سیاست / شناسه خبر: 73828 / تاریخ انتشار : 1400/8/20 16:54
|

در جلسه اتحادیه صنف لبنیات دشتستان و سوپرمارکت داران معترض به فروشگاه های زنجیره ای با اعضای شورای شهر چه گذشت؟

بوشهری ها / اسماء بوستانی: جلسه رئیس اتحادیه صنف لبنیات دشتستان و اعضای تحت پوشش با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان در خصوص عدم افتتاح دیگر شعب فروشگاه های زنجیره ای در شهر 20 آبان ماه در شورای شهر برگ

بوشهری ها / اسماء بوستانی: جلسه رئیس اتحادیه صنف لبنیات دشتستان و اعضای تحت پوشش با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان در خصوص عدم افتتاح دیگر شعب فروشگاه های زنجیره ای در شهر 20 آبان ماه در شورای شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، اعضای تحت پوشش اتحادیه صنف لبنیات با اعتراض های مکرر به رئیس اتحادیه در خصوص مصوبه ای برای جلوگیری از افتتاح شعبه های دیگر فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر،  اینبار راهی شورای شهر شدند تا از نمایندگان خود در شورا پیگیر اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از افتتاح این فروشگاه های زنجیره ای شوند.

در این جلسه رئیس اتحادیه صنف لبنیات دشتستان با بیان اینکه افزایش این فروشگاه ها  در سطح شهر باعث تعطیلی بسیاری از سوپرمارکت های محله ای شده اظهار کرد: محصولاتی که برای فروشگاه های زنجیره ای تولید می شود سفارشی است، از حجم محصولات کم می کنند، تخفیفات کذب به مردم می دهند تا بتوانند از این طریق فروش خود را افزایش دهند.

غلامرضا دست یافته با بیان اینکه هر شهر کشش خاصی نسبت به فروشگاه های زنجیره ای دارد عنوان کرد: با افتتاح اولین شعبه از این فروشگاه ها در شهر احساس خطر کردیم، از این رو مکاتبات لازم با تمامی نهادهای مربوطه را انجام دادیم اما نظر مسئولین نسبت به وجود این فروشگاه ها در آن برهه مثبت بود، اما اکنون با گذشت زمان و افتتاح قارچ گونه این فروشگاه ها سکوت جایز نیست.

وی افزود: در حال حاضر در شهر برازجان 250 سوپر مارکت در حال فعالیت هستند که در هر یک از این واحدهای صنفی یک تا دو نفر دیگر نیز مشغول به فعالیت هستند و این مهم باعث اشتغالزایی  حدود 700 نفر  شده است.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات دشتستان با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید مدافع منافع مردم باشند ادامه داد: از شورای تامین نیز انتظار داریم از منافع عمومی مردم دفاع کنند. اعضای تحت پوشش این اتحادیه بارها و بارها تجمعات و اعتراضات خود را در دفتر این اتحادیه بیان کرده اند، بنده نیز وظیفه خود می دانم که از تمامی نهادهای مربوطه در این خصوص درخواست مساعدت جهت جلوگیری از افتتاح شعبه های دیگر این فروشگاه ها در سطح شهر نمایم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان در این نشست عنوان کرد: شورا حامی تمامی اقشار بوده و در خصوص رفع مشکلات همه اقشار توان خود را بکار گرفته است، درآمدهای مردم بر اثر بیماری کرونا بسیار پایین آمده، ما شوراییان تمام تلاش و توان خود را در خصوص رفع مشکلات مردم خصوصا قشر اصناف و رفع این مشکل بکار خواهیم گرفت.

مهراب بنافی افزود: هر فعالیتی که شورای شهر بتواند در شهرستان، استان و کشور در خصوص رفع این مشکل انجام دهد، اعلام آمادگی می نماید و همراه و همگام قشر اصناف است. در این خصوص از طریق فرماندار دشتستان نیز پیگیر رفع این مشکل خواهیم بود.

مهدی بهبهانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر برازجان اظهار کرد: اصلاح قانون از طریق وزارت کشور کاری بسیار زمانبر است، بهترین راه حل برای رفع این مشکل اقدام از طریق فرمانداری و تصویب مصوبه ای در خصوص جلوگیری از افتتاح این فروشگاه ها در سطح شهر توسط شورای تامین است. شورای شهر در این خصوص با اتحادیه صنف لبنیات دشتستان همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، برخی از اعضای تحت پوشش اتحادیه صنف لبنیات دشتستان با بیان اعتراضات شدید نسبت به وجود و افتتاح بیش از حد این فروشگاه ها در سطح شهر از نمایندگاه خود در شورای شهر خواستار پیگیر و رفع این مشکل شدند. و بیان داشتند که پیش از این هدفمان تجمع و اعتراض در جلوی درب ادارات مربوطه بوده اما با مخالفت رئیس این اتحادیه این کار را انجام نداده و منتظر نتیجه قانونی از سوی مسئولین شهر و استان هستیم اما در صورت عدم همکاری و رفع این مشکل برای جلوگیری از افتتاح این فروشگاه ها خود اعضای تحت پوشش دست به اقدام خواهیم زد.

کلیدواژه

برازجان

دشتستان

اعتراض سوپرمارکتی ها

فروشگاه های زنجیره ای

شورای شهر

رییس اتحادیه صنف لبنیات دشتستان

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی