سیاست / شناسه خبر: 118408 / تاریخ انتشار : 1401/5/23 11:22
|

دمای بالای هوا و شرجی باعث گرمازدگی ۴۰ نفر در استان بوشهر شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر گفت: از آغاز فصل تابستان تاکنون به دلیل دمای بالای هوا و شرجی بویژه در ۲ هفته اخیر ۴۰ نفر در این استان دچار گرمازدگی شدند.

بوشهری ها / دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: گرمازدگی از جمله مواردی است که این روزها مردم استان بوشهر با آن روبرو می‌شوند بویژه افرادی که در معرض بیشتر تابش نور آفتاب قرار دارند که توصیه می‌شود در این هوای گرم روزانه به مقدار کافی آب مصرف کنند.

وی اضافه کرد: باگرم شدن هوا، بروز گرمازدگی هم افزایش پیدا می‌کند، بیماری که تمام گروه‌های سنی درمعرض آن هستند، اما بیشتر سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی را تهدید می‌کند و در این شرایط افراد پرخطر نباید در ساعت‌هایی از روز از منزل خارج شوند.

دادجو بیان کرد: گرمازدگی بیماری است که با تأثیر گرمای هوا برسیستم تنظیم دمای بدن و سیستم اعصاب مرکزی بروز می‌کند و علائم اولیه‌ای همچون سردرد، سرگیجه، تهوع و تشنگی به همراه دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: خستگی، غش، سردرد، رنگ پریدگی، تعریق زیاد، افزایش دمای بدن به بیش از ۴۰ درجه و تند شدن ضربان قلب که به صورت عمومی در افراد که طولانی مدت در معرض نور آفتاب و یا در فضای گرم و سر بسته که تهویه مناسبی ندارد، قرار دارند، بروز می‌کند.

وی بیان کرد: جا به جا کردن بیمار گرمازده به مکانی خنک که تهویه مناسب دارد برای او به همراه کاهش لباس‌های بیمار در درمان این بیماری موثر است.

دادجو با بیان اینکه درمان  گرمازدگی بستگی به شدت آن دارد ادامه داد: اگر بیماری در مرحله از دست دادن آب شدید به همراه گرفتگی عضلانی شدید و یا تشنج است بیمار به سرعت باید به مراکز درمانی و اورژانسی رسانده شود.

وی تاکید کرد: به همراه داشتن آب در بیرون از خانه، استفاده از کلاه و عینک آفتابی، پرهیز از بیرون ماندن‌های طولانی در زیر نور آفتاب، پرهیز از بردن کودکان، سالمندان و بیماران در ساعات گرم روز به بیرون از محیط خانه و استفاده از لباس‌های گشاد و نخی نقش مؤثری در پیشگیری از بروز این بیماری دارد.

دمای بالای هوا و شرجی باعث گرمازدگی ۴۰ نفر در استان بوشهر شد

 

کلیدواژه

دکتر عبدالرحیم دادجو

گرمازدگی

دمای بالای هوا

شرجی هوا

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی