به گزارش بوشهری ها،غلامرضا دانش فر در گفتگو با پیام عسلویه اظهار کرد: ثبت سفارش کتب درسی میان پایه ها برای تحصیلی 1401-1400 از 22 فروردین شروع شده و تا 22 خرداد ادامه دارد.
وی ادامه داد: سفارش کتب به دو روش انفرادی و گروهی و از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می شود.
دانشفر افزود: با توجه به اینکه از 23 خرداد اطلاعات دانش آموزان از سامانه سناد به سامانه سیدا منتقل می شود، چنانچه دانش آموزی اقدام به سفارش نکوده باشد ، با مشکل تامین کتاب مواجه می شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص کتاب های پایه های ورودی پایههای تحصیلی عنوان کرد: ثبت سفارش پایه های اول، هفتم و دهم به عنوان پایه های ورودی دوره های تحصیلی از 6 تیر شروع می شود.
وی ادامه داد: مدیران مدارس موظف هستند از طریق سامانه مربوطه، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام کنند.
دانشفر بیان کرد: اگر اولیا و دانش آموزان تمایل به ثبت سفارش انفرادی داشته باشند، شماره ملی به عنوان کاربری و 6 رقم سریال شناسنامه به عنوان ورود تعریف شده است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: قیمت کتاب همان قیمت مصوبی است که در سامانه مشخص شده و مدارس حق گرفتن وجه اضافی بابت کتاب از دانشآموزان را ندارند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت سفارش در مقطع فعلی با فرض قبولی دانش آموز انجام می شود، اگر دانش آموزی موفق به قبولی در پایه فعلی نشود و یا مدرسه و یا رشته تحصیلی خود را تغییر دهد، از 12 تیر تا پایان شهریور فرصت ویرایش سفارش خود را دارد.
دانشفر گفت: توزیع کتب درسی در نیمه دوم شهریور انجام می شود و کتابها در اختیار دانش آموزان قرار میگیرند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دانش آموزانی که فقط یک یا چندکتاب درسی نیاز دارند می توانند از 17 مهر، کتاب های مورد نظر خود را سفارش دهند.
وی در پایان عنوان کرد: عدم ثبت سفارش و عدم اصلاح سفارش مهمترین چالش در تامین توزیع کتب درسی است که امیدواریم مدیران مدارس و خانواده ها نسبت به این مهم، اهتمام داشته باشند تا با مشکل تامین کتاب مواجه نشوند.