فرهنگ / شناسه خبر: 128768 / تاریخ انتشار : 1401/7/6 14:26
|

نخستین کنگره استانی شعر دفاع مقدس «عطش عشق» برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزاری نخستین کنگره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان «عطش عشق» با حضور شاعران جنوبی در بوشهر خبر داد.

بوشهری ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزاری نخستین کنگره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان «عطش عشق» با حضور شاعران جنوبی در بوشهر خبر داد.

 

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ، با اعلام خبر برگزاری نخستین کنگره استانی شعر دفاع مقدس «عطش عشق» بیان کرد: این گنگره به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس و تجدید میثاق با شهداء و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان چهارشنبه، 6 مهرماه برگزار می‌شود. در این کنگره، شاعران هم‌استانی؛ غلامرضا ابراهیمی، اسکندر احمدنیا، محمد امینی، مختار عباسی، معصومه افکارآزاد، سعیده سلیمی، محمدعلی نادری و اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر حضور دارند. 
 
وی ادامه داد: در عصر شعر «عطش عشق» اشعاری با مضامین و مفاهیم عمیق دفاع مقدس خوانده می‌شود؛ اشعاری که با گذشت 42 سال از دفاع مقدس، حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و روایتگر ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد با رژیم بعثی عراق هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تاکید کرد: این کنگره ادبی فرصتی مناسب برای شناسایی شاعران جوان و نوجوان است که با ارائه سروده‌های خود، از اندوخته‌ و تجارت شاعران باتجربه استان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حفظ، نشر و انتقال مفاهیم و ادبیات دفاع مقدس از ضروریات عرصه فرهنگی در کشور است که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود بر ضرورت آن تاکید کرده‌اند، افزود: کتابخانه‌های عمومی با اختصاص بخش ویژه‌ای با عنوان «بخش دفاع مقدس» در معرفی کتاب‌های تخصصی این حوزه سهیم هستند و تلاش می‌کنند در انتقال مفاهیم ایثار، شهادت و مقاومت به نسل‌های آینده تاثیرگذار باشند.

راهب بیان کرد:  عصر شعر «عطش عشق» به میزبانی کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، محفل ادبی «شعر و آفتاب» و کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاوت استان برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند در نخستین کنگره استانی شعر دفاع مقدس از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/boushehrpl/mahfel حضور داشته باشند.

کلیدواژه

شب شعر

ادبیات دفاع مقدس

کتابخانه های عمومی

حیدر راهب

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی