سیاست / شناسه خبر: 62515 / تاریخ انتشار : 1399/8/28 12:16
|
در جلسه رییس شورای اسلامی شهر برازجان با مدیر کل راه و شهرسازی استان مطرح شد؛

تعیین تکلیف ورودی برازجان از سمت شیراز / خیابان ابوذر در محله علی آباد به پمپ بنزین کمال پور متصل می شود/ شهرداری باید راجع به سکونت گاه های غیر مجاز با راه و شهرسازی تعیین تکلیف می کرد

بوشهری ها / اسماء بوستانی: رییس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه اختصاصی با مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به لزوم ساماندهی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز و تکمیل شدن ظرفیت آرامستان فعلی ..

بوشهری ها /  اسماء بوستانی: رییس شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه اختصاصی با مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به لزوم ساماندهی ورودی شهر برازجان از سمت شیراز و تکمیل شدن ظرفیت آرامستان فعلی برازجان  ضرورت انتقال آن به آرامستان 2 به شدت نیاز است، اما استفاده از این آرامستان نیاز به اجرای پروژه های مشخص دارد و در حال حاضر استفاده از این آرامستان امکان پذیر نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر برازجان، ساحل تنگستانی با اشاره به لزوم پیاده روسازی و تعریض بلوار ورودی برازجان از سمت اهرم عنوان کرد: در این خصوص نیاز به حمایت و همکاری اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان داریم.
 
تنگستانی افزود: در خصوص ساماندهی سکونت های غیرمجاز اداره کل راه و شهرسازی نقشه برداری کرد، اگر این نقشه را جهت همکاری در اختیار شهرداری برازجان قرار دهد اقدامات لازم جهت خدمت رسانی به مردم این مناطق انجام خواهد شد.
 
رییس شورای اسلامی شهر برازجان افزود: در حال حاضر شورای اسلامی شهر برازجان فاقد ساختمانی در شان شورا است و اکنون ماهیانه هزینه هنگفتی بابت اجاره ساختمان شورا پرداخت می شود، مکانی را جهت احداث ساختمان شورا مد نظر داریم که با همکاری اداره راه و شهرسازی و تغییر کاربری این مکان انشاءالله بتوانیم ساختمانی برای شورا احداث نماییم.
تنگستانی با ابراز نگرانی ازعدم تکمیل سرای محله در اکبر آباد بیان کرد:  این ساختمان متروکه عامل بزهکاری است و از مدیرکل تقاضای تکمیل آن را دارم.
وی در خصوص اتصال خیابان ابوذر در محله علی آباد به پمپ بنزین کمال پور نیز گفت: این طرح بسیار ساده و شدنی است و با توجه به نیاز و خواسته اهالی این محله و در صورت اجرایی شدن این طرح بخشی از معضلات این محله بر طرف خواهد شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست های رییس شورای اسلامی شهر برازجان در خصوص ساماندهی ورودی از سمت شیراز و استفاده از آرامستان 2 بیان کرد: این ورودی به دلیل هزینه های سنگینی که دارد دو راه داشت، اول اینکه ورودی فعلی اصلاح شود؛ در این خصوص مشاور آوردیم طرحی را طراحی کرد که طرح بسیار پیچیده ای بود و در عین حال خطرآفرینی نیز داشت، به همین دلیل از اجرای این طرح صرفنظر کردیم، هر چند فرمانداری دشتستان اصرار بر اجرای آن دارد.
 
فرزاد رستمی افزود: راه دوم اینکه حد فاصل تقاطع فعلی تا تقاطع کارخانه سیمان یک تقاطع ایجاد شود که مستقیم به سمت شهر هدایت شود؛  پل فعلی دارای ایرادات زیادی است که اگرتخریب شود تبعات و خسارات زیادی دارد که قابل انجام نیست.
 
رستمی ادامه داد: راه حل رفع این مشکل ساخت یک لوپ (دور برگردان ) بعد از پل فعلی به سمت شهر است. با این کار خطرآفرینی این مسیر کاسته و مسیر ورودی آرامستان ایمن می شود.
 
وی در خصوص ساختمان شورا نیز بیان کرد: در این خصوص با هماهنگی واحد حقوقی و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برازجان مکانی با هر کاربری وجود داشته باشد همکاری های لازم با شورای اسلامی شهر برازجان را انجام خواهیم داد.
 
رستمی از همکاری خود جهت ساماندهی ورودی شهر برازجان از سمت اهرم خبر داد و بیان کرد: در این خصوص شهرداری طرحی را آماده کند و به اداره کل راه و شهرسازی ارائه دهد تا با همکاری یکدیگر این طرح را اجرایی کنیم.
 
وی با گلایه از شهرداری برازجان عنوان کرد: شهرداری در خصوص ساخت و ساز سکونت گاه های غیرمجاز باید مشاور می گرفت و وضعیت موجود را نقشه برداری می کرد و با  اداره کل راه و شهرسازی این موضوع  را تعیین تکیلف می کرد.
 
 مدیرکل راه و شهرسازی افزود: اگر شهرداری وظایف خود را انجام دهد مسکن و شهرسازی نیز اقدام به تعیین تکلیف این اراضی می کند و با تعیین تکلیف این اراضی شهرداری از قبل تعیین کاربری، عوارض و کمیسیون ماده 100 درآمدزا خواهد شد.
 
فرزاد رستمی با بیان اینکه مجوز نقشه برداری طرح تفضیلی سال آینده به شهرداری برازجان داده شده است ادامه داد: مستلزم است که شهرداری شرکت مشاوره ای پیرامون موضوع طرح تفضیلی بگیرد.
وی در خصوص سرای محله نیز بیان کرد: سرای محله از پروژه های اجرایی اداره کل مسکن و شهر سازی و با نظارت شهرداری بود که پیمانکار آن ترک پیمان کرده، ما در حال برگزاری مناقصه جهت تکمیل این پروژه هستیم. 
بر اساس این گزارش، با رایزنی های رییس شورای اسلامی شهر برازجان در خصوص اتصال خیابان ابوذر به پمپ بنزین کمال پور، مدیر کل راه و شهرسازی با این طرح موافقت کرد و عنوان نمود : در این خصوص شهرداری یک طرح موضعی پیرامون نحوه اتصال خیابان ابوذر به پمپ بنزین کمال پور طراحی کند، مسکن و شهرسازی نیز در هر صورت با این طرح موافقت خوهد کرد و این طرح به امید خدا اجرایی خواهد شد.

کلیدواژه

برازجان

رییس شورای اسلامی شهر برازجان

جلسه با مدیر کل راه و شهرسازی

فرزاد رستمی

ساحل تنگستانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی