اقتصاد / شناسه خبر: 128939 / تاریخ انتشار : 1401/10/5 11:47
|

صادرات از گمرکات استان بوشهر ۲۸ درصد افزایش یافت

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به صادرات ۲۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن کالا در ۹ ماهه امسال گفت: این میزان صادرات از گمرکات ا

بوشهری ها /  معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به صادرات ۲۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن کالا در ۹ ماهه امسال گفت: این میزان صادرات از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش یافته است.

رضا مهرجویی ، با اشاره به افزایش صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر، اظهار داشت: در 9 ماه امسال، افزون بر 21 میلیون و 259 هزار تن کالا به ارزش حدود 10 میلیارد و 852 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 8 و از نظر ارزشی 50 درصد افزایش یافته است.

وی به صادرات بدون احتساب میعانات گازی در 9 ماه امسال پرداخت و تصریح کرد: در این مدت افزون بر 21 میلیون و 109 هزار تن کالا به ارزش حدود 10 میلیارد و 774 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 8 درصد و از نظر ارزش 51 درصد افزایش یافته است.

معاون فنی و امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات دانست و خاطر نشان کرد: این محموله‌ها به ‌کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، پاکستان، موزامبیک، نیجریه، تایلند و سودان صادر شده است.

مهرجویی به واردات کالا پرداخت و بیان کرد: در 9 ماه امسال ،افزون بر 461 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 378 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزشی 38 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان را شامل قطعات و اجزای مختلف نیروگاه اتمی، انواع پارچه، چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی خودرو سواری، ماژور نمایشگر، قطعات و تجهیزات تلویزیون، انواع لاستیک، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و لوازم یدکی موتورسیکلت اعلام کرد.

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: ‌کشورهای چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، تایلند، سریلانکا، ترکیه، جمهوری کره و ژاپن بیشترین سهم از ‌کشورهای کالاهای وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

مهرجویی با اشاره به افزایش درآمد گمرکات استان بوشهر در 9 ماه امسال خاطرنشان کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در 9 ماه امسال، افزون بر 5 هزار و 10 میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 363 درصد افزایش یافته است.

 

کلیدواژه

گمرک بوشهر

صادرات

استان بوشهر

رضا مهرجویی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی