ورزش / شناسه خبر: 73806 / تاریخ انتشار : 1400/8/17 14:42
|
خط خورده‌های نامی تیم‌های ملی فوتبال جهان به دلیل اختلاف با سرمربی

طارمی و همه ستارگان مغضوب!

ستاره‌های زیادی بودند که برای همیشه یا مقطع کوتاهی به دلایل انضباطی و حتی اختلاف های که با سرمربی تیم داشتند اما هیچ گاه رسانه ای نشد از تیم ملی کشورشان دور ماندند.

بوشهری هاستاره‌های زیادی بودند که برای همیشه یا مقطع کوتاهی به دلایل انضباطی و حتی اختلاف های که با سرمربی تیم داشتند اما هیچ گاه رسانه ای نشد از تیم ملی کشورشان دور ماندند.

مریم روحی: درگیری، اختلاف نظر، انتقاد و شاید توهین همیشه در فوتبال وجود داشته و بنا به رفتار طرفین، دعوا سرانجام متفاوتی داشتند. گاهی با پادرمیانی همه چیز ختم به خیر شده و البته بسیاری از اوقات هم بی فایده بوده و دشمنی برای همیشه باقی ماند!

در روزهای اخیر حاشیه مربوط به مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ و عدم دعوت بازیکن ایرانی پورتو یاد و خاطره درگیری های معروف تاریخ فوتبال میان بازیکن و مربی یا بازیکن با فدراسیون را زنده کرده است؛ هرچند که بعید به نظر می رسد عمر اختلاف طارمی- اسکوچیچ زیاد باشد و این موضوع خیلی زود به دلیل منافع تیم ملی ختم به خیر می شود.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

در جهان فوتبال ستاره های زیادی بودند که حتی به خاطر چنین اختلاف هایی برای همیشه از تیم ملی کنار گذاشته شدند. جان تری به خاطر اختلاف با فردیناند چهاربازی محروم شد و در نهایت خودش تصمیم گرفت از تیم ملی برود اما برخی از بازیکنان به خاطر درگیری های واضح و برخی به دلایل نامعلوم مورد غضب فدراسیون و سرمربی بودند.

نیکولاس آنلکا

نیکولاس آنلکا مهاجم سابقه چلسی همراه با تیم ملی فرانسه قهرمان یورو 2020 شد و در چند مسابقه دیگر بعد از این رقابت ها نیز برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. او تا 2010 منتظر حضور در جام جهانی ماند. در مرحله گروهی جام جهانی بین دو نیمه بازی فرانسه و مکزیک که با شکست فرانسوی ها همراه شد آنلکا به ریموند دومنک فحش داد . به همین خاطر سرمربی او را به خانه فرستاد! رئیس فدراسیون از آنلکا خواست با عذرخواهی همه چیز را تمام کند اما این کار را انجام نداد.

آنلکا درباره این موضوع  گفت: من به مربی توهین کردم که کل فرانسه به او توهین کرده بود! او مربی است که جز لیگ 2 و تورنمنت تولون هیچ چیز دیگر نبرده است. او حتی نمی دانست پیروزی چیست و چگونه به وجود می آید. من به او احترام می گذارم چرا که آدم خوبی است اما به عنوان مربی احترامی برای او قائل نیستم و نمی توانم این کار را انجام بدهم.

بعد از اخراج آنلکا کل تیم ملی فرانسه از تمرین امتناع کردند. فرانسه در همان مرحله گروهی حذف و دومنک هم اخراج شد!

البته آنلکا به خاطر توهین به سرمربی تیم ملی 18 ماه از فوتبال ملی محروم شد. نیوکلاس درباره این جریمه گفت: خیلی خنده دار است. من قبلا گفته بودم می خواهم از فوتبال ملی خداحافظی کنم!

طارمی و همه ستارگان مغضوب

پل گاسکوئین

با وجود اینکه گاززا تاثیر زیادی در صعود تیم ملی انگلیس به جام جهانی داشت اما حواشی کار دستش داد. قبل از اعلام ترکیب نهایی تیم ملی انگلیس عکس های او و دوستش منتشر شد و حاشیه ساخت. گلن هادل سرمربی انگلیس تصمیم گرفت به خاطر شیطنت های گاسکوئین او را از ترکیب کنار بگذارد. وقتی این خبر به او رسید در اقدامی عجیب گاززا سطل زباله را جلوی اتاق سرمربی گذاشت! هادل و بقیه منتظر درگیری فیزیکی بودند اما در نهایت با صحبت های بازیکنان پل آرام شد.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

نون سوبوتیچ

سوبوتیچ به خاطراینکه تابعیت آمریکا را داشت می توانست برای تیم ملی این کشور هم بازی کند همان طور که در رده پایه بارها برای آن ها به میدان رفت اما به خاطر درگیری که با یکی از مربیان پایه این کشور داشت تصمیم گرفت به جای آمریکا برای صربستان بازی کند. او در بوندسلیگا و در تیم دورتمند به یک ستاره تبدیل شد و در سال 2009 اولین بازی ملی خود را انجام داد.

در سال 2012 میهایلوویچ سرمربی صربستان شد و دربازی های تدارکاتی قبل جام جهانی نون را به تیم ملی دعوت کرد اما در بازی های مقدماتی این بازیکن به یک نیمکت نشین تبدیل شد و بیسواچ و ناستاسیچ زوج دفاعی صربستان شدند. نیمکت نشینی سوبو ادامه داشت و با توجه به عملکرد خیره کننده او در دورتمند همه از این کار گیچ شده بودند. زمانی که ادووکات در سال 2016 لیست تیم ملی صربستان را مشخص کرد گفت که به نظرش پایان دوره حضور سوبوتیچ در تیم ملی است و حس می کند این بازیکن علاقه ای به حضور در تیم ملی ندارد. همه می دانستند که نون از عملکرد میهایلوویچ رضایت ندارد و حتی در سال 2015 در خواست بازگشت به تیم ملی را نپذیرفت.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

روی کین

کین چه داخل زمین و چه خارج زمین همیشه یک چهره جنجالی بود که یکی از حواشی مربوط به این بازیکن قبل از جام جهانی 2002 رخ داد.  او از کمپ تمرینی تیم برای جام جهانی راضی نبود و گفت که زمین تمرین شبیه پارکینگ است. بعد از این ماجرا روی با کادر دروازه بان های ایرلند درگیر شد و روز بعد اعلام کرد که می خواهد از تیم ملی کناره گیری کند و حتی کالین هیلی هم جانشین او شد اما با درخواست مک کارتی کین به تیم برگشت.

در حالی که همه فکر می کردند اوضاع آرام شده اما کین در یک مصاحبه ای عجیب به تمام اقدامات کادر اعتراض کرد. در اردو مک کارتی سرمربی تیم با روی کین رو به رو شد اما کین با عصبانیت با او برخورد کرد و جلوی بازیکنان با او به درگیری لفظی پرداخت.

کین به مک کارتی گفت تو نه یک بازیکنی، نه یک مربی و نه حتی یک شخص محترم. پس از آن هم چند کلمه توهین آمیز خطاب به او به کار برد.

بعد از این اتفاق هافبک ایرلندی از تیم ملی اخراج شد اما هیلی هم به خاطر اینکه زمان اعلام لیست تیم به پایان رسیده بود نتوانست به تیم ملی ایرلند اضافه شود. کین فقط به عنوان سرمربی به تیم ملی ایرلند برگشت.

 

علی پاکدامن:راضی‌ام از استقلال فرهاد مجیدی!

طارمی - اسکوچیچ؛ این جنگ برنده ندارد!

طارمی و همه ستارگان مغضوب

میدو

میدو یکی از بهترین بازیکنان مصر بود که راهی اروپا شد و در تیم های خنت، آژاکس، سلتاویگو، مارسی، رم، تاتنهام، میدلزبرو، وستهام بازی کرد و حتی جزو ستاره های این کشور برای قهرمانی سال 2006 در آفریقا بود اما مشکل اینجاست که او هیچ وقت شخصیت خوبی نداشت.

در جریان بازی نیمه نهایی مقابل سنگال سرمربی تیم در دقیقه 80 امر زکی را به جای او به میدان فرستاد. میدو به این موضوع اعتراض کرد و با مربی درگیر شد. جانشین او با اولین لمس توپ برای مصر گل زد و آن ها راهی فینال جام ملت های آفریقا شدند. اما میدو  به خاطر رفتارش با سرمربی 6 ماه از محروم شد.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

استفان کیسلینگ

آلمانی ها شماره 9 کم دارند و در جام جهانی برزیل یواخیم لو می توانست همراه با کلوزه مهاجم دیگری را هم با خود ببرد و او استفان کیسلینگ بازیکن لورکوزن بود. استفان و یواخیم هیچ وقت بحث یا مشاجره ای با یکدیگر نداشتند و حتی لو او را برای جام جهانی هم انتخاب کرد اما به اندازه کافی به این بازیکن بازی نداد. کیسلینگ که از لو عصبانی بود با ناراحتی گفت من بازی ملی دیگری زیر نظر لو انجام نمی دهم. سه سال است که ما با هم هیچ ارتباطی نداریم. اصلا نمی گوید چرا من برای تیم ملی خوب نیستم. در حالی که من می خواهم این موضوع یک بار برای همیشه حل شود.

درباره این ماجرا هواداران آلمانی نظرات متفاوتی داشتند چرا که حتی وقتی گومس و کلوزه هم غایب بودند هیچ بازی به استفان نمی رسید. تلاش هایی برای حل این مشکل صورت گرفت اما در نهایت لو اعتقادی به استفان پیدا نکرد و با وجود اینکه قبل از جام جهانی 2014 انتقادات برای خط زدن او وجود داشت اما با قهرمانی آلمان ها این موضوع فراموش شد.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

ساموئل اتوئو

برنده چهار عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا و اولین بازیکن این قاره که سه گانه اروپا را گرفت، با 56 گل بهترین گلزن تاریخ کامرون است و قهرمانی آفریقا را هم در کارنامه دارد. با این حال او هیچ وقت رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال این کشور نداشت. ساموئل در سال 2011 به خاطر عدم حضور در بازی دوستانه مقابل الجزایر 15 بازی محروم شد که با دخالت رئیس جمهور این کشور به 8 ماه و از دست دادن چهار بازی کاهش یافت. اما یک سال بعد او به خاطر شرایط بد فنی تیم ملی کامرون اعلام کرد که در پلی آف جام ملت ها به میدان نمی رود اما بازهم نخست وزیر پاردمیانی کرد. ساموئل اتوئو تا زمان خداحافظی از بازی های ملی رابطه بدی با فدراسیون فوتبال این کشور داشت و با وجود تلاش رسانه ها هیچ کسی به راز اختلاف آن ها پی نبرد.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

رود فن نیستلروی

نیستلروی یکی از بهترین مهاجمان قرن بیست و یکم است و هم در باشگاه و هم تیم ملی این را ثابت کرد. او در سال 2006 همراه با تیم ملی هلند تحت هدایت مارکو فان باستن به آلمان سفر کرد. رود در تمام بازی های گروهی تعویض شد. در حالی که او مقابل ساحل عاج گل زده بود در دیدار مقابل پرتغال نیمکت نشین و همان بازی زمینه ساز حذف هلند شد. بعد از جام جهانی نیز این نیمکت نشنینی ادامه داشت البته هیچ توضیحی هم درباره علت آن داده نمی شد.

با وجود اینکه در سال 2008 و برای مقدماتی یورو هانتلار مصدوم شد اما بازهم فان باستن اعتقادی به نیستلروی نداشت. در ژانویه 2007 او به خاطر اختلاف با مارکو از بازی های ملی خداحافظی کرد. با دخالت ادوین فان درسار این دو اختلاف خود را کنار گذاشتند و نیستلروی به ترکیب برگشت و برای آخرین بار در یورو 2008 برای لاله ها به میدان رفت. اما بعد از بازنشستگی او ادعا کرد که هیچ وقت با فان باستن دوست نیست.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

کارلس توس

توس در مسابقات مختلفی از جمله دو جام جهانی پیراهن آرژانتین را برتن کرد اما در زمان سرمربی گری الخاندرو سابیا او هیچ وقت مورد توجه قرار نگرفت. توس در سیتی عملکرد خوبی داشت اما سابیا به هیچ یک از بازی های درخشان توس اهمیت نمی داد. این موضوع حتی در سال 2014 ادامه داشت جایی که به جای او ایگواین، لاوزی و پالاسیو مهاجم تیم ملی شدند. این در حالی انجام شد که هم آگوئرو و هم دی ماریا مصدوم بودند و سه مهاجم دیگر هم شرایط خوبی نداشتند. در واقع همه تصور می کردند که او حتما در تیم ملی خواهد بود اما اینگونه نشد. سابیا بعد از جام جهانی از سرمربی گری تیم ملی استعفا داد . توس سه سال در زمان هدایت سابیا بر تیم ملی پیراهن آرژانتین را نپوشید. در نهایت هم هیچ گاه مشخص نشد علت عدم دعوت توس چه بود.

طارمی و همه ستارگان مغضوب

سمیر نصری

نصری به خاطر انتقال از آرسنال به منچسترسیتی بارها مورد انتقاد قرار گرفت اما در رده ملی اوضاع برای او خیلی بدتر از باشگاه بود. در ابتدای حضورش در تیم ملی اعلام شد که او با ویلیام گالاس مشکل دارد اما سمیر به این موضوع واکنش نشان نداد. بعد از حذف فرانسه از یورو 2012 او با خبرنگاری که نظرش را درباره بازی پرسیده بود درگیر شد و فدراسیون فوتبال این بازیکن را سه بازی محروم کرد. نصری یکی از بازیکنان کلیدی سیتی در سال 2014 بود که به قهمانی این تیم در لیگ جزیره هم منجر شد اما دو روز بعد از قهرمانی لیست تیم ملی فرانسه برای جام جهانی برزیل اعلام شد که خبری از سمیر نصری نبود. دیده دشان معتقد بود که حضور او مانع از ایجاد تیم کامل و بدون حاشیه خواهد شد. دشان به تلویزیون فرانسه کفت: سمیر بازیکن مهمی برای منچستسیتی است اما او در فرانسه به خوبی آن جا نیست.دشان به شکلی رفتار کرد که همه فهمیدند که هیچ اعتقادی به نصری ندارد.

بعد از جام جهانی نیز نصری اعلام کرد تا زمانی که دشان سرمربی فرانسه است برای این تیم بازی نخواهد کرد!

طارمی و همه ستارگان مغضوب

منبع : خبرآنلاین

کلیدواژه

مهدی طارمی

تیم ملی

دراگان اسکوچیچ

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی