سیاست / شناسه خبر: 74384 / تاریخ انتشار : 1400/10/12 11:10
|

پیکرهای پاک چهار شهید گمنام وارد بوشهر شد

بوشهریها| پیکرهای پاک چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه در آیینی با استقبال شماری از مردم و مسئولان در فرودگاه بین المللی وارد بوشهر شدند.

بوشهری ها / مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از مجموع این شهیدان ۲ شهید  ۱۷ و ۲۳ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ در شلمچه و  ۲ شهید نیز ۲۱ و ۳۲ ساله مربوط به عملیات بدر در شرق دجله است.

سرهنگ علیرضا غریبی افزود: در بوشهر ویژه برنامه‌‎های مختلفی با حضور پیکرهای این شهدا برگزار می‌شود که شاخص‎ترین آن آیین وداع با این شهدا همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) است.

وی ادامه داد: با توجه به همزمانی این آیین‌ با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تصمیم بر این شد تا پیکر شهدا زودتر وارد استان بوشهر شود.

غریبی عنوان کرد: مراسم تشییع پیکرهای این شهیدان ۱۶ دی ماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از بسیج مرکزی بوشهر برگزار و پس از آن ۲ شهید برای تشییع و خاکسپاری به روستای شیرینو در کنگان و ۲ شهید نیز به شهر تنگ ارم دشتستان منتقل می‌شود.

وی افزود: تاکنون در ۶۵ نقطه استان بوشهر پیکرهای پاک ۱۶۲ شهید گمنام دفن شده اند که از این شمار هویت ۲ شهید شناسایی شده است.

استاندار بوشهر در آیین استقبال از پیکرهای این شهیدان گفت: امروزه آثار زنده بودن شهدا را در زندگی فردی و اجتماعی درک می‌کنیم.

احمد محمدی‌زاده افزود: شهدا زنده هستند و با خدا معامله کردند و خداوند اجر آنان را با زنده بودن نام و یادشان داد و امروزه آثار زنده بودن شهدا را در زندگی فردی و اجتماعی درک می کنیم.

وی ادامه داد: امنیت کشور و آرامش مردم مدیون خون هایی است که در راه خدا تقدیم انقلاب شده و امروز مردم استان بوشهر افتخار میزبانی از چهار شهید گمنام را دارند.

پیکر پاک سه شهید گمنام وارد بوشهر شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agency

کلیدواژه

سرهنگ علیرضا غریبی

پیکرهای پاک چهار

شهید گمنام وارد بوشهر شد

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی