سیاست / شناسه خبر: 118400 / تاریخ انتشار : 1401/5/23 10:07
|

خبرنگاران در صف اول جهاد تبیین

بوشهریها| با وجود اهمیت حرفه خبرنگاری و نقش رسانه‌ها در جامعه اما اصحاب رسانه با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستند.

بوشهری ها / مهدی عبدی: خبرنگاران نماد مطالبه گری، آگاهی بخشی و پیگیری مطالبات مردم و انعکاس دهنده خدمات نظام اسلامی و مسئولان به مردم هستند و در صف اول جهاد تبیین قرار دارند.

با وجود اهمیت حرفه خبرنگاری و نقش رسانه‌ها در جامعه اما اصحاب رسانه با مسائل و مشکلات متعددی از جمله امنیت شغلی، مسکن، بیمه، هزینه‌های بالای تأمین تجهیزات خبرنگاری و … رو به رو هستند.

مشکلات خبرنگاران دیده شود

نماینده روزنامه فراز اقتصاد در استان بوشهر گفت: خبرنگاران صدای مردم را به گوش مسئولین می‌رسانند اما هیچکس صدای مشکلات خبرنگار را نمی‌شنود.

الهام میرزایی زاده افزود: مشکلات متعدد از جمله نداشتن بیمه و عدم پرداخت حقوق و مزایا باعث شده بیشتر خبرنگاران بعد از سال‌ها قلم و دوربین خود را آویزان کنند و تنها عده‌ای کمی در این مسیر می‌مانند.

خبرنگاران در صف اول جهاد تبیین/مشکلات رسانه ها دیده شود

 

مشکلات همیشگی خبرنگاران

خبرنگار خبرگزاری فارس و مدیر کانال خبری کچاوه آبدان گفت: امروزه نزدیک به ۳۰ خبرنگار رسمی و غیررسمی در بخش آبدان فعالیت دارند که در بین آنها افراد توانمند با توانایی نوشتن گزارش روایتی و تحلیلی وجود دارند که باید حمایت شوند.

فاطمه مظفری پور با تاکید بر حمایت از خبرنگاران نوجوان، افزود: در ۶ ماه اخیر ۱۰ خبرنگار جدید از طریق پایگاه‌های خبری محلی به خبرنگاران ما در بخش آبدان اضافه شده‌اند.

پیشکسوت رسانه و خبرنگار خبرگزاری ایرنا در شهرستان دیر گفت: ۳۰ سال است که خبرنگار هستم و فعالیت خبری دارم و مشکلاتی که بیان می‌شود همیشه بوده و هست هرچند بخش اندکی از آنها حل شده است.

عباس بحرانی با بیان اینکه مشکل اصلی ما عضویت در خانه مطبوعات استان است، افزود: بارها درخواست عضویت در خانه مطبوعات استان داشته‌ایم اما می‌گویند حتماً باید در یک روزنامه یا هفته نامه محلی عضویت داشته باشید.

وی بیان کرد: از بسیج رسانه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان که همواره حامی ما بوده‌اند درخواست داریم که مسیر را برای عضویت خبرنگاران شهرستان در خانه مطبوعات استان هموار و در این زمینه رایزنی و همکاری کنند تا از امتیازات آن برخوردار شویم.

بحرانی با اشاره به هزینه‌های بالای اینترنت، تاکید کرد: سال‌های قبل دولت بسته‌های اینترنت رایگان به خبرنگاران اختصاص می‌داد اما امسال این مهم محقق نشده است.

مسئولان پاسخگو باشند

خبرنگار فارس در بخش بردخون و مدیر پایگاه خبری سو را، گفت: گاهی اوقات بخاطر انتشار اخباری که واقعیت دارد از طرف بعضی از مدیران تهدید می‌شویم که انتظار داریم در این زمینه مدیران ادارات و بخش‌ها توجیه شوند.

علی بردستانی با بیان اینکه مسئولان به خبرنگاران پاسخگو باشند، افزود: خوشبختانه خبرنگاران جوان و توانمندی در سطح شهرستان هستند که باید حمایت شوند.

وی ابراز کرد: خبرنگاران برای تهیه تجهیزات خبرنگاری مثل دوربین و … که هزینه‌های بالایی دارند با مشکل مواجه هستند.

خبرنگاران در صف اول جهاد تبیین/مشکلات رسانه ها دیده شود

فراهم کردن مکان مناسب برای خبرنگاران

یکی از پیشکسوتان رسانه در آبدان گفت: جوانان با استعداد آبدان برای فعالیت رسانه‌ای پای کار آمده‌اند و انتظار داریم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مکان مناسبی برای خبرنگاران آبدان مهیا کند.

ابراهیم دانش دوست با اشاره به سختی‌های کار خبری در گذشته، افزود: امروزه با وجود فضای مجازی قدرت مانور خبرنگاران بیشتر شده است که می‌توان برای معرفی شهرستان استفاده کرد.

خبرنگاران حمایت نمی‌شوند

 در جنوب استان بوشهر گفت: اگر خبرنگاران برای حضور در نشست‌های خبری و همایش‌ها و یا بهره مندی از مزایا حتماً باید عضو خانه مطبوعات باشند، انتظار است که خود متولیان در این زمینه پیگیری کنند تا روند عضویت تسریع و حق خبرنگاران دیری ضایع نشود.

هادی دوراهکی افزود: خبرنگاران از سوی هیچ نهاد و مسئولی حمایت نمی‌شوند و فعالیت اصحاب رسانه از روی عشق و علاقه خودشان بوده است.

هزینه بالای نشریه‌های چاپی

مدیر مسئول ماهنامه انرژی جنوب گفت: خبرنگاری مانند هر شغل و حرفه دیگری برای تقویت خود نیازمند تشکیلات و صنف رسمی است و خود ما پیش از آنکه انتظار داشته باشیم دیگران برای ما خانه مطبوعات راه اندازی کنند پیشگام باشیم و پیگیری کنیم تا نتیجه حاصل شود.

ابوالحسن گنخکی افزود: نشریه انرژی جنوب در حوزه فرهنگی و اجتماعی به صورت ماهانه منتشر می‌شود هرچند دوست داشتیم به صورت هفته نامه باشد اما هزینه انتشار نشریه‌های چاپی خیلی بالا است و فعلاً امکان پذیر نیست.

لزوم توجه به مطالبات

مسئول بسیج رسانه شهرستان دیر گفت: در شهرستان ۴۰ نفر عضو بسیج رسانه هستند که تعداد محدودی برای ثبت رسانه خود اقدام کرده‌اند.

محمود سهرابی افزود: مشکل اصلی خبرنگاران شهرستان دیر عدم ثبت رسانه و گرفتن مجوز است.

وی یادآور شد: بسیج رسانه از ابتدای تشکیل در شهرستان نسبت به معرفی خبرنگاران توانمند به خبرگزاری‌های رسمی اقدام کرده است.

سهرابی عنوان کرد: تا زمانی که خبرنگاران نسبت به ثبت رسانه خود اقدام نکنند نمی‌توانیم خانه مطبوعات در شهرستان تشکیل دهیم.

وی بیان کرد: تهدید و شکایت از خبرنگاران، مشکلات شغلی، آموزش‌های حرفه‌ای با حضور اساتید کشوری، بیمه، عدم همکاری روابط عمومی ادارات با خبرنگاران، هزینه اینترنت و نداشتن خانه رسانه از مهم‌ترین مشکلات و مطالبات خبرنگاران شهرستان است.

آماده حمایت از خبرنگاران هستیم

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه گفت: خبر و رسانه بسترساز است و خبرنگاران با بیان واقعیت‌های جامعه آن را در جهت تعالی رهنمون می‌کنند.

موسی احمدی افزود: خبرنگاری حرفه خطیر و ریسک پذیری است و قلم ارزش بالایی دارد که باید به درستی به کار گرفته شود.

وی با اعلام اینکه رسانه‌ها ظرفیت بزرگی برای اطلاع از مشکلات منطقه و انعکاس به مسئولین کشوری است، بیان کرد: در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری نشست با خبرنگاران نداشتیم اما از این پس ارتباط و تعامل خود با رسانه‌ها را تقویت می‌کنیم و با برنامه ریزی نشست‌های فصلی با اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

وی درباره مشکلات خبرنگاران، عنوان کرد: آماده همکاری و مکاتبه و پیگیری اختصاص زمین برای ایجاد خانه رسانه در شهر دیر هستیم.

احمدی تاکید کرد: برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خبرنگاران از ظرفیت پتروشیمی‌های منطقه استفاده می‌کنیم و پیگیر پرداخت تسهیلات کم بهره به خبرنگاران هستیم.

خبرنگاران بازوی توانمند مدیران

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی، گفت: خبرنگاران باید حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) را الگوی خود قرار دهند و در جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی قلم بزنند.

یونس باربرز افزود: خبرنگاری علاوه بر هنر یک حرفه بی نظیر است که نیازمند دانش تخصصی است و خبرنگاران در انتشار اخبار باید دقت کنند.

وی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات، جمهوری اسلامی ایران برای مردم سنگ تمام گذاشته است که این مهم باید در گزارشات و تحلیل‌های خبرنگاران برجسته شود.

فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: خبرنگاران بازوی توانمند مدیران شهرستان برای رسیدن به برنامه‌ها هستند که برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها بویژه راه اندازی خانه رسانه در فرمانداری تلاش می‌کنیم.

حضرت زینب (س) الگویی برای خبرنگاران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی یادآور پیام رسان تاریخ حضرت زینب (س) است که علاوه بر مراقبت از خیمه‌های اهل بیت، جلوی استبداد زمان ایستاد و الگویی برای خبرنگاران برای انتقال واقعیت‌ها بدون ترس شد.

غلامرضا ناطقی پور افزود: خبرنگاری کار لطیفی است و به هوش، زکاوت، شجاعت و انصاف نیاز دارد.

وی تاکید کرد: خبرنگاران شهرستان دیر بدون هیچ چشم داشتی چراغ رسالت پیام رسانی را روشن نگه داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر عنوان کرد: خبرنگاران مفهوم علمداری، تبیین و مطالبه گری صادقانه در راستای ایجاد دیری آباد و توسعه یافته باشند.

وی ابراز کرد: خبرنگاران می‌توانند زشتی‌ها و پلشتی‌های جامعه را به زیبایی تبدیل کنند و این هنر شما است.

ناطقی پور یادآور شد: نگاه خبرنگاران باید متفاوت و قلم شأن پخته باشد و ما انتظار داریم در مسائل و مشکلات مختلف بویژه در مسائل اجتماعی به یاری مسئولان بیایند و در توسعه شهرستان گام بردارند.

کلیدواژه

حرفه خبرنگاری

جهاد تبیین

خبرنگاران

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی