سیاست / شناسه خبر: 85177 / تاریخ انتشار : 1400/12/1 09:56
|

دولت مجوز واردات کامیون با سن کمتر از ۳ سال «بدون شرط اسقاط» را صادر می‌کند؟

بوشهریها/ صدور مجوز واردات کامیون با سن کمتر از سه سال بدون شرط اسقاط برای حمل و نقل جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستور کار دولت با محوریت کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست قرار گرفت.

بوشهری ها / صدور مجوز واردات کامیون با سن کمتر از سه سال بدون شرط اسقاط برای حمل و نقل جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستور کار دولت با محوریت کمیسیون امور زیربنایی،صنعت و محیط زیست قرار گرفته است.

در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد در کمیسیون امور زیربنایی،صنعت و محیط زیست و سپس هیات دولت، در واقع برای نخستین بار خواهد بود که مجوز واردات کامیون با سن کمتر از سه سال «بدون شرط اسقاط» برای حمل و نقل جاده‌ای صادر خواهد شد.

خبرنگار پارسینه می نویسد: براساس مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۹۷ به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، امکان واردات کامیون‌های حداکثر سه سال کارکرده فراهم شد و در ادامه شرایط واردات این کامیون‌ها در سال ۹۹ تعیین و از سوی وزارت صمت به گمرک ابلاغ شد.
 
مجموع کامیون‌های فرسوده بالای ۴۰ سال در کشور به ۵۰ هزار دستگاه می‌رسد که قرار بود ۱۰ درصد آن‌ها از محل واردات کامیون‌های دست دوم وارداتی اروپایی یا کره‌ای و ژاپنی نوسازی شوند.
 
در شرایط فعلی - قبل از ارائه پیشنهاد واردات کامیون با سن کمتر از سه سال بدون شرط اسقاط برای حمل و نقل جاده‌ای - یکی از برنامه‌های سازمان راهداری، صدور مجوز واردات کامیون به متقاضیان نوسازی ناوگان و براساس قانون مصوب مجلس است که در برابر اسقاط هر یک دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال، امکان ترخیص یک کامیون زیر ۳ سال ساخت وجود خواهد داشت.

کلیدواژه

صدور مجوز

واردات كاميون

دولت مجوز واردات کامیون

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی