جامعه / شناسه خبر: 63569 / تاریخ انتشار : 1400/4/4 17:01
|

مدیر صفحه غیراخلاقی اینستاگرامی در دام پلیس دشتستان

برگزارکننده لایوهای غیراخلاقی در دشتستان دستگیر شد.

بوشهری ها / برگزارکننده لایوهای غیراخلاقی در دشتستان دستگیر شد.

به گزارش بوشهری ها ، زنان شوهردار در دام لایوهای اینستاگرام مرد گرفتار می شدند . این زنان شوهردار که در لایوهای اینستاگرامی با محتوای غیراخلاقی شرکت می کردند از سراسر کشور وارد اینستاگرام می شدندزنان شوهردار وقتی با محتوای غیراخلاقی این مرد پلید رو به رو شدند سعی کردند تا این موضوع را به پلیس فتا بوشهر اعلام کنند. این شکارچی زنان شوهردار پس از شناسایی در دشتستان بوشهر شناسایی شد و به جرم خود که اغفال زنان شوهردار و دختران کم سن بود اعتراف کرد.

 فرمانده انتظامی دشتستان گفت: فردی که اقدام به برگزاری لایو‌هایی غیراخلاقی و با بازدید بالا در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، دستگیر شد.

 سرهنگ فرهاد آراوند افزود: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فضای سایبر، کارشناسان پلیس با پایش فضای مجازی موفق شدند هویت مدیر یک صفحه اینستاگرامی را شناسایی کنند که اقدام به برگزاری لایو‌هایی با محتوا‌های غیر‌اخلاقی با حضور کاربرانی از سراسر کشور می‌کرد.

او ادامه داد: دیده شد که مدیر این صفحه مجرمانه با فریب و اغفال دختران کم سن و سال و در مواردی خانم‌های متأهل، آن‌ها را برای نمایش حریم خصوصی خود به صورت لایو به صفحه اینستاگرامی هدایت می کرد که در حالت نمایش عمومی بود.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان افزود: با توجه به اینکه برگزاری لایو غیراخلاقی در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی براساس قوانین، یک عمل مجرمانه محسوب می‌شود، موضوع شناسایی هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مجرمانه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و  او پس از هماهنگی با مقام قضائی، دستگیر و به همراه تجهیزات دیجیتالی که با آن‌ها مرتکب جرم می‌شد به پلیس فتا تحویل داده شد.

آراوند عنوان کرد: متهم که در ابتدا منکر مدیریت صفحه اینستاگرامی مجرمانه و ارتکاب هرگونه جرم می‌شد، با مشاهده و مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر گردآوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به ناچار لب به اعتراف گشود و با تشریح چگونگی ارتکاب جرم، هدف خود را بالابردن میزان دنبال‌کننده (فالوور) خود عنوان کرد.

او خطاب به کاربران شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: با وجود ظرفیت‌ها و فرصت‌های مثبت فضای مجازی، اگر حضور کاربران در این فضا بدون داشتن آگاهی لازم باشد و به توصیه‌ها و اصول ایمنی توجه کافی نشود، آسیب‌های فراوانی در بستر‌های گوناگون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان به هموطنان توصیه کرد: قبل از حضور یا استفاده از هر شبکه اجتماعی یا پیام‌رسان و یا هرگونه اقدام اینترنتی با مراجعه به درگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از آخرین آموزش‌ها و نکات هشداری لازم اطلاع یابند و با خاطری آسوده‌تر، موضوع خود را در اینترنت دنبال کنند.

کلیدواژه

دشتستان

اینستاگرام

محتوای غیر اخلاقی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی