سیاست / شناسه خبر: 118276 / تاریخ انتشار : 1401/5/13 10:22
|

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در بوشهر آغاز شد

دبیر علمی بیست‌ و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان بوشهر گفت: شاعران این استان از امروز می‌توانند شعرهای خود را به دبیرخانه این کنگره یه آدرس ایمیل shaeri.zahra@yahoo.com ارسال کنند.

بوشهری ها / مصعب یحیایی در نشست با خبرنگاران بیان کرد: مرحله دریافت اثر تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد که ممکن است این مهلت تا ۱۵ روز نیز تمدید شود، پس از آثار داوری و برگزیده‌ها در روزهای پایانی آبان ماه معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: شعر عمومی دفاع مقدس، بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، نقش این نوع شعر در جهاد تبیین و جنگ نرم، نقش زنان در دفاع مقدس، شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی و کودک و نوجوان هفت محور این دوره از کنگره شعر دفاع مقدس است.

یحیایی ادامه داد: در این مرحله در هر محور یک نفر به عنوان برگزیده و یک نفر هم شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند و برگزیده‌ها به مرحله کشوری این کنگره راه می‌یابند و آیین اختتامیه نیز اسفندماه برگزار می‌شود.

دبیرعلمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس اظهار کرد: امسال در داوری اشعار شاخص‌های شعر امروز و نگاه نوشونده شاعران یکی از معیارهای سنجش است و انتظار داریم تا شعر دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت بی انتهای خود هر روز بارورتر شود.

وی ادامه داد: اگر درست نویسی و زبانی نو در شعر شاعران دفاع مقدس وجود داشته باشد می‌تواند برکت‌های زیادی به دنبال داشته باشد.

 یحیایی گفت: تمرکز زدایی و بهره‌گیری از ظرفیت شاعران بومی، فعال سازی و تقویت شعر مقاومت و پرورش و شناسایی استعداد شاعران جوان از هدف‌های کنگره سراسری شعر دفاع مقدس است و آثار برگزیده هم در مرحله استانی و هم در مرحله کشوری چاپ و منتشر می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این اشعاری که قابلیت موسیقیایی داشته باشد در معاونت هنری حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل به سرود و ویدئو کلیپ می‌شود.

دبیرعلمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با بیان اینکه سال گذشته در استان بوشهر ۱۲۱ اثر به بیست و سومین دوره این کنگره ارسال شد، گفت: از این شمار پنج اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر شدند و شعر آقای حیدر منصور در حوزه کودک و نوجوان تبدیل به سرود شد.

یحیایی گفت: تبدل شعرهای دفاع مقدس به دیگر ژانرهای هنری تاثیر بالایی در افزایش اثرگذاری آنها دارد.

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در بوشهر آغاز شد

 

کلیدواژه

مصعب یحیایی

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس

دفاع مقدس در استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی