری شود.

صفایی بوشهری با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های درمانی و تجهیزات تشخیصی بیان کرد: توجه بیشتری به توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان شود که اکنون استان با کمبود دستگاه تصویربرداری پزشکی «ام آر آی» مواجه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های استان تأکید کرد: کارهای بزرگ و ماندگار در حوزه سلامت و درمان در استان انجام تا به یادگار از آن یاد شود و افراد به‌جای مراجعه به شهرهای دیگر، در استان خود معالجه و درمان شوند.

6 میلیارد تومان ماهانه مستمری  و حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه‌السلام با بیان اینکه این مجموعه در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد گفت: این عنوان حاصل تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان مجموعه تأمین اجتماعی در استان بوشهر است که در شاخص‌های رضایت ارباب رجوع، انجام به موقع امور مربوط به مراجعه کنندگان و برنامه‌ریزی ابلاغی ستاد مانند افزایش شمار بیمه‌پردازهای جدید عملکرد درخشانی داشته است.

عباس دیری بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در استان بوشهر 15 شعبه اصلی، 15 شعبه اقماری و 8 کارگزاری واگذار شده به بخش خصوصی دارد و اکنون شمار بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی در این استان هم اکنون به ترتیب 346 هزار و 217 هزار نفر است.

وی شمار مستمری بگیران تأمین اجتماعی در استان بوشهر نیز از لحاظ پرونده 35 هزار و 636 نفر دانست و خاطر نشان کرد: این تعداد با احتساب افراد تحت پوشش این پرونده‌ها 77 هزار و 922 نفر را شامل می‌شود که متوسط ماهانه نزدیک به  6 میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگی به آنان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر  از پرداخت ماهانه 7 میلیارد تومان بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: شمار افراد دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری نیز یک هزار و 699 نفر است که ماهانه 7 میلیارد تومان به آنان پرداخت می‌شود که به نسبت گذشته با توجه به وضعیت اشتغال موجود در استان شمار افرادی که از مقرری بیمه بیکاری به‌واسطه عدم اشتغال بهره‌مند می‌شوند کاهش یافته است.

دیری عنوان کرد: شمار کارگاه‌های فعال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان بوشهر نیز 22 هزار و 261 کارگاه است.

وی اضافه کرد: وضعیت استان بوشهر در ضریب پشتیبانی نسبت به سطح کشوری بسیار خوب است که علت بخشی از آن مهاجر بودن برخی از شاغلان صنایع مستقر در جنوب این استان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر توجه ویژه به بیمه زنان خانه‌دار مجرد یا متأهل و دانشجویان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هم اکنون ‌اقدامات و طرح‌های مهمی در این عرصه‌ها اجرایی شده است.

کلیدواژه

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری

امام جمعه بوشهر

تأمین اجتماعی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی