ورزش / شناسه خبر: 85343 / تاریخ انتشار : 1400/12/6 16:05
|
در باره مهدی طارمی

ستاره‌‌ای از بوشهر که در اروپا می‌درخشد

مهدی طارمی شب گذشته یک آمار فوق العاده در بازی مقابل لاتزیو در لیگ اروپا بر جای گذاشت و توانست با یک گل از روی نقطه پنالتی و یک پاس گل کم نظیر یک تنه پورتو را به مرحله بعد این رقابت ها برساند.

بوشهری هامهدی طارمی مروارید دریای استعدادهای جنوب ایران بود که کشف شد و امروز به نقطه‌ای رسیده که در رشته خود جزء بهترین‌های جهان شناخته می‌شود یا اینکه با برترین های جهان مقایسه می‌شود.

این مسیر برای طارمی به‌راحتی طی نشده و چیزی که باعث شد مهدی طارمی ستاره بوشهری در اروپا بدرخشند تلاش و پشتکار بی‌نظیر او بود.



استعداد های ایرانی و مسیری که برای رسیدن به موفقیت هموار نیست

شاید برای خیلی‌ها باور این نکته که بازیکنان ایرانی بتوانند در سطح اول فوتبال دنیا بازی کنند سخت باشند به دلیل اینکه به این خودباوری نرسیده ایم که جوانان ما استعدادهای بی‌نظیری هستند ولی مسیر شکوفایی آن‌ها هموار نیست.

ایران بازیکنان بزرگ که در سطح اول دنیا فوتبال بازی کرده باشند کم ندارد اما همه آن‌ها همچون شهابی بودند که درخشیدند و درخشش آن‌ها پس از خودشان ادامه نداشته است.



طارمی طلیعه استعداد و توانایی یک ایرانی 

مهدی طارمی یکی از این استعدادهای کم نظیر فوتبال است که هر چند دیر ولی با تلاش و پشتکار توانسته به تیتر یک فوتبال جهان برسد و اکنون نیز کاندید بهترین بازیکن لیگ اروپا شده است.

اولین قرارداد رسمی مهدی طارمی در سن ۱۶ سالگی برای تیم بزرگسالان ایرانجوان بسته شد.

کسی به نوجوان بوشهری اجازه بازی نمی دهد

در این دوره متأسفانه باوجود تمرین با تیم بزرگسالان اما فرصت بازی کردن پیدا نکرد و بعد از آن رهسپار تیم شاهین بوشهر شد.

مهدی طارمی در زمان سرمربیگری حمید استیلی به شاهین پیوست و با وجود آمادگی بالا در تمرینات این بار نیز فرصت بازی کردن پیدا نکرد و با صحبت پدر طارمی با مرزبان بالاخره در چند دیدار فرصت کوتاهی برای بازی پیدا کرد  و در هفت دیداری که به زمین مسابقه رفت و توانست اولین گل لیگ برتری  خود در تهران به نفت تهران بزند.

پس از این دوباره مهدی طارمی به ایرانجوان پیوست و در آخرین فصل حضور در این تیم ۱۲ گل به ثمر رساند.

چشم علی دایی طارمی را گرفت

این درخشش باعث شد که طارمی نظر مربیان تیم فوتبال پرسپولیس را جلب کند و در سالی که علی دایی سرمربی این تیم بود با جلب نظر وی پرسپولیس این بازیکن را به خدمت گرفت.

بالاخره درخشش مهدی طارمی در پرسپولیس آغاز شد و مهدی طارمی که رویاهای بزرگی را در سر داشت در زمانی که برانکو سرمربی این تیم شد توانست به نقطه اوج خود در فوتبال ایران و آقای گلی لیگ برتر ایران برسد.

اما طارمی به همین‌جا محدود نشد و به این راضی نبود هرچند یک حضور ناموفق در  لیگ ترکیه داشت اما به‌سرعت اشتباه خود را جبران کرد پرسپولیس برگشت یک فصل خوب دیگر را با پرسپولیس به سرانجام رساند.

پس از درخشش مهدی طارمی در جام جهانی سودای لژیونر شدن را در سر پروراند پس از یک فصل حضور در لیگ فوتبال یکی از تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس راهی اروپا شد.

آقای گل لیگ پرتغال

سال اول حضور این جوان بوشهری در پرتغال با عملکرد خوب او در تیم ماریتیمو همراه شد که توانست بازی های موفقی را برای این تیم انجام دهد.



درخشش مهدی طارمی در فصل اول حضور در پرتغال تا جایی ادامه یافت که او آقای گل رقابت های این لیگ شود.

رسیدن مهدی طارمی با پورتو به لیگ قهرمانان 

خیلی ها فکر می کردند پورتو برای طارمی مانند ماریتیمو نیست و با حضور رقبای جدی مهدی در این تیم موفق نخواهد بود اما مهدی طارمی چیز دیگری را نشان داد و رفته رفته همه ی رقبا را به نیمکت زد.

 مهدی طارمی هیچ‌گاه به جایگاه خود راضی نبود و همین دلیل پیشرفت او شد تا جایی که به یکی از بهترین تیم‌های پرتغال یعنی پرتو که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز دارد رسید.

درخشش مهدی طارمی در اولین فصل حضور در پرتو آغاز شد و رفته رفته به بازیکن کلیدی این تیم تبدیل شد تا جایی که با گل هایی که در لیگ قهرمانان سال گذشته به ثمر رساند توانست پرتو را به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند.

حالا این طارمی با آن طارمی که برای ادامه فوتبال از ایران خارج شده بود زمین تا آسمان تفاوت کرده تجربه‌های بسیار زیادی را و موفقیت‌های چشم‌گیری را پشت سر گذاشته دروازه تیم‌های بزرگی مانند یوونتوس اتلتیکو مادرید چلسی توسط وی باز شده است.

نامزد زدن بهترین گل چمپیونزلیگ و جایزه پوشکاش

ملی‌پوش فوتبال ایران یکی از زیباترین گل‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند که این گل کاندید دریافت جایزه پوشکاش یعنی بهترین و زیباترین گل رقابت‌ها شد.

این روزها نیز طارمی بار دیگر پس از مدت کوتاهی که یک فاصله نسبی با اوج گرفته بود به اوج برگشته است و کلیدی‌ترین بازیکنان تیمش در بازی‌های باشگاهی و ملی تبدیل شده است.

مهدی طارمی در تیم ملی نیز گل ایران به عراق را به ثمر رساند که باعث شد ایران سریع‌ترین سود خود و به‌عنوان اولین تیم صعود کننده به جام جهانی پس از خطر را از قاره آسیا باشد.

پاس گل فوق العاده مهدی طارمی پورتو را به یک چهارم لیگ اروپا برد

شب گذشته در یک بازی فوق‌العاده مهدی طارمی توانست روی هر دو گل تیم پرتو مقابل لاتزیو ایتالیا تاثیر گذار باشد که گل اول را با گرفتن پنالتی خود به ثمر رساند و گل دوم نیز با پاس گل فوق العاده به ثمر رسید پورتو مهدی طارمی بتواند به یک چهارم نهایی لیگ اروپا صعود کند.

این بازیکن بوشهری  حالا نشان می‌دهد که هنوز نیز به جایگاهی که در آن حضور دارد راضی نیست و تمام تلاش خود را به کار بسته که به جایگاه بالاتری که شایسته آن نیز هست دست یابد.


استعداد هایی که شکوفا نمی شوند

طارمی نشان‌دهنده استعداد جوانان ایرانی است که خیلی از آن‌ها شکوفا نمی‌شود هستند جوانانی که به دلیل بی‌توجهی تمام افتخارات فوتبالی آن‌ها به حضور در بازی‌های دوستانه و ستاره بازی‌های دورهمی خلاصه شود.

چیز دیگری که این بازیکن محجوب تیم ملی فوتبال ایران به جوانان ایرانی نشان می‌دهد خیلی بیشتر از افتخاراتی است که در تیم ملی و در رده بین‌الملل کسب کرده است و آن درس تلاش برای رسیدن به پیروزی و موفقیت است.

تسلیم نشدن و انتخاب صحیح کلید رسیدن به موفقیت

تنها کسی که برای رسیدن طارمی به موفقیت جنگید و تلاشگر خود مهدی طارمی هرچند نمی‌توان از انتخاب علی دایی و زردی زیر نظر مربی توانمندی چون برانکو و حتی کنسیسائو غافل شد اما اگر تلاش‌های مهدی طارمی و انتخاب های حساب شده اش نبود هیچکس کس به او بلیط حضور در بهترین رقابت ها فوتبال جهان را نمی‌داد.

این بازیکن بوشهری را باید جوانان ایرانی در هر زمینه ای از فعالیت الگوی خود قرار دهند که با وجود مشکلات فراوان دست از خواسته های خود نکشید.

کلیدواژه

مهدی طارمی

فوتبال اروپا

بوشهر

تیم ملی ایران

لیک اروپا

ارسال نظرات

captcha
کلینک زیبایی
نمایشگاه  پتروشیمی