سیاست / شناسه خبر: 62098 / تاریخ انتشار : 1399/1/18 11:26
|
مدیر کل اموزش و پرورش استان بوشهر

امکان اجرای طرح فاصله گذاری در کلاس های درس بوجود ندارد

بوشهری ها | هیچ استانی از چنین امکانی در شرائط فعلی برخوردار نیست، الا این که تصمیمات دیگری اتخاذ گردد که بتوانیم این فواصل را رعایت نمائیم، مانند....

بوشهری ها /  سخنان ریاست محترم جمهور مبنی بر سفید بودن وضعیت در دو استان بوشهر و هرمزگان و احتمال بازگشایی مدارس، موجی از نگرانی را در میان مردم این دو استان ایجاد کرد.با این حال سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری 17 فروردین با علام اینکه چنین وضعیتی ممکن نیست به صورت غیر مستقیم به سخنان رییس جمهور واکنش نشان داد. در همین راستا در تماسی با مدیرکل آموزش و پرورش استان نظر وی را در خصوص سخنان رییس جمهور و همچنین احتمال بارگشایی مدارس جویا شدیم.

 
علیمراد کرمی در گفتگوی با خبرنگار روزنامه پیام عسلویه در پاسخ با این سوال که با توجه به طرح فاصله گذرای اجتماعی آیا در شرایط فعلی بازگشایی مدارس در استان را به صلاح می دانید، بیان کرد:
« با احترام به تصمیمات و فرمایشات اخیر رئیس جمهور محترم، در صورتی که تصمیمی برای بازگشایی مدارس باشد، قطعا در ستاد استانی پیشگیری، مقابله و مبارزه با کرونا کلیه جوانب بررسی و بهترین تصمیم اتخاذ خواهد شد. ولی فعلا با توجه به پروتکل پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهیه و تامین ملزومات و امکانات لازم برای آموزش و پرورش عملا غیر ممکن می باشد. و تا زمانی که این موارد تامین نگردیده که بتوانیم اطمینان لازم را برای خود، خانواده های محترم و مسئولین محلی ایجاد نمائیم، عملا پروژه بازگشایی مدارس منتفی است.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در رابطه با احتمال بازگشایی مدارس استان و با وجود طرح فاصله گذاری اجتماعی و لزوم حفظ  فاصله ۱/۵ تا ۳ متری افراد از یکدیگر آیا کلاس های درس استان ظرفیت فیزیکی این نوع فاصله گذرای را دارد، گفت:
«هیچ استانی از چنین امکانی در شرائط فعلی برخوردار نیست، الا این که تصمیمات دیگری اتخاذ گردد که بتوانیم این فواصل را رعایت نمائیم، مانند توزیع کلاس ها به شیفت های مختلف، یا ۵۰ درصد در تایم صبح و ۵۰ درصد در شیفت عصر و یا استفاده همزمان از ظرفیت مدارس ابتدایی جهت دانش آموزان متوسطه و ...»

کلیدواژه

علیمراد کرمی

اموزش و پرورش

فاصله گذاری اجتماعی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی