سیاست / شناسه خبر: 84661 / تاریخ انتشار : 1400/10/26 11:12
|

انجمن صدا و سیمایی بوشهر از بیشتر هنرمندان این استان حمایت کرده‌است

بوشهریها|رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر گفت: در ۴۰ سال گذشته این انجمن با تربیت نیروهای مختلف در حوزه سینما و عکاسی جمع بزرگی از هنرمندان را تربیت کرده است و همه کسانی که در این زمینه فعال هستند

بوشهری ها /  عبدالرحمن برزگر روز شنبه در نشست با هنرمندان حوزه فیلم و عکس دشتی بیان کرد: انجمن سینمای جوانان به لحاظ حجم فعالیت و گستردگی بزرگترین نهاد آموزشی سینمادر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: انجمن سینمای جوانان دو وظیفه اصلی دارد که یک مورد آن آموزش فیلم سازی و مشاغل سینمایی مثل تدوین فیلم، عکاسی، تصویربرداری، صدابرداری و غیره است.

برزگر تصریح کرد: دومین وظیفه اصلی این انجمن نیز حمایت از تولید و در واقع متولی فیلم کوتاه در ایران به شمار می رود و سازمان سینمایی کشور سه بازو در حوزه تولید فیلم دارد که یک بازوی آن انجمن سینمای جوان است که از تولید فیلم های کوتاه داستانی، تجربه گرا و مستند حمایت می کند.

وی ادامه داد: با خصوصی سازی فرهنگسراها، هنرمندان عکاس و فیلمساز برخی شهرستان ها مشکلاتی دارند که در این زمینه از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد. رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر عنوان کرد: از اهداف اصلی این نشست هماهنگی برای برگزاری اردوی حضور فیلم سازان و عکاسان ملی در این استان به منظور پایش صدا، فیلم وعکس در آخرین سال قرن ۱۴ و تولید آثار هنری از زادبوم هنرمندان است که در اواخر بهمن ماه صورت می گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز گفت:  هنرمندان بوشهر در کنار ذخایر نفتی زندگی می‌کنند اما سهمی از بودجه فرهنگی مراکز نفت و گاز این استان ندارند.

حمید زارعی افزود: در استان  بوشهر در هر ساختار و ژانر هنری هنرمندانی خوب و توانا وجود دارد که دارای جایگاه های برجسته ای در کشور هستند.

وی ادامه داد: حمایت نشدن هنرمندان سبب دل سردی آنان از خلق اثر هنری فاخر می شود.

زارعی بیان کرد: مراکز نفتی حامی فعالیت های فرهنگی و هنری در استان بوشهر نیستند و می طلبد مسئولان و نمایندگان استان به این موضوع اهتمام داشته باشند.

مسئول انجمن سینمای جوانان دشتی گفت: دسترسی نداشتن هنرمندان به زیرساخت‌های فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با مشاغل سینمایی، بیان مشکلات و کمبودها و ورود بخش خصوصی به حوزه فرهنگ و هنر از مهم‌ترین مشکلات و خواسته های هنرمندان شهرستان دشتی است.

سید کریم موسوی افزود: انجمن‌ها تاثیرگذارترین بخش در حوزه فرهنگ و هنر هستند که می‌توانند بستر را برای شناسایی ظرفیت‌ها و شکوفایی استعدادها فراهم کنند.

موسوی ادامه داد: آموزش رسالت و اولویت انجمن سینمای جوانان است که دفتر انجمن شهرستان در این راستا فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده و هنرمندان بسیاری را به جامعه در دو بخش فیلم و عکس معرفی کرده است.

مسئول انجمن سینمای جوانان شهرستان دشتی ضمن تشکر از حمایت‌های انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی اظهار امیدواری کرد با حضور  چهره‌های فرهنگی و هنری برجسته بتوانیم در آینده گام‌های بیشتری را در راستای ارتقای حوزه فیلم و عکس شهرستان برداریم.

 انجمن سینمای جوانان شهرستان دشتی در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده و هم‌اکنون دارای ۵۵عضو است.

کلیدواژه

عبدالرحمن برزگر

نجمن سینمای

سید کریم موسوی

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی