سیاست / شناسه خبر: 61697 / تاریخ انتشار : 1398/8/3 13:50
|
دبیر جایزه حسین جلال پور خبر داد

همزمان با انتشار فراخوان ،سایت و پوستر جایزه غزل حسین جلال‌پور رونمایی شد

بوشهری ها | دبیر نخستین دوره جایزه غزل حسین جلال‌پور از رونمایی از پوستر و سایت این جایزه در روز پنجشنبه در گناوه خبر داد

بوشهری ها / دبیر نخستین دوره جایزه غزل حسین جلال‌پور از رونمایی از پوستر و سایت این جایزه در پنجشنبه هفته گذشته در گناوه خبر داد

به گزارش « بوشهری ها » حسن فرهادی اظهار کرد: مراسم رونمایی از پوستر و سایت جایزه غزل حسین جلال‌پور روز پنجشنبه با حضور محمد سعید میرزایی و چهره های فرهنگی ادبی استان در سالن کانون پرورش فکری شهر گناوه گناوه برگزار شد.

وی با بیان اینکه  رونمایی از پوستر و سایت این جایزه از سوی دختر خردسال زنده‌یاد حسین جلال‌پور انجام شد. افزود : در این مراسم اعضای هیات علمی و هیات اجرایی به همراه خانواده و دوست‌داران این شاعر فقید حضور داشتند.

دبیر نخستین دوره جایزه غزل حسین‌ جلال‌پور در توضیح پوستر و سایت جشنواره گفت: کامران دشتی از هنرمندان فیلمساز و طراح بوشهری طرح اولیه پوستر را آماده کرده و اجرای کار نهایی از سوی مستوره زیارت‌زاده انجام شده است.
 

حسن فرهادی افزود: در رابطه با سایت این جایزه هم باید بگویم که قرار بود که در ابتدا سایتی طراحی کنیم که در دوران برگزاری جایزه بتوانیم از آن استفاده کنیم؛ اما در نهایت تصمیم بر آن شد که این سایت شخصی آثار زنده‌یاد دکتر حسین جلال‌پور باشد و در آن بخشی برای مسابقه طراحی شود تا داوطلبان بتوانند آثارشان را به سایت ارسال کنند.
 

حسن فرهادی با اشاره به اعلام فراخوان این جایزه گفت: در پایان این مراسم نشست خبری با رسانه‌های محلی و استانی  برگزار شد و متن فراخوان جشنواره نیز در این نشست خبری در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که این جایزه با چه هدفی بنا نهاده شده است و یا اینکه چه افرادی به داوری آثار ارسالی به این جشنواره خواهند پرداخت و یا شرایط شرکت در این جایزه چگونه خواهد بود گفت :  نخستین دورۀ جایزۀ غزل حسین جلالپور به‌منظور یادکرد و پاس‌داشت سه دهه حضور تأثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در عرصۀ غزل پیشرو ایران، با هدف شناسایی و معرفی جوانانی که حضور جدی در عرصۀ غزل پیشرو دارند و هم‌چنین پژوهشگرانی که درخصوص غزل، تحقیق و مقاله عرضه نمودهاند، دیماه سال جاری در بندر گناوه، زادگاه دکتر حسین جلالپور برگزار خواهد شد.

دبیر جایزه حسین جلال پور افزود : این جایزه در سه بخش داوری خواهد شد

1- غزلهای ارسالی (حداقل 3 و حداکثر 5 اثر)

2- مجموعۀ چاپ‌شدۀ غزل (کتاب میبایست در یک سال منتهی به جایزه چاپ شده باشد ـ دیماه 97 تا دیماه 98ـ )

3- پژوهش و مقاله (مقالات و پژوهشها صرفاً میبایست درخصوص غزل باشد.)

فرهادی  افزود : حداکثر سن برای حضور در بخش غزلهای ارسالی 30 سال و بخش کتاب 35 سال تعیین شده است.

ولی در بخش مقاله و پژوهش شرایط سنی وجود د ندارد.

فرهادی تصریح کرد : همۀ داوطلبان در مرحلۀ ثبت نام لازم است، تصویر کارت ملی یا صفحه اوّل شناسنامۀ خود را در سایت، بارگذاری نمایند.

افراد متقاضی در بخش مجموعۀ غزل میبایست جلد و صفحۀ شناسنامۀ کتاب را در بسایت www.hjpa.ir  بارگذاری نمایند. فایل ارسالی، ترجیحاً با فرمت JPEG یا PDF و حجم حداکثر 1 مگابیت باشد. لازم به ذکر است افراد متقاضی در این بخش، می بایست 5 نسخه از کتاب خود را به دبیرخانه جایزه ارسال نمایند.

 

فرهادی با بیان اینکه داوران این جایزه توسط اعضاء هیئت علمی جشنواره انتخاب شده اند به رسانه ها گفت : در بخش پژوهش: ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر، عاطفه طیه آثار رسیده را داوری خواهند کرد .

در بخش کتاب غزل: هرمز علیپور، سیامک بهرامپرور، غلامرضا طریقی زحمت بررسی و داوری این بخش را بر عهده دارند و در بخش غزلهای ارسالی: حسن صادقی پناه، صالح دروند، طاهره خنیا آثار را ارزیابی و داوری خواهند کرد

فرهادی همچنین عزت الله بهمنی، ابراهیم اسماعیلی، حسن فرهادی، ندا ابن علی، مهدی بیات نسب را به عنوان هیئت موسس

و  امید طبیب زاده، علی هوشمند، ارمغان بهداروند، حمیدرضا وطن‌خواه و محمدسعید میرزایی را به عنوان هیئت علمی معرفی کرد .

وی آخرین مهلت ارسال آثار: یکشنبه 16  آذرماه اعلام کرد .

 

‌‌

 

کلیدواژه

حسین جلال پور

حسن فرهادی

جایزه حسین جلال پور

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی