جامعه / شناسه خبر: 62883 / تاریخ انتشار : 1399/10/13 12:40
|
یادداشت | سجاد بهزادی

کاش همه روزتان آن روز بود

بوشهری ها | وزیر راه برای سرکشی از پروژه های وزارتخانه اش به جم سفر می کند.پروژه هایی که مدت ها نیمه تعطیل و از تب وتاب افتاده بودند ناگهان تب وتاب می گیرند.پیمانکار وانمود می کند

بوشهری ها / سجاد بهزادی | وزیر راه برای سرکشی از پروژه های وزارتخانه اش به جم سفر می کند.پروژه هایی که مدت ها نیمه تعطیل و از تب وتاب افتاده بودند ناگهان تب وتاب می گیرند.پیمانکار وانمود می کند که پروژه، فعالیت و پیشرفت عادی خود را طی می کند. وزیر نیز اظهار رضایت می کند. فرماندار واستاندار هم که گزارش خود را ارائه می دهند. نماینده نیز در رزومه تبلیغاتی خود ،همراهی وزیر در بازدید از پروژه ها را ثبت می کند.

 اما ناگهان صدایی در جمعیت حاضر شنیده می شود.وزیردرابتدا نمی خواهد این صدای متفاوت را که در ترافیک کاری وزیر بلند شده بود را بشنود.اما صاحب صدا اصرار می کند وبلندتر فریاد می زند. آن صدا،صدای نمایندگان مردم در شوراها بود. فریادی که یکدست بود وحقیقت بیشتری در کلامش نهفته بود.

روسای شوراهای شهر، بخش و شهرستان جم همه یک صدا یک حقیقت را با پافشاری زیاد به وزیر وهیات همراه وزیرگفتند. آنچه گفته شد بر خلاف گزارش پیشرفت و ظاهرسازی هایی بود که پیمانکار پروژه راه انداخته بود. "جناب وزیر؛حدود سه سال است که این پروژه ها با کم کاری و بی توجهی شرکت پیمانکار تعطیل یا نیمه تعطیل است و هر بار که مسئولی جهت بازدید به شهرستان می آید با صحنه سازی و کرایه ماشین آلات شهرسازی همه چیز را گل و بلبل نشان می دهد."

مردم در دفاع ازحق خود برای رسیدن به توسعه ، همین صدا را وهمین فریاد را می خواهند.صدایی مستدل و بدون هر گونه سستی،حقیقت نگر،اصرار به طنین انداز شدن صدا،یکدست وآمیخته به احترام برای میهمان و در نهایت شنیدن پاسخ صدای حق خواهی.حتی مردم اگر نتیجه را در کوتاه مدت حس نکنند به احترام این صدا واین پافشاری در بیان حقیقت از طرف شوراها ، کلاه را از سر بر می دارند وقدردان نمایندگان خود هستند.

اما عمر خدمت شورای پنجم رو به پایان است و ای کاش همه روزشان آن روز بود.ترکیب ، دانش و تجربه این شورا ، می توانست بارها فریادی شبیه آن روز و حتی رساتر از آن روز طنین انداز کند.

ای کاش همه روزتان آن روز بود.فرصت سوزی های زیادی به دنبال اختلاف بر سر مسائل اصولی شهر و شهرستان در شوراها شاهد بودیم. فرصت ها وظرفیت هایی که هر کدام شان برای تحقق، مانند آن روز نیاز به یکدستی و صدایی واحد داشت.

 ای کاش هر روزتان آن روز بود.در این مدت نزدیک به چهار سال، گاهی به مدت طولانی خموش بودید و یا گاهی هم چند صدایی تان مانع رسیدن فریاد حقیقت می شد.اختلاف نظر و چند صدایی اگر مقدمه ای باشد برای رسیدن به یک هدف و در نهایت نتیجه ای واحد؛ بسیار هم خوب است. اما چندصدایی که افراد را از هدف دور کند به معنای از دست رفتن فرصت هاست.

ای کاش هر روزتان آن روز بود وهمیشه بر سر دغدغه های اصولی شهر وشهرستان شانه به شانه گام بر می داشتید و پشت هم را خالی نمی کردید. بارها غیبت معنادار این عضو و آن عضو شوراها در رسانه ها منتشر می شد و همراه نبودن هایی که بوی اختلاف می داد.

رفتار پیمانکار در حضور وزیر راه یک رفتار نمایشی بود و شوراها کاری کردند که تا به قول حافظ شیرازی"سیه روی شود هر که در او غش باشد".رفتارهای نمایشی وپوپولیستی برای حفظ موقعیت ، نه تنها آن پیمانکار بلکه همه شوراها ومسئولان را نیز تهدید می کند.شوراهای شهر وشهرستان ، خودشان بهترمی دانند که در این جایگاهی که قرار دارند واکنون به پایان عمر آن نزدیک می شوند ، حضورشان چقدرحقیقی، پرانرژی و اثرگذار ؛ و چقدر هم نمایشی بوده است.

کلیدواژه

جم

وزیر راه

سجاد بهزادی

شورای شهر جم

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی