سیاست / شناسه خبر: 74377 / تاریخ انتشار : 1400/10/12 10:35
|

حذف بوشهر از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع نیازمند بازنگری است

بوشهریها| مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران در استان بوشهر گفت: با تغییر صورت گرفته در تعریف مناطق عملیاتی ،سه شهرستان این استان (بوشهر، گناوه و دیلم به استثناء جزیره خارگ)

بوشهری ها / از فهرست مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خارج شدند که این نامه باید بازنگری شود. یوسف دشتی روز یکشنبه در نشست شورای امور ایثاگران استان بوشهر افزود: این استان از نظر موقعیت جغرافیایی و انسانی شاید استانی کوچک باشد ولی در دفاع مقدس با حضور فعال در جبهه‌‏های مختلف زمینی، دریایی و هوایی علیه دشمن نقش آفرینی فعالی داشته و از این حیث در بین استان‌های نخست کشور است.

وی بیان کرد: استان بوشهر در رزم زمینی یک یگانه رزم مستقل به نام ناوتیپ ۱۳ امیرالمومنین (ع) داشت که برای تمام فرماندهان دوران جنگ شناخته شده بود و در جبهه دریایی نیز حماسه‌سازی بوشهری‌ها توسط دریادلان ارتش نیاز به بیان ندارد چرا که در همان روزهای آغازین جنگ نیروی دریایی ارتش عراق را سرکوب و به خاک مذلت نشاندند.

دشتی ادامه داد: با فرمان حضرت امام نیروی دریایی سپاه از سال ۶۱ وارد عمل شد و به کمک نیروی دریایی ارتش شتافت و علاوه بر تامین امنیت دریایی استان بوشهر به ۲ استان همجوار نیز یاری رساندند که این حماسه آفرینی‎‌ها در جبهه هوایی نیز با نقش آفرینی پایگاه هوایی ششم شکاری رقم خورد.

وی بیان کرد: با این شرایط چنانچه قرار است تصمیمی برای تخصیص اعتبارات اتخاذ شود باید به حضور بیش از ۲ هزار شهید و چندین هزار جانباز دفاع مقدس در استان بوشهر و نقش آفرینی آنان نگاه ویژه شود.

دشتی ادامه داد: در استان بوشهر اکنون یکهزار و ۱۵۷ نفر از فرزندان ایثارگر بیکار هستند که با توجه به ظرفیت‌‏های عظیم صنعتی در این استان این میزان بیکاری شایسته آنان نیست.

وی افزود: شمار فرزندان ایثاگران زیر ۲۵ درصد استان بوشهر نیز به مراتب بیشتر از عدد یاد شده است که با توجه به اهمیت اشتغال باید زمینه برای رفع این نگرانی برطرف شود.

دشتی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: وی علاوه بر اینکه یک فرمانده قدر نظامی، مبتکر، طراح و تصمیم‌‎گیر در لحظه‎‌های حساس بود تواضعش در برابر فرزندان و مادران شهدا بود که سردار سلیمانی را تبدیل به یک نماد کرده است.

وی ادامه داد: وقتی در منزل جانباز قطع نخاعی ظرف می‎‌شست و انجام کارهای خانه جانباز را دین و رسالت خود می‌‎دانست که این رویکرد سردار سلیمانی را تبدیل به مکتب کرده است.

 براساس تعریف اعلام شده در نامه سال ۱۳۹۶ ستاد کل نیروهای مسلح بخشی از خواسته های مردم استان بوشهر مبنی بر توجه شایسته تر مسئولان به این نقطه محروم از کشور محقق شده بود و براساس آن نیز دستگاه‌های اجرایی نسبت به صدور احکام کارگزینی بیش از ۱۳ هزار کارمند خود با موضوع بهره گیری از تسهیلات پیش بینی شده ناشی از این تعریف اقدام کرده بودند و تعریف جدید در نامه ابلاغی سال ۹۹ این ستاد موجب بروز تبعات اجتماعی منفی در بین کارکنان دولت در استان بوشهر شده است.

مشاور امور ایثارگران استاندار بوشهر منصوب شد | خبرگزاری فارس

کلیدواژه

حذف بوشهر از مناطق عملیاتی

استان بوشهر

بوشهر، گناوه و دیلم به استثناء جزیره خارگ

سردار شهید قاسم سلیمانی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی