سیاست / شناسه خبر: 73963 / تاریخ انتشار : 1400/9/12 14:16
|
نماینده جنوب استان در جمع مردم دیّر:

امروز بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد/ با وجود بدهی دولت و مشکلات بودجه؛ اعتبارات خوبی برای دیّر گرفته‌ایم

حجت‌الاسلام موسی احمدی افزود: رسالت نماینده قانونگذاری و نظارت و رسیدگی به مطالبات مردم در مرکز کشور و وزارتخانه‌هاست،

بوشهری ها /نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران جمعه (۱۲ آذر ۱۴۰۰) بندر دیّر با اشاره به استقرار دولت و مجلس انقلابی در کنار قوه قضائیه تابع ولایت گفت: اگر تا دیروز همراه نبودن دولت و فرمانداران روند خدمتگزاری شایسته به مردم را کند کرده بود، امروز دیگر بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد.

به گزارش بوشهری ها ، حجت‌الاسلام موسی احمدی افزود: رسالت نماینده قانونگذاری و نظارت و رسیدگی به مطالبات مردم در مرکز کشور و وزارتخانه‌هاست، اما همان‌طور که در دولت قبل رئیس مجلس راهی استان‌ها می‌شد تا مسئولان اجرایی را به خدمت وادارد، سایر نمایندگان هم این دغدغه را داشتند که با روی کار آمدن دولت جدید این دغدغه رفع و مدیران اجرایی جهادی و انقلابی در وزارتخانه‌ها و استان‌ها و شهرستان‌ها منصوب شده‌اند.
دکتر احمدی تأکید کرد: پیش از این رزومه وزیری به مجلس داده می‌شد و نمایندگان مطالعه می‌کردند و تصمیم می‌گرفتند اما این دوره در چهار مرحله با وزرای پیشنهادی نشست داشتیم و مطالبات و منافع مردم منطقه را یادآوری کردیم و سپس تصمیم گرفتیم. نشست فراکسیون مرزنشینان، نشست مجمع نمایندگان استان، نشست کمیسیونی و دیدار تک به تک با وزرا با هدف تحقق مطالبات کردم انجام شده است.
نماینده مردم دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیگیری و دریافت مصوبات و اعتبارات از محل سفر رئیس‌جمهور و مناطق نفت‌خیز به شهرستان دیّر پرداخت و اظهار داشت: آب، مهم‌ترین دغدغه و مطالبه شهروندان دیری است که فرماندار سابق و امام جمعه و همه مسئولان و مردم در هر دیدار با ما به آن اشاره کرده‌اند، من هم به‌عنوان نماینده مردم با همراهی همه مسئولان این شهرستان؛ پیگیری زیادی داشتیم، کارشناسان آب و سازمان صمت را به دیر کشاندیم، مقدمات مصوبه تأمین آب‌شیرین‌کن را فراهم کردیم، بحث‌های محیط زیست و مسکن‌وشهرسازی را برطرف کردیم، مناقصه اول برگزار شد و پنج پیمانکار برای گزینش پیمانکار نهایی انتخاب شده‌اند، در محیط زیست هم گروه هوای پاک هفته آینده تشستی دارند و با نگاه مثبت این موضوع را به ثمر می‌رسانند تا در زودترین زمان ممکن کار شروع استقرار این آب‌شیرین‌کن شروع شود.
موسی احمدی در حمل‌ونقل جاده‌ای و حوزه راه هم به اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای تعریض پیچ‌های جاشک و ۱۸ میلیارد برای اصلاح سه نقطه حادثه‌خیز این مسیر و همچنین جاده ساحلی و وفاق اشاره و خاطرنشان کرد: برای جاده ساحلی ۱۸ میلیارد تومان تصویب شده است که از سمت بردخون به دیّر حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۴۰ میلیارد تومان هم برای جاده وفاق دریافت کردیم تا عملیات اجرایی آن از سمت دیر با شتاب بیشتری ادامه کند، زیرا این مسیر پیش از حضور ما با وجود مناقصات مکرر راکد مانده و خواسته مسئولان دیر فعال شدن آن بود.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر ادامه داد: در طرح هادی روستایی کارهای بزرگی در روستاها به‌ویژه در بخش بردخون اتفاق افتاده و هر روستا حدود نیم میلیارد تومان و در مجموع روستاهای دیّر ۱۴ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده‌اند.
حجت‌الاسلام احمدی در رابطه با زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی شهرستان دیر هم گفت: با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدارس، عملیات ساخت آن‌ها را جانی دوباره بخشیدیم، از محل مناطق نفت‌خیز ۲۳ میلیارد و از سفر رئیس‌جمهور هم ۲۰ میلیارد تومان برای مدارس در نظر گرفته شده است. در ورزش هم ۱۷ میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور برای زیرساخت‌های ورزشی مانند استخر و سالن ورزشی گرفته‌ایم و ۱۴ میلیارد تومان هم از محل مناطق نفت‌خیز به این حوزه اختصاص یافته است.
حوزه سلامت و مشکلات بیمارستان دیر موضوع بعدی سخنان شیخ‌موسی احمدی بود که در این خصوص گفت: با مدیران بهداشت و بیمارستان به وزارتخانه رفته‌ایم، از ابتدا تاکنون پیگیر رفع مشکلات هستیم، همان‌طور که زایشگاه به بهره‌برداری رسید، سایر بخش‌ها هم به جد دنبال می‌کنیم تا استقرار پیدا کند. سه میلیارد تومان هم از اعتبارات مناطق نفت‌خیز برای تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت بخش بردخون اختصاص یافت که در راستای بهبود شرایط بهداشتی درمانی آن منطقه است.
نماینده جنوب استان در مجلس در رابطه با اسکله خورخان هم اظهار داشت: وقتی در مجلس شروع به‌کار کردم، پیمانکار اسکله با حدود هشت میلیارد تومان طلب کار را رها کرده بود، تلاش و رایزنی زیادی کردیم تا ۱۷ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و در سفر اخیر رئیس‌جمهور هم ۴۰ میلیارد تومان دیگر به تصویب رسید.
دکتر احمدی در پایان هم به موضوع کشاورزی و دیدار نمایندگان کشاورزان شهرستان و منطقه با وزیر کشاورزی و بازدید معاون وزیر از مزارع آبدان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با سفر وزیر به شهرستان شاهد کاهش مشکلات این قشر پرتلاش باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در جمع‌بندی سخنان خود تأکید کرد: همه این تلاش‌ها، پیگیری‌ها، رایزنی‌ها و تصویب و تخصیص اعتبارات با همراهی همه مدیران و چانه‌زنی‌های فراوان حاصل شده است که رسانه‌ای شدن زودهنگام آن‌ها ممکن بود در تحقق آن خلل ایجاد کند، منتها ائمه محترم جمعه و مسئولان شهرستان در جریان بسیاری از این رسیدگی‌ها بوده و هستند، دولت فعلی تا ۱۴۰۳ به‌دلیل اسناد رسمی که در اختیار پیمانکاران است بدهکار است و دارد اقدامات بزرگی برای رهایی از این بدهی انجام می‌دهد، با این وجود توانستیم اعتبارات خوبی برای منطقه و شهرستان دیّر بگیریم.

کلیدواژه

عسلویه

بندر دیر

موسی احمدی

مجلس شورای اسلامی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی