سیاست / شناسه خبر: 73863 / تاریخ انتشار : 1400/8/29 13:44
|

جمع آوری لکه‌های نفتی در اراضی آلوده گناوه آغاز شد

بوشهریها| رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: عملیات جمع‌آوری لکه‌های نفتی در بخشی از راضی یکی از روستاهای این شهرستان آغاز شد.

بوشهری ها / کامبیز عبدالهی افزود: پس از بارندگی‌های اخیر بخشی از اراضی محدوده روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به مواد نفتی آلوده شده بود که بمحض اطلاع از منطقه مورد نظر بازدید به عمل آمد و پیگیری‌های لازم برای جمع آوری و پاکسازی آن با  شرکت نفت و گاز گچساران بصورت تلفنی و نامه‌نگاری انجام شد.

وی اظهارداشت: شکستگی به میزان خیلی کوچک یکی از لوله‌های نفت در پنجم آبان ماه جاری و کلمس گذاری آن که در یک روز بعد انجام شده بود، با توجه به نشتی آن و بارندگی اخیر باعث شده بود که  لکه‌های نفتی به اراضی پایین دست این منطقه سرازیر شود.

جمع آوری لکه‌های نفتی در اراضی آلوده گناوه آغاز شد

وی گفت: در مرحله اول پاکسازی این منطقه، لکه‌های نفتی روی سطح آب توسط شرکت نفت وگاز گچساران بوسیله دستگاه‌های مکنده جمع‌آوری و به مخازن نفتی حوزه استحفاظی ریخته می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: پس از جمع‌آوری لکه‌های نفتی از سطح آب مانده از بارندگی، مواد نفوذ کننده در خاک نیز به منطقه تلمبه خانه نفتی گوره انتقال داده خواهد شد.

شهرستان گناوه از مناطق قدیمی نفت خیز جنوب و  پیرامونی صنعت نفت کشور به شمار می‌آید که به عنوان یکی از نقاط راهبردی در امر صادارات نفت کشور قرار دارد اما همواره در معرض آلودگی نفتی از خشکی و ساحل قرار گرفته است.
سرازیرشدن مواد نفتی از لوله های تاسیسات و شرکت های موجود از دریا و خشکی در شهرستان گناوه دیرینه و حکایت چندین ساله برای مردم این منطقه است و هنوز اقدامی کارساز برای پیشگیری دائمی از چنین معضلاتی  صورت نگرفته است.

کلیدواژه

کامبیز عبدالهی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه

بارندگی اخیر

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی