سیاست / شناسه خبر: 85086 / تاریخ انتشار : 1400/11/17 00:38
|
در نشست سرپرست فرماندار دشتستان و رئیس شبکه بهداشت و درمان با خیرین سلامت مطرح شد؛

دشتستان به لحاظ بهداشتی و نیروی انسانی نیاز به توجه ویژه ای دارد

بوشهری ها /سرپرست فرمانداری دشتستان 16 بهمن ماه در نشست با خیرین سلامت گفت: خیرین سلامت خط مقدم جنگ با کرونا هستند،

بوشهری ها / اسماء بوستانی: سرپرست فرمانداری دشتستان 16 بهمن ماه در نشست با خیرین سلامت  گفت: خیرین سلامت خط مقدم جنگ با کرونا هستند، همانگونه که بانوان در 8 سال دفاع مقدس پا به پای مردان جنگیدند تا شاهد امنیت و آرمش کنونی کشورمان باشیم، اکنون نبز بانوان خیرین سلامت امروزه پا به پای مسئولین و کادر درمان در خصوص حفظ سلامت جان مردم تلاش می کنند.

صادق بوستانی هدف از تشکیل جلسه با خیرین سلامت را مدیریت بحران ویروس کرونا اعلام و اظهار کرد: تمایل زیادی به تداوم جلسات با خیرین سلامت در خصوص حفظ سلامت مردم دارم و باید از ظرفیت ها و پتانسیل های خیرین سلامت به نحو احسن استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه پروژ ه های حوزه بهداشت و درمان نیمه کاره هستند ادامه داد:  این پروژه های مهم باید تکمیل شوند زیرا تاثیر بسزایی بر بهبود خدمات رسانی به مردم خواهد داشت.نگاه خاص و ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان شهرستان دارم زیرا با سلامت و جان مردم در ارتباط هستند، در این خصوص با وجود اینکه 27 تا 28 روز است که به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان در خدمت مردم هستم قریب به 5 تا 6 بار به صورت سرزده به مراکز درمانی سرکشی کرده ام تا از مشکلات و مسائل این حوزه مهم باخبر باشم.

بوستانی با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ بهداشتی  و نیروی انسانی نیازمند توجه خاص مسئولین مربوطه است افزود: از کمبود پزشک و و تجهیزات درمانی گلایه های خود را به مسئولین مربوطه در استان رسانده ام و همچنان به صورت جد پیگیر رفع این مشکلات هستم.

وی رمز موفقیت حوزه بهداشت و درمان را تعامل و همکاری با خیرین سلامت، سازمان های مردم نهاد و موسسه های خیریه عنوان کرد و ادامه داد: در غیر این صورت موفقیت مورد نظر در حوزه بهداشت و درمان را کسب نخواهیم کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در این جلسه با اعلام اینکه جهادگران واقعی حوزه سلامت، خیرین سلامت هستند عنوان کرد: به لطف وجود خیرین سلامت هیچ گاه شرمنده بیماران بی بضاعت در خصوص تامین هزینه های دارو و عمل نشده ام و از این رو به وجود چنین خیرین سلامتی در این شهرستان افتخار می کنم.

ماریا خویشدوست از وجود خیرین سلامت در شهرها و استان های دیگر که امکان حضور در جلسات  این شهرستان را ندارند خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از پزشکان ما در صورتی که می توانند با حضور در مطب خود بیماران را ویزیت کنند اما برای رفاه حال بیماران روستایی با ما به بخش ها و روستاها سرکشی می کنند و بیماران این روستاها را ویزیت می کنند، چنین پزشکان دلسوزی نیز جزو خیرین سلامت ما محسوب می شوند.

خویشدوست از راه اندازی بستر درمان سرپایی از 8 شب تا 8 صبح خبر داد و اعلام کرد: با تعطیلی مطب های خصوصی و درمانگاه ها در شب مردم مجبورند به بیمارستان شهید گنجی مراجعه کنند از این رو بستر درمان سرپایی در شب را راه اندازی کرده ایم. برخی پزشکان با نوشتن قرارداد آماده باش خود در خصوص ویزیت بیماران در شب را اعلام کرده اند اما در خصوص تامین هزینه آن ها با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: با افزایش پزشکان در شیفت شب تمامی بیماران به صورت 24 ساعت ویزیت می شوند و اگر پیشگیری بیماران در سطح اولیه خوب پیش رود، از وارد شدن بیماران به فاز عفونی جلوگیری می شود و به امید حق شاهد بهبودی بیماران و کاهش مرگ و میر در این خصوص خواهیم بود. امید داریم با افزایش پزشکان در شیفت شب به لطف پروردگار تا 10 روز آینده شاهد آمار کم مبتلایان وم افزایش بهبود یافتگان باشیم.

یکی از خیرین سلامت شهرستان دشتستان در این نشست با اعلام اینکه از بدو ورود ویروس کرونا تاکنون در شهرستان افتتاح 3 کارگاه ماسک و گان حفاظتی و روتختی در مسجد امام علی (ع) خبر داد و افزود: کارگاه خانگی با اعتبار 203 میلیون تومان و توزیع به بیمارستان ها و مراکز خانگی توسط خیرین سلامت انجام گرفت.

طاهره آبشیرینی  از را ندازی آزمایشگاه تشخیص ملکولی شهید سلامت دکتر غلامرضا فخری به ارزش 1 میلیارد و 600 میلیون تومان توسط خیرین سلامت در دشتستان خبر دا د و عنوان کرد: همچنین خرید دو عدد تب سنج به ارزش 2 میلیون تومان جهت استفاده در بیمارستان شهید گنجی در اختیار این بیمارستان قرار گرفت.

آبشیرینی دیگر فعالیت های انجام شده توسط خیرین سلامت را بدین شرح اعلام کرد: خرید یکدستگاه کولر برای بخش عفونی بیمارستان شهید گنجی، کمک هزینه یکدستگاه ماموگرافی بیمارستان شهید گنجی، کمک هزینه یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان شهید گنجی، خرید 10 کپسول اکسیژن ده لیتری برای استفاده بیماران کرونایی بی بضاعت مرخص شده از بیمارستان در منزل، راه اندازی درمانگاه سرپایی و بستری موقت حسینیه اعظم با اعتبار 500 میلیون تومان،  به مدت 36 روز و دیگر فعالیت های مفید و ارزشمند دیگر در حوزه سلامت.

 




 

کلیدواژه

برازجان × فرمانداری دشتستان × صادق بوستانی × ماریا خویشدوست × خیرین سلامت ×

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی