سیاست / شناسه خبر: 62505 / تاریخ انتشار : 1399/8/26 10:05
|

گفتگوی پیام عسلویه با زوج ورزشکار و موفق برازجانی

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مریم مصدق و فردین کاویانپور زوج موفق برازجانی هستند که حدود 6 سال است در رشته کونگ فوتوآ فعالیت دارند، مریم مصدق از سن 11 سالگی و همسرش از سن 10 سالگی رزم کاری را شروع کر..

بوشهری ها /اسماء بوستانی: مریم مصدق و فردین کاویانپور زوج  موفق برازجانی هستند که حدود 6 سال است در رشته  کونگ فوتوآ فعالیت دارند، مریم مصدق از سن 11 سالگی و همسرش از سن 10 سالگی رزم کاری را شروع کردند؛ مریم مصدق در سال 96 به عنوان برترین مربی استان معرفی شد، او به همراه همسرش در این رشته فعالیت می کند و با همکاری یکدیگر توانسته اند افتخارات زیادی برای برازجان و دشتستان کسب کنند.

گفتگوی پیام عسلویه با این زوج ورزشکار دشتستانی را در زیر می خوانید:

از اوایل ورود خود به این رشته ورزشی و سختی هایش بگویید.

مریم مصدق: ما نیز مانند تمام مربی ها سختی های زیادی کشیدیم؛  از لحاظ جذب هنرجو و گرفتن سالن و... ولی با کمک خدا و پشتکار توانستیم خود را ثابت کنیم.

فردین کاویانپور: از اوایل ورود ما  به این رشته ورزشی  سختی های زیادی وجود داشت ولی با اقتدار ماندیم و ادامه دادیم تا اکنون به این جایگاه رسیدیم.

تاکنون در این رشته چه موفقیت هایی کسب کردید؟

مریم مصدق: در سال 96 به عنوان برترین مربی استان شناخته شدم و 4 سال متوالی به عنوان نائب رییس سبک کونگ فو توآ دشتستان  انتخاب شدم، طی تمام مدت مربیگری هم خدا را شکر شاگردانم همیشه جزو داوران این رشته بوده اند.

فردین کاویانپور: طی این سالها مقام های زیادی کسب کردم مثلا دوبار در مسابقات انتخابی تیم ملی مقام سوم را کسب کردم. چندین دوره  در مسابقات کشوری مقام های اول و دو دوره مقام دوم را کسب کردم و در مسابقات استانی انتخابی کشوری چندین دوره اول شدم و مربی برتر استان شناخته شدم.

 چطور شد که به عنوان مربی انتخاب شدید؟

مریم مصدق: به پیشنهاد همسرم وارد این عرصه شدم با توجه به این که قبلا سابقه مربیگری داشتم و بی تجربه نبودم از همان ورودم به کونگ فو توآ به عنوان مربی مشغول شدم .

فردین کاویانپور: 17 سال است که در این رشته ورزشی کار می کنم، 7 سال پیش با توجه به پیشنهادات و پشتکاری  که داشتم به این نتیجه رسیدم که مربیگری را شروع کنم، البته در این 7 سال مبارزه خودم هم ورزش را کنار نگذاشتم  با توجه به این که همزمان با مربیگری مبارزه کردن کار بسیار سختی است.

آیا همسرتان از فعالیت شما در این رشته ورزشی مخالفت می کند؟

مریم مصدق:  خیر. خدا را شکر ایشان همیشه مشوق بنده بود و از همه لحاظ حمایتم کرد و در هیچ مرحله ای من را تنها نگذاشت.

تاکنون شاگردان شما به مقام های استانی و کشوری دست پیدا کرده اند؟

مریم مصدق: بله شاگردان من هر سال در مسابقات مایانا (مبارزه) جزو مقام آوران و برترین ها هستند، از این بابت خداوند را شاکرم.

فردین کاویانپور: بله. بسیاری از شاگردانم در مسابقات المپیاد مقام اول را کسب کردند، در مسابقات کشوری چندین دوره اول و دوم شدند. در مسابقات انتخابی برون مرزی کسب مقام کردند امابه خاطر کمبود بودجه متاسفانه شرکت نکردند.

احساس خود را در لحظه کسب مقام و موفقیت های شاگردانتان بیان کنید.

مریم مصدق:  آن لحظه که میشود گفت جزو بهترین لحظات یک مربی می تواند باشد چون نتیجه  زحماتش را در آن لحظه می بیند من هم قطعا در آن لحظه بسیار خوشحال هستم.

فردین کاویانپور: در آن لحظه چون نتیجه زحماتم را می بینم احساس غرور و خوشحالی می کنم.

اهداف و برنامه های پیش رویتان برای آینده در این رشته ورزشی چیست؟

مریم مصدق: قصد دارم رشته ای که انتخاب کردم را ادامه و کارم را گسترش دهم. چه در قسمتی که هستم به عنوان نائب رییس و چه در قالب مربی برنامه هایی دارم که انشالله تلاشم را خواهم کرد که بتوانم کونگ فو توآ را در دشتستان قوی تر از گذشته کنم.

فردین کاویانپور: برنامه ام این است که بتوانم شاگردانم را وارد تیم ملی کنم، البته  اگر اوضاع به حالت قبل از کرونا برگردد و بتوانیم بدون نگرانی سالن ها را باز کنیم و کنار همدیگر ورزش کنیم.

دوست دارید تا چه زمانی ورزش و فعالیت در این رشته ورزشی را ادامه دهید؟

مریم مصدق: تا زمانی که انرژی داشته باشم ورزش را کنار نخواهم گذاشت. فکر کنم تا پایان زندگیم ورزش را ادامه  خواهم داد.

فردین کاویانپور:  فکر نمی کنم بتوانم از ورزشم هیچوقت جدا شوم.

آیا فرزندی دارید؟ اگر بله مشکلی برای فعالیت در این رشته ورزشی با وجود فرزندتان برایتان رخ نداده؟

مریم مصدق: بله یک فرزند دختر دارم. خدا راشکر تا الان مشکلی نبوده.

فردین کاویانپور: بله. یک فرزند دختر داریم. اما تاکنون برایمان مشکل ساز نشده.

مشوق های اصلی شما در مسیر موفقیت تان چه کسانی بودند؟

مریم مصدق: اولین و بزرگ ترین مشوق من پدرم بود که متاسفانه 3 ماه پیش فوت شد، بعد از پدرم بزرگ ترین حامی و پشتیبان من همسرم است.

فردین کاویانپور: استادم مجتبی شهبازی، مادر و همسرم.

شیرین ترین خاطره دوران مربیگری خود در این رشته را برایمان تعریف کنید.

مریم مصدق: مربیگری تمام لحظاتش شیرین است ولی بردهای پیاپی شاگردانم از همه برایم شیرین تر بود.

فردین کاویانپور: شیرین ترین خاطراتم زمانی بود که پایان مسابقات تمام شاگردانم مقام اول را کسب کرده بودند.

فرد خاصی مد نظر دارید که از آن ها به دلیل موفقیت تان تشکر کنید؟

مریم مصدق:  بله. جا دارد از استاد بناری دبیر هئیت کونگ فو دشتستان تشکر کنم  که طی این سالها لحظه ای از حمایت ما دست بر نداشتند و با وجود ایشان ما توانستیم به این جایگاه برسیم.

فردین کاویانپور: جا دارد در این لحظه تشکر کنم از استاد بناری دبیر هیئت که همیشه و در همه شرایط کنار ما بودند و از هیچ کمکی دریغ نکردند.

صحبت های شما خطاب به جوانانی که می خواهند به این رشته ورزشی روی بیاورند چیست؟

مریم مصدق: آرزوی موفقیت دارم برای تمام جوانان

   فردین کاویانپور: اول تحقیق کنند و بدانند در چه رشته ای میخواهند وارد شوند، اگر دیدند علاقه دارند و می توانند در این رشته استعدادشان را شکوفا کنند وارد این رشته ورزشی شوند. در غیر این صورت به دنبال رشته ای  بروند که می توانند در آن پیشرفت کنند.

 

 

 

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

کونگ فوتوآ

مریم مصدق

فردین کاویان پور

ورزش

پیام عسلویه

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی