جامعه / شناسه خبر: 62524 / تاریخ انتشار : 1399/9/1 22:55
|
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در نشست با خوشنویسان برازجان؛

با خرید آثار هنرمندان از آن ها حمایت می کنم/ با افتتاح سرای محله مکانی برای انجمن خوشنویسان در نظر خواهم گرفت

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان در نشست با انجمن خوشنویسان برازجان گفت: با افتتاح تلویزیون اینترنتی شهرداری هنرمندان و خوشنویسان را معرفی خواهیم کرد.

بوشهری ها / اسماء بوستانی: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه ای با انجمن خوشنویسان گفت: با افتتاح تلویزیون اینترنتی شهرداری هنرمندان و خوشنویسان را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش بوشهری ها، نوید متین با بیان اینکه با افتتاح مجتمع فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیاری از مشکلات هنرمندان رفع خواهد شد اظهار کرد: به امید حق این مجتمع فرهنگی تا قبل از شهریورماه 1400 افتتاح می شود.
 
وی نگارخانه هنرمندان را جزو اولویت و پیگیری های شورای شهر اعلام کرد و افزود: در جهت حمایت و معرفی از هنرمندان شورای شهر آثار هنرمندان را خریداری خواهد کرد و جهت معرفی هنرمندان این آثار را به مردم در مراسمات مختتلف اهدا خواهد کرد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان ضمن آرزوی ارتقاء جایگاه هنرمندان نزد مردم بیان کرد: بسیاری از هنرمندان و خوشنویسان شهر ما با وجود محرومیت از امکانات اولیه در جهت اعتلای نام شهر خود تلاش می کنند به همین دلیل شورای اسلامی شهر تا پایان دوره خود در کنار این هنرمندان خواهد بود.
 
وی وعده مکانی برای انجمن خوشنویسان به این هنرمندان داد و عنوان کرد: با افتتاح سرای محله قطعا مکانی برای انجمن خوشنویسان در نظر خواهیم گرفت.
رییس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برازجان اظهار کرد: در همین مکان از تمامی همکاری های هنرمندان و خوشنویسان در مراسمات فرهنگی شهرداری تشکر می کنم.
محمدرضا کوهکن افزود: تا حد امکان شهرداری و اداره فرهنگی هنرمندان را حمایت خواهد کرد و ان شاالله مکانی جهت نمایش آثار هنرمندان در مجتمع شهید حاج قاسم سلیمانی در نظر خواهیم گرفت.
رییس انجمن خوشنویسان برازجان با اعلام اینکه چندین سال است در جلسات و همایش ها شرکت نکرده ام بیان کرد: به دلیل عدم توجه مسئولین به هنرمندان خصوصا خوشنویسان، و دادن وعده های توخالی آن ها دعوت هیچ مسوولی را قبول نکرده ام و سال ها است که در جلسات و همایشات حضور ندارم.
 
حمید شاه حسینی ادامه داد: با دعوت رییس کمسیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان احساس کردم اتفاقات خوبی رخ می دهد به همین دلیل دعوت را پذیرفتم و در جلسه شرکت کردم.
 
وی ادامه داد: در دهه 60 با امکانات بسیار اندک انجمن خوشنویسان را در برازجان برپا کردم و همچنان با همین امکانات اندک ادامه می دهیم، امیدوارم با حضور در این جلسه همکاری های لازم با خوشنویسان انجام شود تا شاهد حضور هر چه بیشتر این بزرگواران در مراسمات مختلف باشیم.
 
شاه حسینی افزود: تاکنون هیچ گونه تقدیری از هنرمندان این شهر صورت نگرفته که این باعث دلسردی خوشنویسان می شود.
 
 وی مشکلات خوشنویسان را عدم وجود نگارخانه و گالری در سطح شهر عنوان کرد و افزود: به همین دلیل ما خوشنویسان نمی توانیم نمایشگاه در سطح شهر برگزار کنیم، و در صورت رفع این مشکل ما میتوانیم شاهد برگزاری نمایشگاه های کشوری باشیم اما از چنین مکانی محروم هستیم.
 
گفتنی ست در این جلسه یکی از بانوان خوشنویس برازجان درخواست نمود که مدارس غیر دولتی جهت تدریس درس هنر از ظرفیت هنرمندان این انجمن در مدارس خود استفاده کنند تا هنرمندان بتوانند به صورت تخصصی به دانش آموزان خوشنویسی را آموزش دهند.
 
بر اساس این گزارش، در این جلسه یکی از هنرمندان پیشنهاد تهیه و چاپ کتابی  با محتوای آثار هنرمندان و خوشنویسان در دهه های گذشته را داد که رییس کمیسیون فرهنگی شورا از این پیشنهاد استقبال کرد و حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام کرد. 
در پایان مراسم شورای اسلامی شهر برازجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به اعضای انجمن خوشنویسان کتاب نویسندگان برازجانی اهدا کرد.

کلیدواژه

برازجان

رییس شورای اسلامی شهر برازجان

نوید متین

انجمن خوشنویسان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی