سیاست / شناسه خبر: 62166 / تاریخ انتشار : 1399/4/10 10:50
|
مدیر درمان تامین اجتماعی استان تشریح کرد:

تمدید اعتبار دفترچه تامین اجتماعی را غیرحضوری انجام دهید +جزییات

بوشهری ها | مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر روش‌های دریافت اعتبار دفترچه تامین اجتماعی و اخذ استحقاق درمان به صورت غیرحضوری را تشریح کرد.

بوشهری هامدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر روش‌های دریافت اعتبار دفترچه تامین اجتماعی و اخذ استحقاق درمان به صورت غیرحضوری را تشریح کرد.

به گزارش بوشهری ها؛ دکتر زهرا نویدی فر، گفت: از اول خردادماه به منظور عدم تردد و جلوگیری از ازدحام در شعب تامین اجتماعی، اطلاعات کلیه بیمه‌شدگان از جمله اعتبار دفترچه و استحقاق درمان در بستر اینترنتی قرار داده شد.

وی با بیان اینکه در گذشته در دفترچه‌های بیمه تاریخ اعتبار درج می‌شد ولی اکنون این درج اعتبار حذف شده‌است، ادامه داد: بیمه‌شدگان متمایل به استفاده از حق درمان در گذشته باید استحقاق درمان داشته و حق بیمه‌ آن‌ها پرداخت شده باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی بوشهر با اشاره به روش‌های پیگیری برای دسترسی داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی به اطلاعات بیمه‌شدگان و انجام امور بیمه‌ای به صورت غیرحضوری توضیح داد: یکی از روش‌ها، استفاده از کدهای ussd است که با شماره‌گیری #١١٤٢٠٤* وضعیت اعتبار دفترچه بیمه تعیین می‌شود و اینکه آیا واجد حمایت‌های درمانی هستند یا خیر. اگر واجد شرایط باشند، کد پیگیری دفترچه را به معنی تاریخ اعتبار درج می‌کنند.

نویدی فر با بیان اینکه روش دیگر، #١٤٢٠٤ است که چند آیتم دارد و برای اعتبار دفترچه باید عدد یک را وارد کنند، اظهار داشت: روش بعدی از طریق نسخه وب است که وارد سایت سازمان تامین اجتماعی می‌شوند، کد ملی را وارد می‌کنند و اعتبار دفترچه را می‌گیرند.

وی بیان کرد: در روش دیگر، از طریق اپلیکیشن موبایلی، بارکد روی دفترچه را اسکن می‌کنند و وضعیت اعتبار دفترچه اعلام می‌شود، همچنین می‌توانند کد ملی را در اپلیکیشن وارد کرده و اعتبار دفترچه را دریابند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: همچنین از طریق شماره‌گیری کد #١٦٦٦* امکان دریافت اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

نویدی فر با اشاره به روش‌های مخصوص طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: به طرف قرارداد مثل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و.... یک درگاه رمز عبور و نام کاربری داده می‌شود که می‌توانند وارد درگاه شده و اعتبار دفترچه خود را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه ممکن است بیمار به ظنّ خود دارای استحقاق درمان باشد ولی نتیجه پیگیری استحقاقش منفی باشد، اضافه کرد: این فرد می‌تواند به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه کند یا از طریق #١٤٢٠* نسبت به اخذ استحقاق و رفع مشکلات اقدام کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس سیاست ها و چشم اندازهای سازمان، یکی از برنامه های مورد تاکید مدیر عامل و معاون درمان تامین اجتماعی، تکمیل سامانه نسخه الکترونیک می باشد که با تکمیل زیرساخت های لازم و همکاری بین بخشی که در دست انجام است، امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد حذف کامل دفترچه های کاغذی و استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی الکترونیک باشیم.

کلیدواژه

تامین اجتماعی

زهرا نویدی فر

استان بوشهر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی