سیاست / شناسه خبر: 62156 / تاریخ انتشار : 1399/3/12 20:31
|

فعالیت مفید محیط زیستی توسط شهرداری برازجان+ تصاویر

بوشهری ها/ طرح جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده شهر برازجان که تبدیل به یکی از معضلات این شهر شده بود و مدتها در دست پیگیری بود به سرانجامی خوش رسیده و اجرایی گردیده است..

بوشهری ها/  طرح جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده شهر برازجان که تبدیل به یکی از معضلات این شهر شده بود و مدتها در دست پیگیری بود به سرانجامی خوش رسیده و اجرایی گردیده است..

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان، شهردار برازجان در این خصوص گفت: لاستیک‌ها به عنوان یکی از آلاینده‌های مهم محیط زیست (به خصوص در حوزه‌ی شهری) شناخته می‌شوند که تاکنون در شهر ما هیچگونه برنامه‌ی خاصی برای این آلاینده تعریف نشده بود.
محمد حسن محمدی افزود: از آنجا که این آلاینده‌ی محیط زیست و معضل بصری فضای شهری نیاز به چاره‌اندیشی اساسی داشت تصمیم بر آن گرفتیم که با انعقاد قرارداد و تامین زیرساختهای لازم، شرایط استانداردی را برای استفاده بهینه از این مواد آلاینده فراهم کنیم.
محمدی با اعلام اینکه از این پس لاستیک‌های رها شده در قعر رودخانه‌های فصلی، سطح پیاده‌رو‌ها و دیگر فضاهای شهری جمع‌آوری خواهد شد ادامه داد:  پس از انتقال به کارگاه بازیافت، به مواد صنعتی مورد نیاز در تولید برخی محصولات مورد نیاز بخش زیباسازی شهری و دیگر صنایع تبدیل خواهد شد تا نه تنها گامی مهم در پاسداشت محیط زیست برداشته شود بلکه شاهد استفاده‌ی مجدد از این مواد باشیم.
 
وی افزود: قرارداد جمع‌آوری و بازیافت لاستیکهای مستعمل سطح شهر برازجان با بخش خصوصی منعقد گردیده، عملیات تامین و استقرار دستگاههای مورد نظر نیز به انجام رسیده و طرح بازیافت لاستیک در برازجان فعالیت خود را آغاز نموده است.
شهردار برازجان اظهار کرد: در این طرح، لاستیک‌های جمع‌آوری شده پس از انتقال به کارگاه بازیافت، طی فرایند خاصی به "گرانول" که یکی از مواد مورد استفاده در تولید کفپوشهای پارکی و شهربازی، برخی محصولات مرتبط با صنعت خودرو و... است تبدیل خواهد شد.
 

کلیدواژه

برازجان

شهرداری برازجان

محمد حسن محمدی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی