سیاست / شناسه خبر: 118406 / تاریخ انتشار : 1401/5/23 10:44
|
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

میزان اشتغال در استان بوشهر افزایش یافت

بوشهری ها / مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس داده های آماری از سوی مرکز آمار ایران، نرخ اشتغال این استان از ۳۳.۹ به ۳۵.۹ درصد افزایش یافته و به عنوان دومین استان کشور از نظر میزان اشتغال معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصدق کشاورزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل بهار استان بوشهر ۷.۴ درصد اعلام شده است، افزود: سهم اشتغال در بخش های اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در حوزه خدمات ۶۲.۹ درصد از شاغلان استان به خود اختصاص داده است  و رتبه دوم کشوری را کسب کرده و در بخش صنعت ۲۵.۴ درصد و در بخش کشاورزی ۱۱.۷ درصد اشتغال را  به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری هدف گذاری ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است که با راهبری استاندار  و ظرفیت های خوب ایجاد شده و تسهیلات تخصیصی به این استان که منابعی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است شاهد تحقق اهداف منظور شده خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اقدام  بسیار خوب و متفاوتی رقم خورد که تعهد هر دستگاه بر اساس  ریز فعالیت در هر طرح و برنامه مشخص و قابل رصد است. 

 کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهند بود و داده های ثبتی به گونه ای است که بصورت مستمر مورد نظارت، ارزیابی و پایش قرار می گیرد.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر  از تمامی کارآفرینان و افراد دارای طرح خواست به دستگاه‌های اجرائی مرتبط صادر کننده مجوز مراجعه و از تسهیلات و حمایت های منظور شده در قوانین بودجه بهره مند شوند.

 

 

کلیدواژه

مدیر کل تعاون

اشتغال در استان بوشهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی