سیاست / شناسه خبر: 61856 / تاریخ انتشار : 1398/10/24 11:05
|

بازدید مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از واحد ثبتی عسلویه

بوشهری ها | مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: زمین و ملک در جنوب استان بوشهر از ارزش قابل توجهی برخوردار است و از همین رو وجب به وجب زمینها با قوانین ثبت سروکار دارد و اهمیت کار با توجه به بال

بوشهری ها / سعید محوری مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در بازدید از پیش اعلام نشده از واحد ثبتی عسلویه به اهمیت تثبیت مالکیت اشاره کرد و گفت: زمین و ملک در جنوب استان بوشهر از ارزش قابل توجهی برخوردار است و از همین رو وجب به وجب زمینها با قوانین ثبت سروکار دارد و اهمیت کار با توجه به بالا رفتن قیمت ملک بسیار بیشتر است.

وی افزود: هر فرد از بدو تولد و حتی پس از مرگ با قوانین ثبتی سرو کار دارد که این موضوع نقش ممتاز ثبت را در بین دستگاههای اجرایی و قضایی مشخص می‌سازد.

بازدید مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از واحد ثبتی عسلویه

محوری تصریح کرد: ثبت اسناد و املاک از جمله اولین دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی کشور است که قدمتی بیش از یک قرن دارد. پایه و اساس ثبت اسناد و املاک مبتنی بر بزرگترین آیه از طولانی‌ترین سوره قرآن کریم (آیه ۲۸۲سوره مبارکه بقره در باب کتابت بالعدل) می‌باشد که محتوای این آیه شریفه، اهمیت کارثبت را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: وجود پالایشگاه‌ها، مراکز صنعتی و پارس جنوبی باعث شده تثبیت مالکیت و نگهداری از سوابق ملک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد و همین مسئله مهم بودن کار ثبت را بیشتر نشان میدهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار، بهداشت حقوقی، کاهش دعاوی و درآمدزایی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

محوری گفت: در افکار عمومی تعدادی ازافراد ثبت را به عنوان یک اداره سنتی، قدیمی خاک گرفته و شلوغ تا پیش از این می‌شناختند اما با اتفاقاتی که طی چندین سال گذشته افتاده تحول بزرگی در فعالیت این اداره رخ داده است به طوریکه امروز بیشتر خدمات این اداره به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: اهمیت و حساسیت کار ثبت به حدی است که ممکن است حتی یک نقطه اضافه یا کم در سند، مالکیت را به شخص دیگری واگذار نماید و موجب تضییع حق کسی شود از همین رو حساسیت کار در ثبت بسیار بالا است.

محوری در دیدار با فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان عسلویه با اشاره به حجم بالای خدمات ثبت اسناد به مردم خواستار همکاری مدیران ارشد استانی جهت خرید یا ساخت تکمیل ساختمان در شان مردم شریف شهرستان جهت اداره ثبت اسناد و املاک ثبت عسلویه شد.

کلیدواژه

سعید محوری

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر

رئیس دادگستری شهرستان عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی