سیاست / شناسه خبر: 118412 / تاریخ انتشار : 1401/5/23 12:00
|

بوشهر از استان‌های برتر در داشتن بیشترین نرخ اشتغال است

بوشهریها| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر اساس داده‌های آماری از سوی مرکز آمار ایران، استان بوشهر دومین استان کشور دارای بیشترین نرخ اشتغال شد .

بوشهری ها / مصدق کشاورزی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس داده‌های آماری از سوی مرکز آمار ایران استان بوشهر دومین استان کشور دارای بیشترین نرخ اشتغال شد و نرخ رشد اشتغال استان از ۳۳.۹ درصد به ۳۵.۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه نرخ بیکاری به بهار استان بوشهر ۷.۴ درصد اعلام شده است، افزود: سهم اشتغال در بخش‌های اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در حوزه خدمات ۶۲.۹ درصد از شاغلین استان به خود اختصاص داده است که رتبه دوم کشوری داریم و در بخش صنعت ۲۵.۴ درصد و در بخش کشاورزی ۱۱.۷ درصد اشتغال به خود تخصیص داده است.

کشاورزی تصریح کرد: در سال جاری هدف گذاری ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است که با راهبری استاندار بوشهر و ظرفیت‌های خوب ایجاد شده و تسهیلات تخصیصی به استان که منابعی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است، شاهد تحقق اهداف منظور شده خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اقدام بسیار خوب و متفاوتی رقم خورد که تعهد هر دستگاه بر اساس به صورت ریز فعالیت در هر طرح و برنامه مشخص و قابل رصد است.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهند بود و داده‌های ثبتی به گونه‌ای است که مستمر مورد نظارت، ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان از تمامی کارآفرینان و افراد دارای طرح خواست به دستگاه‌های اجرایی مرتبط صادر کننده مجوز مراجعه و از تسهیلات و حمایت‌های منظور شده در قوانین بودجه بهره مند شوند.

 

کلیدواژه

مدیرکل تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر

نرخ اشتغال

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی