بوشهر / شناسه خبر: 62994 / تاریخ انتشار : 1399/11/21 16:05
|

پهلوگیری کشتی‌های بالای ۵۰هزار تن در بندر بوشهر فراهم شود

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های بندری در استان گفت: عمق بخشی به بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتی‌های بالای ۵۰هزار تن از مطالبات مهم مردم ساحل‌نشین بوشهر است.

بوشهری ها / رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های بندری در استان گفت: عمق بخشی به بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتی‌های بالای ۵۰هزار تن از مطالبات مهم مردم ساحل‌نشین بوشهر است.

به گزارش  بوشهری ها به نقل از خبرگزاری تسنیم  ، عبدالکریم جمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نشست فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی به منظور نظارت بر سیستم اجرایی در حوزه مسائل بنادر، دریانوردی و صیادی شکل گرفته است و با دریافت نظرات کارشناسی سیستم اجرایی برای حل مسائل و مشکلات این حوزه در قالب ارائه طرح و قانونگذاری تلاش می‌کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به مسائل و مشکلات استان بوشهر در حوزه بنادر گفت: عمق بخشی به بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتی‌های بالای 50 هزار تن از مطالبات مهم بازرگانان، تجار، فعالان اقتصادی و مردم ساحل‌نشین بوشهر است.

وی بیان کرد: توسعه و تکمیل پروژه‌های بنادر دیلم و گناوه و لایروبی اسکله‌ها و حل معضلات بندر ریگ از مطالبات مهم مردم ساحل‌نشین این بنادر است.

جمیری با اشاره به مشکلات تردد دریایی مردم جزیره خارگ  تاکید کرد: مردم جزیره خارگ سال‌هاست که با مشکلات تردد دریایی در مسیر بوشهر و گناوه مواجه هستند و این مشکل باید به صورت اصولی و برای همیشه برطرف شود که در این خصوص وزیر راه و شهرسازی بر حل این مشکل با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مذاکراتی برای حل مشکل تردد دریایی مردم خارگ با شرکت پایانه‌های نفتی  انجام شده افزود: در این مذاکره حل این مشکل با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت نفت و استقرار کشتی مسافربری در خور شأن مردم  یک ضرورت اعلام شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، طرح توسعه اسکله بندرریگ را یکی دیگر از مطالبات مردم دانست و تاکید کرد: قبلا سازمان بنادر طرحی برای این اسکله در نظر گرفته بود که با تصویب آن از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه و تکمیل آن اعتباراتی تخصیص می‌یابد.

کلیدواژه

جمیری

استان بوشهر

بنادر و کشتیرانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی